Adevărul despre KPI: mai mult trafic web înseamnă un trafic mai bun

Evans

Traficul pe site-ul web este un KPI obișnuit în marketingul digital, dar urmărirea traficului web nu este atât de simplă pe cât pare. În această postare ne vom uita la ce este traficul web, cum să analizăm și să măsuram traficul web și de ce mai mult nu este întotdeauna mai bine.

Ce este traficul pe site?

Traficul pe site-ul web poate însemna câteva lucruri diferite. Pentru unii oameni, este numărul de sesiuni pe care site-ul dvs. le generează într-o anumită perioadă. Pentru alții, este numărul de utilizatori unici.

„Sesiuni” numără câte sesiuni noi sunt începute pe site-ul dvs., așa că dacă vizitez site-ul dimineața, părăsesc site-ul apoi vizitează din nou după-amiaza, vor fi socotite ca 2 sesiuni. 

„Utilizatori” numără numărul de utilizatori unici care vizitează site-ul web. Deci, în exemplul meu de mai sus, aș conta doar pentru 1, deoarece sunt același utilizator care se întoarce pe site.

Este important să rețineți că aceste cifre nu sunt 100% exacte și există adesea factori care vă pot denatura rezultatele – cum ar fi persoanele care nu permit utilizarea cookie-urilor de urmărire sau accesarea site-ului dvs. de pe diferite dispozitive.

Deci, primul lucru la care trebuie să vă gândiți este la ce versiune a „traficului” vă va fi cea mai utilă.

Dacă rulați un site web bazat pe abonament, unul care se bazează pe publicitate sau în care oamenii au nevoie de obicei de mai multe vizite înainte de a efectua conversii, atunci ar putea fi cel mai bine să urmăriți sesiunile, deoarece este important să știți că oamenii se întorc pe site. 

Pentru dvs., un utilizator nou care nu se întoarce niciodată ar putea să nu fie la fel de valoros ca unul care face vizite repetate, așa că este numărul de sesiuni pe care doriți să fie ținta dvs. principală.

Cu toate acestea, dacă site-ul dvs. este orientat mai mult către un singur punct de vânzare sau dacă încercați să ajungeți la un public mai larg prin marketingul dvs. digital, atunci utilizatorii ar putea fi mai adecvați.

Adesea, veți folosi ambele valori pentru a obține o imagine mai rotunjită a modului în care oamenii găsesc și interacționează cu site-ul dvs.

Cum să-ți analizezi traficul web

Acum știi ce este traficul, este timpul să vezi cum este pe propriul tău site. 

Ca de obicei, cel mai bun loc pentru a începe să măsurați traficul site-ului dvs. va fi Google Analytics.

Primul pas este să priviți datele brute, indiferent dacă vă concentrați pe utilizatori sau sesiuni, iar acestea sunt ușor disponibile în secțiunea „Prezentare generală”.

Încercați să vă dați o idee despre numărul de vizitatori/sesiuni pe care îl primiți într-o lună medie și dacă traficul către site-ul dvs. este în tendințe în creștere sau scădere.

Acest lucru vă va ajuta să vă oferiți o bază pentru modul în care site-ul dvs. web funcționează în prezent.

Dar cum poți să te descurci dacă acea linie de bază este bună sau rea? Pentru asta, trebuie să mai săpăm puțin.

Comparați traficul site-ului web cu concurenții

Următorul pas este să afli cum se compară numerele tale cu ale concurenților tăi. Desigur, nu veți putea folosi Analytics pentru asta, dar un instrument precum SEMrush sau Ahrefs vă poate ajuta.

Asigurați-vă că vă alegeți cei mai apropiați și cei mai direcți concurenți și, uneori, poate fi o idee bună să adăugați și un mare nume de industrie acolo.

Asta pentru că încercăm să aflăm unde se află site-ul dvs. în comparație cu alte companii de pe piața dvs. Dacă primiți mult mai puțin trafic decât cei mai apropiați concurenți ai dvs., atunci acesta este un semn de avertizare că probabil că mai este de lucru.

În mod similar, dacă numerele tale sunt mai aproape de nume mari din industria ta, poate fi un semn că site-ul tău face deja o treabă excelentă pentru tine! 

Dar!

Ar putea fi, de asemenea, un indiciu că există ceva care nu este în regulă cu datele dvs. – motiv pentru care nu luăm niciodată cifrele la valoarea nominală.

Analiza traficului pagină cu pagină

Una dintre cele mai simple moduri de a obține o perspectivă mai profundă asupra traficului site-ului dvs. este să îl priviți pagină cu pagină.

Folosind secțiunea Comportament – Conținutul site-ului din Google Analytics puteți vedea:

  • care dintre paginile dvs. generează cel mai mult trafic
  • indiferent dacă utilizatorii ajung acolo direct sau printr-o altă pagină de pe site
  • câte persoane părăsesc site-ul pe pagina respectivă
  • câți oameni vin pe site prin pagina respectivă, dar nu dați niciodată clic mai departe

Pentru majoritatea site-urilor web, aceasta va fi pagina de pornire care va genera cel mai mult trafic. Dar ai fi surprins cât de mulți oameni au un articol, o pagină sau un produs de rang înalt care generează și un nivel uriaș de interacțiune.

Utilizarea ratei de respingere pentru a analiza traficul web

O rată de respingere ridicată este adesea un semn că nu aduci utilizatorii potriviți pe site-ul tău web, așa că acesta este o modalitate utilă de a vedea dacă ai putea avea probleme.

În primul rând, nu este bine să te uiți la rata de respingere pe întregul tău site web pentru a trage concluzii. Este mult mai bine să împărțiți lucrurile pe secțiuni sau chiar pe anumite pagini de pe site-ul dvs. (în special paginile care generează mult trafic).

Un volum mare de trafic asociat cu o rată de respingere ridicată poate indica faptul că nu le oferiți persoanelor de pe această pagină conținutul pe care îl doresc sau se așteaptă.

Acest lucru cu siguranță nu este întotdeauna cazul! Dar este un semn că nu direcționați utilizatorii către locul potrivit sau poate că nu vizați termenii potriviți.

Identificarea traficului prost pe site

Ar fi minunat să credeți că toate vizitele pe site-ul dvs. sunt un bonus. Dar, dacă aveți o mulțime de trafic care nu este cu adevărat relevant pentru dvs., este mai greu să analizați performanța site-ului dvs. 

Și, pe deasupra, poate chiar ascunde tendințele, vârfurile și scăderile numerelor dvs., ceea ce face mai dificilă identificarea și corectarea problemelor sau valorificarea succeselor.

Dar ce este traficul prost? Cum poți să-l vezi? Și ce poți face în privința asta?

În această secțiune următoare, vom trece prin câteva exemple clasice de trafic prost și vă vom arăta cum să îl țineți departe de rapoartele dvs.

roboții

Un client recent de-al nostru urmărea traficul site-ului său de câțiva ani, iar când am preluat, am observat că există un număr mare de utilizatori cu limba setată la „C”.

Acesta este un limbaj bot. 

Deci datele lor au fost denaturate de câțiva ani, deoarece roboții erau considerați utilizatori autentici ai site-ului web. De fapt, aproximativ 30% din traficul lor a fost artificial, ceea ce a avut un impact enorm asupra valorilor site-ului lor.

Pe lângă limbă, un alt lucru de care trebuie să fii atent este ca site-ul tău să obțină mult trafic în afara domeniului tău de activitate.

De exemplu, dacă operezi doar în Marea Britanie, atunci mulți vizitatori din alte țări s-ar putea să nu-ți fie de folos.

Desigur, aceasta nu este întotdeauna o problemă mare, de exemplu, dacă faci mult marketing de conținut, atunci este destul de obișnuit să obții linkuri (și, prin urmare, trafic) de pe site-uri web din întreaga lume – și asta este o parte naturală a proces.

Cu toate acestea, este important să fiți atenți la o mulțime de trafic din anumite țări, în special la orice aflux bruște de utilizatori din țările în care nu lucrați. Ar putea fi un alt semn că primiți trafic bot.

Excluderea traficului bot din rapoartele dvs

Prin urmare, este important să excludem orice trafic de bot din datele dvs., deoarece acesta vă va umfla artificial cifrele.

Puteți face acest lucru în mai multe moduri. În primul rând, există o opțiune în Google Analytics pentru „Filtrare bot”, care ar trebui să elimine aceste date din înregistrările dvs. în curs de desfășurare.

Dar asta nu le va elimina din datele dvs. ISTORICE – și asta este, de asemenea, foarte important.

Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să configurați segmente în Google Analytics care vor exclude majoritatea boților.

Pentru site-ul dvs. web, aceasta ar putea fi crearea unui segment destinat numai vizitatorilor din Regatul Unit sau excluderea vizitatorilor cu limba setată la „C”.

Odată cu noul dvs. segment în Google Analytics, veți obține o imagine mai precisă, fără bot-uri, a utilizatorilor autentici de pe site-ul dvs.

Intenția de căutare nepotrivită

Intenția de căutare este un obiectiv extrem de important pentru fiecare site web, prin aceea că doriți ca conținutul pe care îl vede utilizatorul dvs. să se potrivească cu intenția sa de căutare. 

De exemplu, dacă au căutat „cumpără eșarfă de cașmir”, le poți potrivi cu intenția de căutare, direcționându-i către pagina de produse pentru eșarfă de cașmir de unde pot cumpăra imediat.

Cu toate acestea, termenii de căutare sunt adesea mult mai puțin clari decât atât și, uneori, o expresie cheie despre care credeți că ar fi o țintă perfectă, este de fapt folosită într-un mod la care nu vă așteptați.

De exemplu, cineva care caută „Casa de cazare” ar putea căuta mai multe lucruri diferite:

  • Cazare temporară, cum ar fi un hotel sau B&B
  • Undeva de închiriat
  • Undeva de cumpărat
  • Tipuri specifice de cazare – cum ar fi cazarea pentru studenți

Ați putea să vă puneți tot timpul și efortul în acest cuvânt cheie, doar pentru a descoperi că majoritatea oamenilor nu caută serviciul specific pe care îl oferiți – și chiar dacă generați mult trafic organic în acest fel, nu este traficul CORECT.

Prin urmare, înainte de a încerca să clasați pentru orice cuvinte cheie, este atât de important să faceți o cercetare aprofundată a frazelor cheie, astfel încât să puteți identifica cuvintele cheie cu intenția corectă a utilizatorului care sunt și oportunități bune de clasare. 

Cuvinte cheie irelevante

O problemă similară cu traficul organic este cuvintele cheie irelevante – deși descoperim că aceasta este mai mult o problemă pe site-urile web care fie nu au o strategie SEO prea mare, fie care s-au implicat în unele dintre artele mai întunecate de SEO…!

Când începem să lucrăm la un site web care există de ceva vreme, dar care nu a avut niciodată o strategie SEO, poate fi destul de obișnuit ca aceștia să se claseze pentru niște termeni foarte neobișnuiți.

Acest lucru se datorează faptului că lipsa SEO înseamnă adesea că site-ul web nu îi spune cu adevărat Google pentru ce vrea să se claseze. Uneori din lipsa de conținut, adesea din lipsa metatitlurilor și etichetelor și aproape întotdeauna prin absența unei strategii de cuvinte cheie.

Deoarece site-ul web nu îi spune lui Google ce fraze cheie consideră că sunt importante, Google trebuie să ghicească. 

Și în timp ce Google este incredibil de inteligent, cu siguranță nu este atotputernic!

Așa a ajuns să se claseze un client recent de-al nostru pentru distanța dintre două gări din orașul lor. Era absolut irelevant pentru afacerea lor, dar a fost menționat pe site-ul lor pentru a ajuta oamenii să-și găsească locația. 

Și pentru că nu existau suficiente informații pe site-ul web pentru a arăta Google ce termeni erau de fapt relevanți, a decis să folosească un termen pe care cel puțin ar putea să-l găsească.

Celălalt motiv obișnuit pentru care site-ul dvs. ar putea fi clasat pentru termeni irelevanți este că, pe vremuri, puteți scrie „Britney Spears” pe tot site-ul pentru a încerca să generați mai mulți vizitatori.

Desigur, acești vizitatori ar fi total irelevanți pentru afacerea ta (ei bine, cu excepția cazului în care ai administrat un site de fani, poate!), dar a fost o modalitate prin care unii oameni au încercat să-și încalce datele pentru a arăta că site-ul lor era mai popular decât era de fapt.

Din fericire, Google este mult mai inteligent decât atât acum – ca să nu mai vorbim că acum este mult mai greu de clasificat pentru acei termeni super competitivi decât era la începutul anilor 2000! 

Dar ocazional obțineți site-uri web cu un fel de mahmureală de cuvinte cheie din acele vremuri proaste. 

Cel mai bun sfat în aceste situații este pur și simplu să vă reorientați strategia de cuvinte cheie. Cercetați-vă, găsiți niște ținte bune și relevante, abandonați orice termeni pentru care vă clasați din greșeală și eliminați activ pe cei care ar putea induce în eroare.

Cum să creșteți traficul pe site-ul dvs

Desigur, când vorbim despre creșterea traficului pe site-ul dvs., ceea ce dorim să facem este să creștem numărul de clienți țintă de pe site-ul dvs. 

La urma urmei, urmărim traficul relevant, nu doar creșterea orbește a cifrelor. 

Așadar, cum să atrageți mai mulți vizitatori pe site-ul dvs. și să vă asigurați că sunt cei potriviți?

Din experiența noastră, există 6 domenii principale de care trebuie să ne uităm:

  • Cercetarea cuvintelor cheie
  • Optimizarea site-ului
  • Marketing de conținut
  • Construirea de legături
  • SEO local
  • Rețelele de socializare

Cercetarea cuvintelor cheie

Cercetarea cuvintelor cheie este baza unui SEO bun. Este ceea ce identifică cele mai bune oportunități, noi oportunități și vă face să vă configurați campaniile și site-ul dvs. în mod corect.

Cercetarea cuvintelor cheie înseamnă că putem potrivi intenția utilizatorului, îi putem direcționa către pagina cea mai potrivită pentru interogarea lor de căutare și putem identifica oportunitățile pe care alți oameni le-ar putea trece cu vederea.

Optimizarea site-ului

A avea un site web bine optimizat este o altă modalitate de a ajunge la un public mai larg. Cu cât paginile dvs. web sunt clasate mai sus, cu atât este mai probabil să atrageți mai mulți utilizatori.

Și nu este vorba doar despre metadate, conținut și etichete alternative. Viteza site-ului și capacitatea de utilizare sunt, de asemenea, părți esențiale ale acestui lucru.

Marketing de conținut

Marketingul de conținut este o modalitate excelentă de a viza cuvintele cheie cu coadă lungă și de a vă ajuta site-ul să se claseze, dar este și o modalitate excelentă de a vă arăta experiența și cunoștințele.

Articolele bune se pot clasa bine, dar articolele grozave pot genera, de asemenea, backlink-uri și partajare socială, toate acestea pot aduce mai mult trafic.

Construirea de legături

Google vede linkurile ca pe un vot de încredere în site-ul dvs. și, cu cât este mai bine valorificat acel link, cu atât vă aduce mai multe beneficii. De exemplu, un link de la un alt site web din industria dvs. sau unul de la o sursă de renume, cum ar fi o universitate, valorează adesea mult mai mult decât un link de director standard.

O strategie bună de construire a link-urilor se referă la vizarea acelor link-uri cu valoare mai mare și, acolo unde este posibil, utilizarea textului de ancorare relevant ca o modalitate suplimentară de a spune Google despre ce este pagina ta.

Crearea de linkuri se referă adesea în primul rând la a-i arăta lui Google că alte site-uri web consideră conținutul dvs. relevant, dar poate fi și o sursă de vizitatori noi.

SEO local

SEO local este adesea văzut ca ceva care contează doar dacă faci afaceri într-o anumită zonă locală, dar o mulțime de SEO local, cum ar fi crearea de citate și optimizarea Compania mea pe Google , este utilă și pentru companiile naționale și chiar internaționale.
 

Rețelele de socializare

Utilizarea conturilor de rețele sociale este o altă modalitate de a atrage utilizatori din diferite zone de pe web.

 

Rețelele sociale pot fi adesea una dintre zonele mai dificil de vizat, deoarece aveți nevoie de un plan și o strategie clară pentru cum să vă adresați publicului țintă și, la fel de important, ce puteți face pentru a-l încuraja pe site-ul dvs. web.

Share this Article
servere vps gazduire web servere dedicate