Ce este branding: învață cum să faci un management uimitor al mărcii

SocialNews

Branding este managementul strategiilor de brand ale unei companii, cu scopul de a o face mai dezirabilă și mai pozitivă în mintea clienților săi și a publicului larg. Branding, sau managementul mărcii, implică acțiuni legate de scop, valori, identitate și poziționare.

Facem parte dintr-o mișcare a consumatorilor la nivel mondial care obligă companiile să gândească meticulos la fiecare pas. Fiecare strategie și acțiune de marketing elaborată poate avea ecou în fiecare colț al orașului, al statului, al țării sau chiar al lumii.

Nu numai că, piața și mulți dintre concurenții săi sunt deja în această mișcare de a înțelege că rezultatele nu se creează peste noapte, ci sunt cucerite cu o strategie coerentă și relevantă de la un capăt la altul. Pe scurt, acesta este un job de management al mărcii, numit Branding. 

La această strategie lucrează de ceva vreme cele mai mari companii din lume. Cine nu a asociat niciodată fericirea cu Coca-Cola, sau când a citit expresia „Fă-o doar” știa deja ce companie s-a abonat la acea reclamă? Sau chiar și când ați văzut o postare mov în feed, v-ați pregătit pentru conținutul Nubank?

Oricine crede că această strategie este doar pentru marile companii, sau că au construit-o brusc, se înșeală. Totul face parte dintr-un proces complex de management care nu aduce rezultate imediate, ci produce rezultate de durată.

Doriți să aflați mai multe despre Branding și despre cum să lucrați cu acesta, astfel încât compania dvs. să nu fie doar una alta pe piață? Tine pasul cu noi!

  • Ce este Branding-ul?
  • Ce este un brand?
  • Cum să faci managementul mărcii?
  • Să aibă o identitate puternică și coerentă
  • Gestionați-vă marca și părțile interesate

Ce este Branding-ul?

Branding-ul este o modalitate de a gestiona strategiile de brand ale unei anumite companii. Acest management al mărcii include planificarea pe termen lung și crearea și gestionarea elementelor identității tale vizuale pentru a îmbunătăți percepția companiei tale în mintea consumatorilor.

Pe scurt, Branding funcționează cu conceptul că un brand trebuie să fie planificat, structurat, gestionat și promovat. Toate aceste procese care cuprind managementul mărcii fac parte din această muncă.

Obiectivul este să vă asigurați că toate părțile interesate vă înțeleg poziționarea, vă crește relevanța pe piață, vă sporește vizibilitatea și face ca compania să aibă o bună reputație în publicul dvs. Acestea sunt strategii care asigură creșterea durabilă a companiei dumneavoastră.

Branding înseamnă a vă asigura că afacerea dvs. va crește inteligent și de durată , concentrându-vă mereu pe ceea ce este marca dvs. și cum dorește să fie percepută. Să înțelegem puțin mai mult despre asta.

Ce este un brand?

Un brand nu este doar un logo, un nume sau o identitate vizuală . Este un set de sentimente și experiențe pe care publicul dvs. le-a avut și le-a creat din produsul sau serviciul pe care îl oferiți.

Adesea, acest proces este individual, în care fiecare persoană își înțelege marca într-un mod diferit . Această perspectivă se va baza întotdeauna pe contextele sociale, culturale și economice ale fiecărui individ și, mai ales, pe experiențele pe care le-a avut cu compania sa .

Tocmai de aceea o strategie de branding este esențială. Nu vei avea niciodată control complet asupra modului în care afacerea ta va fi percepută, ceea ce te face să te diferențiezi de concurență, creând un brand unic care oferă experiențe incredibile de la început până la sfârșit.

Un brand este ceea ce diferențiază companiile de succes de multe altele care cad pe margine.

De ce a reușit Itaú să fie una dintre cele mai mari instituții financiare din lume? Sunt sigur că îți amintești de „Facut pentru tine”, care este mult mai mult decât o slogan, un slogan , ci o reprezentare a unui management axat pe client și nevoile acestuia.

Brandurile au nevoie de valori, de un scop care sa le ghideze toate actiunile , de la conceptia unui produs pana la modul in care acesta va fi promovat in orice canal de comunicare.

Când acest lucru este făcut bine, consumatorul simte asta și compania ta devine lider de piață, așa cum este Itaú astăzi. Deci, cum să faci acest tip de management al mărcii care te va pune înaintea concurenței?

Cum să faci managementul mărcii?

Trebuie să fi realizat deja toată complexitatea pe care o implică un brand. Prin urmare, gestionarea acesteia nu poate fi diferită.

Fiecare companie trebuie să aibă multe canale de comunicare și mulți profesioniști implicați, de la angajați la furnizori. În plus, trebuie să poți, în mijlocul tuturor acestor lucruri, să atragi clienți. Pentru a vă asigura că atingeți acest obiectiv final, trebuie să înțelegeți, de la început, cine este compania dumneavoastră și care sunt valorile acesteia.

Brandul dvs. trebuie să aibă o identitate puternică și coerentă care să vă ajute să comunicați acest lucru, ajutând să valorificați și să gestionați modul în care publicul vede ceea ce construiți.

În cele din urmă, strategia dvs. de branding trebuie să vă asigure că sunteți în măsură să vă promovați brandul pentru a asigura o mai mare proeminență companiei dvs. și pentru a o transforma în lider de piață.

Acestea sunt strategiile pe care vă vom ajuta să le creați. Să vedem câțiva pași esențiali pentru acest proces?

Creați o platformă de marcă

Primul pas în gestionarea unui brand este, fără îndoială, să faci un pas înapoi și să înțelegi din ce este făcut. Pe ce bază a fost fondată? Ce promite ea să livreze lumii? Ce o face unica?

O platformă de marcă este un set de componente unice ale mărcii dvs. care vă vor ajuta consumatorii să se conecteze cu marca dvs. În consecință, acest lucru vă va ajuta să vă comunicați mai bine esența.

Unele dintre punctele cheie pe care trebuie să le cuprindă orice platformă de branding sunt scopul, promisiunea, atributele și poziționarea mărcii dvs.

Scop

Un scop nu este altceva decât motivul tău de a exista. De ce trebuie să existe brandul tău? De ce a fost creată?

În această etapă, este extrem de valoros să te uiți înapoi la momentul în care compania ta a fost creată. Ce era în mintea fondatorilor săi? Ce au vrut să transforme pe piață atunci când și-au creat compania?

Adesea, acest scop va veni ca o frază care însoțește logo-ul și ajunge să devină un slogan sau un slogan de marcă. Scopul Airbnb, o piață de cazare și cazare , este să creadă că este posibil să existe o lume în care oamenii să aparțină oriunde.

Creând Airbnb, fondatorii săi au crezut că acest lucru este posibil și că Airbnb va fi unul dintre precursori în realizarea acestui lucru.

Adesea un scop vine foarte puternic de la inceputul companiei, in angajatii initiali. În cazul Airbnb, pe de altă parte, acest scop, așa cum îl vedem astăzi, a apărut abia după patru ani. Acest proces este explicat în acest text de Douglas John Atkin , unul dintre cei responsabili cu crearea acestui univers de brand Airbnb.

Dacă nu înțelegeți astăzi care este scopul mărcii dvs., o idee bună ar putea fi să discutați cu angajații și consumatorii dvs. și să înțelegeți de ce se conectează și cred în compania dvs. După aceea, este mai ușor să ajungi la un punct care se simte perfect pentru marca și povestea ta.

Nu uitați să ascultați înainte de a crea. Rezultatul va fi întotdeauna mai autentic, la fel ca și pentru Airbnb, pe care îl comunică uimitor în acest videoclip:

Promisiunea mărcii

Promisiunea mărcii funcționează ca un manifest. Este rezumatul a ceea ce te angajezi să faci în practică, astfel încât scopul tău să devină realitate.

Adesea, promisiunea mărcii este ceea ce vedem că este comunicată de mărci. În timp ce scopul este un proces intern de descoperire și înțelegere a modului în care puteți influența lumea . O promisiune face acest lucru palpabil.

Citând din nou Nike, ei cred că oricine este un atlet. Ei s-au angajat să transforme și să creeze o lume mai bună și mai durabilă pentru oameni, planetă și comunități prin puterea sportului. În ultima parte a propoziției este cea mai importantă parte: cum o vor face? – prin sport. Asta e promisiunea.

Dacă luăm o pagină din Cercul de Aur al lui Simon Sinek , înțelegem clar că scopul este de ce, iar promisiunea este cum.

Atributele mărcii

Odată ce înțelegeți scopul și platforma, este timpul să vorbiți despre atributele mărcii. Aceste caracteristici fac parte din călătoria, ele arată felul unic în care brandul tău merge pentru a-și atinge scopul final.

Mărcile extraordinare au scopuri și promisiuni unice. În ciuda acestui fapt, ceea ce îi diferențiază adesea pe cei mari și pe cei mediocri este modul în care reușesc să ajungă acolo unde își doresc. Aici, mijloacele sunt la fel de importante ca și rezultatele.

În mod clar, atributele sunt caracteristici ale mărcii dvs. Sunt valori care pentru ea nu sunt negociabile și care dictează de la modul în care comunici până la modul în care lucrează angajații tăi.

În urmă cu câțiva ani, Asana, o platformă de management al proceselor de afaceri, a trecut printr-un proces de reînțelegere și re-branding, un rebranding .

În acest proces, explicat în detaliu aici , compania și-a creat atributele de brand, care funcționează ca aspecte de personalitate, de parcă ar fi o persoană.

Clare și orientate spre acțiune, aceste atribute au ajutat întreaga companie să înțeleagă ce se aștepta de la comunicarea și comportamentul lor. A fost un succes imens pentru ei și ar putea fi și pentru compania ta.

poziționare

Știm deja că avem nevoie de un scop pentru a înțelege de ce existăm și că o promisiune de brand face totul mai tangibil. De asemenea, știm că atributele mărcii ajută la umanizarea unei mărci și la alinierea așteptărilor . Trebuie să vorbim despre poziționarea mărcii.

Potrivit lui Kotler , unul dintre părinții marketingului, poziționarea este actul de a crea o înțelegere a ofertei și a imaginii care definește spațiul de piață pe care brandul tău îl va ocupa și modul în care va fi perceput de consumatori.

Pentru a înțelege poziționarea dvs., trebuie mai întâi să vă gândiți la obiectivele dvs. de afaceri și la ce valoare reală oferă compania și produsul dvs. Atunci începi să te gândești la poziționarea ta.

Un plasament poate fi axat pe inovație, de exemplu. Acest tip este adesea legat de o idee de perturbare.

Luați, de exemplu, Uber. Când a ajuns pe piață, poziționarea sa a fost clar concentrată pe inovație, pe schimbarea modului în care ne raportăm la transport.

Toate mișcările sale de piață s-au concentrat să-l arate ca noua opțiune de transport, asociindu-se mereu cu modernitatea, în timp ce alte moduri de deplasare erau învechite.

Odată cu avansarea altor competitori cu modele de afaceri similare, Uber a trebuit să se adapteze unei poziționări de diferențiere. Indiferent dacă se concentrează pe securitate, preț sau o experiență mai bună a utilizatorului, orice cred ei este o valoare unică a serviciului lor.

O poziționare înseamnă, așadar, să înțelegeți piața dvs., ceea ce au nevoie și ce își doresc consumatorii . De acolo, priviți în interiorul companiei dvs. și înțelegeți cum produsul dvs. reușește să fie prezent și relevant în acest scenariu.

Să aibă o identitate puternică și coerentă

A avea o identitate de marcă este ceea ce face companiile grozave să fie recunoscute doar cu o singură culoare sau cu o singură pictogramă. Mai mult decât crearea unui nume puternic și a unui logo creativ, înseamnă a crea un univers pentru brand-ul tău, care este unic și identificabil.

Primul pas este, probabil, crearea unui nume și a unui logo pentru compania dvs., pe care probabil le aveți deja. Dacă nu, puteți folosi aceste două ghiduri pe care le-am produs deja pentru a vă ghida prin dezvoltarea unui nume pentru compania dvs. sau crearea unui logo .

Să ne concentrăm atenția asupra altor puncte cărora poate nu le-ați acordat atenție și care sunt, de asemenea, foarte relevante în procesul dvs. de branding.

Identitate vizuala

Da, logo-ul face parte dintr-o identitate vizuală. Cu toate acestea, este doar un capăt al unui ecosistem de elemente care ajută la consecvența întregii comunicări vizuale . Elementele care alcătuiesc de obicei o identitate vizuală sunt trei.

Să vedem în continuare!

Culori

Culorile vă ajută să vă faceți identitatea mai mult decât atractivă. Ei sunt cei care reusesc sa se alieze cu orice comunicare a companiei tale si o ajuta sa isi atinga obiectivele.

Trebuie să fi auzit despre psihologia culorilor , așa că știi că fiecare culoare transmite o anumită idee și trezește anumite sentimente. Prin urmare, atunci când alegi care vor fi culorile tale instituționale, este important să te întorci la atributele mărcii tale. Ce culori vor ajuta la comunicarea acestor atribute? 

Este important de reținut că acesta nu este doar un proces de alegere, ci și unul de întreținere. Culoarea violet nu a fost asociată cu Nubank și culoarea portocalie cu Itaú peste noapte. Aceasta este o muncă de repetiție și atenție la detalii.

Iată un exemplu bun: de fiecare dată când intri pe Instagram-ul Nubank va fi exact așa, totul mov. Aceasta este o modalitate de a consolida identitatea fintech , lucrând pentru a păstra acest univers de culori în mintea publicului său.

Pictograme, simboluri și ilustrații

Logo-ul este cu siguranță cel mai recunoscut simbol dintr-un brand, dar există și alte articole care susțin o identitate. Aici vorbim mai mult despre modul în care sunt făcute decât despre simboluri sau icoane neapărat specifice.

Aici, la Creativ24, de exemplu, lucrăm foarte mult cu ilustrații. Ele sunt o modalitate de a ne ajuta să ne construim o identitate care să ne susțină identitatea instituțională.

Ilustrațiile noastre, în special cele de pe blogul nostru , sunt axate pe arătarea unor oameni reali. O tehnică pe care o folosim pentru aceasta este aplicarea granulelor imaginilor pentru a adăuga textura și a le face mai umane. Acesta este ceea ce ghidează această parte a identității noastre.

Pentru compania ta, pot fi figuri geometrice, mai rotunjite sau mai pătrate, simboluri recunoscute de publicul tău sau vreun alt element. Important este să creezi aceste elemente care să te ajute să ai o identitate vizuală și mai coerentă , care la toate punctele de contact să-ți comunice strategic brandul.

Tipografie

Cu sau fara serif? Cu litere mari sau mici? Dacă ați avut vreodată contact cu Design, știți că acestea sunt întrebări frecvente pe care trebuie să le aveți atunci când stabiliți reguli pentru tipografia de marcă . La fel ca și culorile, aceste detalii sunt cheie atunci când transmit un mesaj.

În general, mărcile au surse primare și secundare . Primarele sunt, de regulă, tipografiile alese pentru logo-uri și devin mai cunoscute. Cine nu recunoaște instantaneu literele Coca-Cola?

Dar acestea nu sunt singurele tipografii. Cele pe care le numim secundare, sau suport, sunt cele folosite în alte comunicări, cum ar fi postările pe rețelele sociale și campaniile de marketing.

Slogan

Un brand nu trăiește doar din procese vizuale și cunoaștem foarte bine puterea cuvintelor. Mai multe mărci sunt imediat amintite atunci când sunt asociate cu sloganurile lor. „Îmi plac atât de mult toate acestea”, „Gândește diferit”, „Toată lumea îl folosește”, „Doar fă-o” sunt doar câteva dintre aceste exemple.

Sloganurile sunt de obicei alese pentru a sprijini comunicarea mărcii în momente în care doar logo-ul tău nu este suficient. În multe cazuri, acestea sunt folosite și ca semnături de campanie.

Există sloganuri care sunt asociate companiilor de mult timp. Altele se schimbă în timp pentru a se potrivi cu poziționarea strategică  a mărcii pentru momentul prin care trece compania.

tonul și vocea

Tot ceea ce am lucrat până acum ajută la construirea unei identități puternice pentru marca dvs. Cu toate acestea, încă lipsește un punct esențial al modului în care brandurile comunică: o voce .

Privește din nou la atributele mărcii tale și la persoana ta . Cum poți transmite aceste aspecte ale companiei tale într-un mod pe care persoana ta, cu provocările și gusturile pe care le cunoști deja, să le asculte?

Dacă un atribut al mărcii tale este acela de a fi educator, vocea ta trebuie să fie didactică și accesibilă. Acum, dacă brandul tău este obiectiv, limbajul tău nu poate fi robust și pronunțat.

De asemenea, este important să ne uităm la diferențele dintre ton și voce. Vocea ta nu se schimbă, deoarece este indisolubil legată de atributele mărcii tale și de fundația companiei tale.

Tonul tău se va schimba mereu, deoarece acesta este modul în care îți adaptezi vocea la diferite audiențe și canale.

Acest proces de consolidare a identității trebuie să aibă un ecou în întreaga marcă.

Feed-ul tău Instagram trebuie să țipe acea identitate , site-ul tău trebuie să comunice eficient și coerent, magazinul tău fizic trebuie să aibă note decorative care sunt foarte clar perfecte pentru marca ta.

Consecvența este una dintre cele mai grele părți ale gestionării unui brand, dar aduce rezultate de neegalat.

Gestionați-vă marca și părțile interesate

Pentru un brand ca al tău, care are acum câteva elemente esențiale planificate și structurate, următorul pas este să te asiguri că funcționează și sunt menținute.

Aceasta este, însă, una dintre principalele provocări pentru majoritatea mărcilor, fie că sunt mari sau nu. Aruncând o privire la această hartă a părților interesate, avem o idee macro despre tot ce trebuie să fie conștient de un brand.

Sunt multe variabile, oameni și instituții implicate, dar toate sunt extrem de importante. Pierderea atenției față de oricare dintre ele poate fi fatală, mai ales în scenariul competitiv pe care îl trăim. Cum, deci, să fii atent cu fiecare dintre ele?

Primul pas este să le cartografiezi. Nu vorbim doar de a avea această hartă lipită de perete, ci de a pune fiecare dintre publicurile în care brandul tău are contact, indiferent dacă acel contact este mare sau mic, pe marginea hârtiei sau în Excel.

Care sunt tipurile dvs. de clienți? Cum sunt urmăritorii tăi pe rețelele sociale? Cine sunt colaboratorii tăi? Cartografierea și înțelegerea acestora vă va ajuta să creați strategii pentru a vă atinge obiectivele cu fiecare dintre ele.

Este important să rețineți că fiecare interacționează cu marca dvs. în moduri foarte diferite și, prin urmare, au și percepții diferite.

Imaginează-ți că ai un produs uimitor, toți clienții tăi iubesc marca ta și au doar experiențe uimitoare cu acesta.

Pe de altă parte, este posibil ca compania dumneavoastră să fi renunțat la minge de câteva ori în unele procese de selecție, iar reputația sa ca loc de muncă poate să nu fie cea mai bună.

Nu poți merge la ultimul public crezând că aceleași strategii pe care le folosești cu clienții vor funcționa. Tocmai de aceea trebuie să lucrezi în fiecare zi la menținerea percepției părților interesate care implică universul mărcii tale.

Îți controlează reputația și viitorul companiei tale. Managementul mărcii înseamnă, de asemenea, gestionarea sănătății economice a afacerii tale.

După cum probabil ați observat, crearea și menținerea unei bune strategii de branding este un pas extrem de important pentru companiile care doresc să devină lideri de piață. De aceea nu este un proces simplu.

Când ne gândim la cele mai mari companii din scenariul actual, știm că fiecare dintre ele a ajuns acolo pentru că a avut o propunere unică, a livrat experiențe spectaculoase și a știut să o comunice.

Aceasta este marea diferență între orice magazin de pantofi și Nike, între o marcă de băuturi și Coca-Cola, între platformele de streaming și Netflix .

Toate oferă produse uimitoare, dar puterea mărcilor lor este cea care le face imbatabile și îi determină pe consumatori să cumpere din ce în ce mai mult de la ei și nu de la concurenți.

Cu siguranță, de acum înainte, aveți instrumentele necesare pentru a face o treabă bună de Branding, a vă transforma brandul și a cuceri și mai mult piața și clienții.

Ce zici să începi acum să aplici conceptele de management al mărcii brandului tău și să-ți faci consumatorii simpli pasionați de produsele tale?

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
Leave a comment
servere vps gazduire web servere dedicate