Ce este CRM si cum va optimizeaza relatia cu clientii

SocialNews

CRM înseamnă Customer Relationship Management. Este un software care gestionează relația cu clientul urmărind satisfacția și fidelizarea acestuia din automatizarea și organizarea proceselor, ajutând la reducerea costurilor și la creșterea profitului afacerii.

Care este cea mai mare problemă a ta la serviciu? Dacă crezi că este o lipsă de timp, nu ești singur.

Lumea este plină de oameni neliniștiți care își doresc să aibă 30 de ore pe zi pentru a se ocupa de atâtea responsabilități. Dar aceasta nu este altceva decât o iluzie.

Nimeni nu are nevoie de mai mult timp, nici măcar tu. Ceea ce vă lipsește sunt modalități mai bune de a vă rezolva problemele în mai puțin timp . Și astăzi vom vorbi despre unul dintre cele mai importante, CRM.

Cu excepția cazului în care compania ta nu are clienți (caz în care, afacerea ta nu există încă), trebuie să fii foarte atent la cine cumpără de la compania ta.

Iar CRM este instrumentul ideal pentru a te apropia de clienți. La urma urmei, în zilele noastre nu există vânzare fără relație.

Dacă nu știi nimic despre subiect, ai ajuns la locul potrivit. Acest super ghid îți va arăta absolut tot ce trebuie să știi pentru a stăpâni CRM!

În acest articol veți vedea :

  • Ce este CRM (Customer Relationship Management)?
  • Aflați cum funcționează un CRM
  • 7 beneficii ale folosirii unui CRM în compania ta
  • Aflați despre cele 2 tipuri principale de CRM
  • Care sunt aplicațiile unui CRM?
  • Cum știu dacă am nevoie de un CRM?
  • Aflați cum să alegeți cel mai bun CRM pentru afacerea dvs
  • 3 caracteristici ale unui CRM bun pe care să le urmăriți
  • Sunteți confuz în legătură cu alegerea? Vedeți Top 5 CRM-uri de pe piață
  • Cum se implementează permanent un CRM

Ce este CRM (Customer Relationship Management)?

Înainte de a pătrunde în conceptul de CRM în sine, merită să luați un minut pentru a înțelege sensul termenului.

Numele CRM provine din limba engleză „Customer Relationship Management”, care în portugheză poate fi tradus ca „ Customer Relationship Management ”.

Numele nu ar putea fi mai clar în definirea funcției sistemului, care este de a îmbunătăți relația dintre companie și clienții săi.

Există multe caracteristici care vă permit să obțineți acest rezultat, cum ar fi organizarea informațiilor în același loc.

În practică, CRM are un impact direct asupra strategiilor de marketing , vânzări, suport și alte câteva sectoare ale afacerii, deoarece toate sunt afectate de relația cu clienții.

Aflați cum funcționează un CRM

Este foarte dificil să urmăriți îndeaproape și personal fiecare client din baza dvs. fără a uita ceva important. Iar dificultatea crește doar pe măsură ce compania crește și responsabilitățile se acumulează.

Deci, a avea un software pe care îl puteți accesa de oriunde și de pe orice dispozitiv, cu toate informațiile de care aveți nevoie despre prospectul dvs. este transformator.

Dar cum, mai exact, funcționează un CRM? Într-un mod foarte rezumat și general (deoarece fiecare sistem are particularitățile sale), totul se rezumă la:

  • inregistreaza-ti clientii : inregistrarea poate fi manuala (una cate una) sau prin exportul unei liste dintr-un fisier care are deja aceste date;
  • și înregistrați informații : oricine poate face notițe despre un client. În plus, sistemul însuși organizează și le prezintă datele, cum ar fi istoricul achizițiilor, canalele de servicii preferate etc.

Poti spune ca un CRM este bratul tau drept, care iti arata intotdeauna ceea ce trebuie sa stii si puncteaza solutii pe care nimeni nu le-a vazut.

7 beneficii ale folosirii unui CRM în compania ta

Primul lucru pe care ar trebui să vă întrebați este „Ce primesc dacă folosesc un CRM în compania mea?”, iar aceasta este o întrebare corectă.

La urma urmei, orice investiție sau strategie este valoroasă doar dacă se dovedește a fi utilă. Ce zici de o listă cu 7 beneficii de mare valoare pentru a te convinge cât de important este CRM-ul?

Iată ce va câștiga afacerea dvs. după adoptarea unui CRM:

1. Vedere extinsă a afacerii

Una dintre cele mai mari probleme pentru un manager este să aibă o viziune limitată asupra proceselor și acțiunilor pe care echipa lui trebuie să le efectueze zilnic.

Dacă nu ai claritatea să vezi ce se întâmplă în jurul tău, cum vei lua cele mai bune decizii și vei obține cele mai bune rezultate? Imposibil.

Din fericire, CRM aduce această viziune de anvergură. Ca? Prin resurse precum centralizarea informațiilor , disponibile tuturor angajaților, în orice moment și pe diferite dispozitive.

Toate acestea contribuie la o luare mai agilă a deciziilor, chiar și în proiectele care implică diverse sectoare ale companiei.

Astfel, puteți coordona, de exemplu, o echipă de marketing , în timp ce monitorizați simplu și transparent acțiunile personalului de vânzări.

Cu aceasta, pe lângă faptul că știi exact cum te descurci tu și angajații tăi, îți poți alinia cu ușurință acțiunile cu eforturile altor domenii .

Mergând puțin mai departe, este posibil să identificăm soluții la problemele care împiedică compania să își atingă obiectivele stabilite.

Cu alte cuvinte, CRM vă ajută să vedeți afacerea cu „ochi de vultur” și să acționați asupra ei rapid și precis.

2. Productivitate durabilă

Productivitatea este unul dintre obiectivele cele mai recurente în companii. A face mai mult cu mai puțin este visul oricărui manager.

Dar, desigur, acest lucru este benefic doar atunci când productivitatea este sustenabilă, adică se menține în timp. Opusul se întâmplă atunci când echipa pare să cedeze mult mai mult pentru că este epuizată, ceea ce se dovedește rapid problematic.

CRM promovează exact acest câștig de productivitate care este susținut . Acest lucru se datorează îmbunătățirii comunicării, creării unor procese mai eficiente și, din nou, datorită centralizării informațiilor despre clienți.

Se poate spune fara teama ca un CRM bun este capabil sa multiplice productivitatea unei afaceri, intrucat optimizeaza foarte mult orele lucrate de fiecare angajat.

3. Controlul urmăririi vânzărilor

Este foarte rar ca o vânzare să fie făcută la primul contact, ceea ce face ca urmărirea să fie un pas vital într-un proces de afaceri de succes.

Pe de altă parte, tocmai atunci când urmăresc oportunitățile, mulți vânzători îi stau în cale.

Fie din lipsă de organizare, fie din cauza fricii de a fi prea invazivi, mulți profesioniști abandonează un lead după unul sau două contacte, ceea ce reprezintă pierderi uriașe din punct de vedere al veniturilor.

Nu mai puțin de 80% dintre contacte au nevoie de 5 urmăriri înainte de vânzare , ceea ce demonstrează cât de mult însoțirea clientului în procesul de cumpărare crește șansele de succes.

Iar CRM vă ajută în acest sens într-un mod concret, punând în fața dvs. resursele de care aveți nevoie pentru a urmări pe deplin clienții potențiali.

4. Inteligența în planificarea strategică

Planificarea strategică definește cât de mult poate realiza o companie și cât de departe va ajunge cu resursele de care dispune.

Acest lucru necesită ca echipele să folosească informații actuale și relevante pentru a ghida luarea deciziilor și pentru a servi drept bază pentru potențialele schimbări. Iar un software CRM este practic un centru de informare.

Câteva date pe care le puteți stoca în CRM și care contribuie direct la planificarea strategică inteligentă sunt:

  • istoricul interacțiunilor cu clienții;
  • informatii de contact;
  • istoricul de achiziții al fiecărui client;
  • performanța unui sector (sau a profesioniștilor individuali);
  • și multe altele.

Este vreuna din aceste informații dăunătoare echipei? Dimpotrivă, toate datele disponibile în CRM ajută la menținerea transparenței și a unei bune comunicări .

Chiar și cu responsabilități diferite, toată lumea va putea împărtăși idei și sugestii utile pentru progresul echipei și al companiei în ansamblu.

5. Urmărirea performanței în timp real

Starea de sănătate a afacerii nu dă întotdeauna semne clare de slăbiciune fără a fi nevoie de o analiză detaliată a unor indicatori cheie, iar CRM este perfect pentru a face această activitate ulterioară.

Și nu mă refer la rapoarte generice care nu spun nimic important. CRM oferă o imagine realistă și precisă a performanței .

Este posibil să se evalueze chiar și informații foarte specifice, cum ar fi numărul de clienți potențiali pe care fiecare agent de vânzări este capabil să le transforme în clienți.

În acest fel, CRM îți oferă toate resursele de care ai nevoie pentru a obține rezultate grozave, dar merge mai departe și îți arată tot ce trebuie îmbunătățit pentru ca relația ta cu clientul să se apropie de perfecțiune.

6. Creșterea vânzărilor și a biletului mediu

Știu că ceea ce așteptai cu adevărat era să știi dacă CRM-ul are un impact pozitiv asupra vânzărilor, iar până acum este deja clar că are.

Este imposibil ca un instrument să crească productivitatea, să ajute la planificarea strategică și să îmbunătățească strategia de vânzări fără a avea vreun efect asupra cassa afacerii tale.

Oprește-te și gândește-te de ce există CRM. Am spus la început că fără o relație bună, nu poți vinde nimic . Prin urmare, scopul acestui sistem este tocmai acela de a te face să vinzi mai mult.

Acest lucru este clar în funcții precum posibilitatea de a cunoaște cel mai bun canal pentru a deservi fiecare client, istoricul vânzărilor și rapoartele complete care arată cea mai bună direcție de creștere a vânzărilor.

Dar sistemul este util nu doar la prima vânzare. Numele jocului pentru cei care doresc longevitate este loialitate. Și, în cazul în care nu știai deja, clienții fideli cheltuiesc de două ori mai mult .

7. Consolidarea brandului

Cum este branding-ul companiei tale ? Dacă nici măcar nu știi ce este, probabil că este rău.

Este vorba de poziționarea mărcii, adică de modul în care marca este văzută și văzută pe piață , atât de către clienți, cât și de către parteneri, concurenți și observatori atenți.

Iar consolidarea brandului este un fel de efect indirect pe care îl poate avea CRM, ceea ce este foarte pozitiv. Dar cum se întâmplă asta oricum?

CRM vă va ajuta compania să convertească mai mulți clienți, nu? După aceea, urmărind clienții, îi vei ajuta să aibă rezultate bune cu produsul.

Dacă există o problemă, echipa de service va putea rezolva rapid situația.

Și în plus, luarea deciziilor importante se va baza întotdeauna pe date. Ce fel de reputație își va construi o astfel de companie?

Evident, CRM singur nu va fi responsabil pentru ca toată lumea să observe o companie, dar este o parte importantă a proceselor de organizare și a permite brandului să se poziționeze mai bine.

Aflați despre cele 2 tipuri principale de CRM

Există două tipuri de CRM, unul pentru companiile mari și unul pentru întreprinderile mici. Fiecare are caracteristicile sale specifice, care vizează satisfacerea nevoilor fiecărui tip de întreprindere.

Iată principalele caracteristici ale fiecărui tip:

Afacere

Unul dintre cele mai mari obiective ale sistemului Enterprise este personalizarea , care este atât de importantă pentru a satisface toate cerințele organizațiilor mari cu funcții foarte specifice.

Astfel, este posibil să includeți funcții mai robuste și să oferiți un pachet de soluții pe care chiar și profesioniștii de nivel C le pot urmări afacerea cu viziune macro.

IMM-uri

Soluțiile CRM pentru IMM-uri sunt ideale pentru echipele slabe care au nevoie de mobilitate și agilitate în operațiuni . Investiția este mai mică, deoarece sistemul are mai puține opțiuni de personalizare și este mai simplu.

Acest lucru nu înseamnă însă că CRM pentru întreprinderile mici este un instrument superficial.

Dimpotrivă, caracteristici precum integrarea cu diverse instrumente externe și automatizarea activităților ajută foarte mult în funcționarea de zi cu zi.

Care sunt aplicațiile unui CRM?

Software-ul CRM poate fi folosit în multe feluri în companie. Iată cel puțin 4 domenii în care acest instrument poate fi util pentru compania dvs.:

1. Serviciu care încântă clientul

De fiecare dată când un client are probleme cu un produs sau serviciu și decide să ceară ajutor serviciului clienți , începe un moment care va defini restul relației de afaceri dintre cele două părți.

Dacă problema este rezolvată rapid, eficient și cu un serviciu bun, clientul este probabil să fie foarte mulțumit.

Această satisfacție te va motiva să cumperi din nou atunci când vei avea ocazia și chiar să recomanzi prietenilor și cunoștințelor soluția ta.

Pe de altă parte, dacă serviciul este leneș, birocratic și ineficient, efectul va fi invers. Clientul va părăsi conversația foarte frustrat și poate chiar supărat.

Rezultatul acestui lucru? Firma va fi pierdut încrederea clientului, care, pe lângă faptul că nu mai face afaceri, va vorbi de rău pe ceilalți atunci când va avea ocazia.

Un sistem CRM bun este esențial pentru a ne asigura că primul scenariu se întâmplă întotdeauna și că al doilea nu se întâmplă niciodată.

Un însoțitor poate îndeplini o muncă mult mai completă și mai personalizată dacă are în palmă toate informațiile despre client.

2. Analiza metricilor și a indicatorilor cheie

O afacere care nu analizează valorile și indicatorii cheie de performanță este ca o navă fără direcție. După ce ai fost dus oriunde te duce vântul, destinația ta este cu siguranță un naufragiu.

Dar cum se face? În primul rând, trebuie să știți cum să alegeți valorile potrivite , apoi trebuie să le implementați și să le monitorizați îndeaproape. Pentru a înțelege mai ușor care sunt acești indicatori cheie:

Acum, vrei niște vești bune? CRM ajută la rezolvarea ambelor probleme simultan.

Toate rapoartele și informațiile despre cele mai relevante probleme care pot afecta performanța afacerii în managementul relațiilor cu clienții fac deja parte din majoritatea sistemelor.

Prin aceasta, software-ul în sine arată ce este cel mai relevant, dar fără a lua libertatea fiecărei echipe de a filtra toate informațiile și de a-și face propria analiză.

3. Definirea strategiilor

Mai simplu spus, CRM poate fi considerat o bază de date care stochează informații despre comportamentul clienților tăi în timp.

Include detalii valoroase care altfel nu ar fi intrat niciodată în radarul echipei tale și nu ar fi putut fi folosite.

Pe măsură ce volumul de date colectate de clienți crește, compania se află într-o poziție din ce în ce mai bună pentru a defini cele mai bune strategii pentru viitor.

La urma urmei, înțelegerea comportamentului clienților este crucială pentru a stabili strategii inteligente de marketing, vânzări, servicii și așa mai departe.

4. Succesul clientului

Da, știu că tocmai acum am vorbit despre furnizarea de servicii care încântă clientul. Dar succesul clienților depășește cu mult rezolvarea unei probleme în mod satisfăcător.

Ideea este de a face clientul să profite la maximum de produsul dvs. Acest lucru implică o mai mare proactivitate din partea profesioniștilor responsabili, deoarece clientul nu va vedea întotdeauna o problemă.

Dar dacă crede că totul este în regulă și știi că, de fapt, persoana folosește doar jumătate din ceea ce este capabilă să ofere soluția ta, imaginează-ți surpriza clientului când primește ajutor pentru a merge mai departe.

Și unde se încadrează CRM în toate acestea? Managerii de succes al clienților folosesc informațiile înregistrate în CRM pentru a anticipa potențialele probleme și a arăta cele mai bune căi.

Cum știu dacă am nevoie de un CRM?

În ciuda tuturor beneficiilor și aplicațiilor unui software de relație cu clienții, este firesc să te întrebi dacă această soluție este cu adevărat pentru tine.

În general, să știți că răspunsul este probabil da. Chiar și întreprinderile mici, cu puțini clienți, pot avea toate beneficiile pe care le-am văzut până acum.

Totuși, iată câteva semne clare că aveți nevoie urgentă de un CRM:

1. Lipsa de noi afaceri

Achiziționarea de noi clienți implică cunoașterea stadiului călătoriei în care se află clienții dvs. De asemenea, trebuie să înțelegeți cum interacționează clienții actuali cu compania.

Dacă astăzi aceste informații nu sunt disponibile sau nu sunt ușor accesibile echipei dvs. de vânzări , întregul proces comercial este foarte compromis.

Poate că observați deja unele semne, cum ar fi volumul redus de noi oferte în curs de încheiere . Daca acesta este scenariul in compania ta, este bine sa actionezi in curand pentru a adopta un CRM.

2. Procese care nu funcționează

Dacă mediul companiei tale este foarte dinamic și pierzi mult timp cu procese care nu funcționează, pornește semnalul roșu.

De exemplu, lipsa unui proces de vânzare bine aliniat nu numai că face munca mai complicată, dar crește și costurile afacerii în ansamblu.

Lipsa de eficiență împiedică și rezolvarea problemelor consumatorilor, care durează prea mult.

În cele din urmă, dacă soluțiile și metodele pe care le-ați folosit întotdeauna nu mai pot ține pasul cu cererea pe măsură ce afacerea dvs. crește, este timpul să utilizați un CRM.

3. Relația generică cu clienții potențiali

Nevoile și circumstanțele clienților potențiali sunt foarte diferite. Prin urmare, nu este suficient să tratezi pe toată lumea la fel .

Trimiterea acelorași mesaje, oferirea aceluiași conținut și efectuarea acelorași oferte clienților potențiali care se află în stadii complet diferite ale călătoriei de cumpărare nu va aduce niciodată rezultate bune.

Dacă echipa ta se confruntă cu multe dificultăți în identificarea provocărilor fiecărui lead și, ca urmare, a văzut relația devenind generică, nu te poți lipsi de un sistem de management.

4. Dezorganizarea informațiilor relevante

Dacă sarcinile simple se transformă în bătălii reale, durează un secol pentru a le îndeplini din cauza informațiilor dezorganizate, ai nevoie de un CRM.

Păstrarea informațiilor despre clienți actualizate și ușor accesibile pentru toată lumea din echipa dvs. nu ar trebui să fie un vis, ci un fapt normal, de zi cu zi.

Deci, dacă foile de calcul actuale îngreunează prea mult introducerea de noi informații despre un potențial client sau interacțiune, este timpul să treceți la un CRM care aduce agilitate și organizare.

5. Rapoarte inexacte

Rapoartele inexacte nu vă permit să găsiți punctele forte și punctele slabe ale fiecărui membru al echipei, darămite performanța generală a companiei. La rândul său, nimeni nu va face nicio îmbunătățire semnificativă.

Dacă echipa ta mai trebuie să genereze rapoarte manual, chiar mai mult fără date exacte din valorile relevante, știi deja ce trebuie să faci, nu-i așa? Caută un CRM chiar acum!

6. Prea lung pentru a găsi informații

Dacă compania dvs. a pierdut deja cel puțin o vânzare pentru că nu deține informațiile corecte în momentul definitiv, este timpul să adoptați un instrument CRM pentru gestionarea clienților.

Dacă nu ați ajuns încă în acel punct, nu așteptați. Când observați că echipa petrece prea mult timp căutând informații importante, alegeți fără întârziere un CRM .

7. Nevoia de agilitate a echipei

Compania dumneavoastră are echipe interne și externe de agenți de vânzări care trebuie să comunice activ în orice moment? Sau aveți nevoie de o dinamică puternică în diferite sectoare?

În aceste cazuri, foile de calcul și alte instrumente îți pot încetini munca și pot încetini lucrurile. Dar CRM-ul are propriile resurse pentru echipele care lucrează în diferite locații și care ajută la integrarea sectoarelor de marketing și vânzări .

Integrarea informațiilor, care actualizează totul în timp real, precum și securitatea tehnologiei cloud asigură un flux de lucru agil și extrem de mobil.

Aflați cum să alegeți cel mai bun CRM pentru afacerea dvs

Ești convins că CRM este sistemul ideal pentru gestionarea relațiilor cu clienții? Acum alege doar dintre sutele de opțiuni disponibile pe piață.

Sarcina nu este chiar ușoară, dar vă vom ajuta. În primul rând, iată ce trebuie să faceți pentru a alege un CRM bun :

1. Stabiliți încă de la început criteriile de tăiere și selecție : definirea unor aspecte precum bugetul dvs., limba instrumentului (și suportul) și resursele indispensabile vă vor ajuta să construiți o linie de tăiere într-un mod practic.

2. Definiți modul în care CRM va fi utilizat de zi cu zi : Cum va folosi fiecare echipă CRM? Cunoașterea acestui lucru va ajuta la definirea priorităților fiecărei echipe atunci când alege, ceea ce oferă claritate procesului de decizie.

3. Selectați instrumente care sunt recunoscute pe piață : pentru a evita greșelile în alegerea dvs., căutați instrumente care sunt deja recunoscute și testate. Acest lucru va elimina multe opțiuni și va scuti tuturor o bătaie de cap în viitor.

4. Testați principalele opțiuni și luați decizia finală : odată ce aveți două sau, cel mult, trei soluții în atenție, testați fiecare dintre ele și vedeți care se potrivește cel mai bine cu tot ce are nevoie compania. Atunci alege-l pe cel mai bun.

3 caracteristici ale unui CRM bun pe care să le urmăriți

Odată ce ați înțeles procesul de alegere a unui CRM, este bine să cunoașteți câteva dintre principalele caracteristici ale acestui tip de software, pe care să le urmăriți.

Separăm 3 dintre cele mai importante, care sunt:

1. Cloud Computing

Aceasta este deja norma în marea majoritate a sistemelor CRM de astăzi , dar importanța cloud computingului nu poate fi subliniată suficient .

În loc să cumpărați licențe, să instalați și să configurați un program pe mașinile companiei dvs., plătiți doar taxa lunară și utilizați sistemul direct pe internet.

Cu tehnologia cloud, toate informațiile rămân întotdeauna în siguranță pe un server extern , ceea ce garantează integritatea datelor, atât pentru compania dvs., cât și pentru clienți.

În sfârșit, mediul 100% online permite accesarea sistemului de oriunde și în orice moment, ceea ce face posibilă lucrul cu mobilitate.

2. Automatizarea sarcinilor

CRM automatizează unele dintre sarcinile comune (și plictisitoare) de zi cu zi pe care le-ai petrece mult timp făcându-le manual. Astfel, toată lumea se poate dedica mai mult unor activități mai importante.

Gândiți-vă cât de mult se simplifică rutina unui agent de vânzări atunci când trece de la concentrarea pe activități manuale mici la concentrarea doar pe construirea de relații și interacțiunea cu cei mai calificați clienți potențiali .

CRM scoate din cale totul mai puțin important și face loc tuturor să strălucească în ceea ce fac cel mai bine.

3. Integrare cu alte aplicații

În mod ideal, CRM-ul tău ar trebui să funcționeze într-un mod integrat cu alte sisteme pe care compania le folosește , astfel încât informațiile colectate să provină din diverse surse și să formeze o imagine mai completă.

De exemplu, prin integrarea CRM cu software-ul dvs. de email marketing , va fi mai ușor să segmentați și să personalizați mesajul pentru fiecare client potențial. Același principiu este valabil și pentru o integrare cu sistemul dumneavoastră de asistență.

Sunteți confuz în legătură cu alegerea? Vedeți Top 5 CRM-uri de pe piață

Pentru a încheia turul tău despre cum să alegi un CRM bun, nu am putut să nu prezentăm o listă cu câteva dintre principalele soluții de pe piață .

Pentru a vă ajuta mai mult, am pus deja prețurile pentru ca analiza dumneavoastră să fie mai rapidă și mai ușoară.

1. Salesforce

Salesforce CRM este printre cele mai utilizate din lume, ceea ce îl face o opțiune foarte sigură pentru afacerea dvs.

Aplicația oferă o configurare inițială rapidă și o flexibilitate totală pentru a se extinde pe măsură ce afacerea dvs. crește. Prețurile Salesforce variază de la 25 USD la 75 USD pe utilizator/lună.

2. ZohoCRM

ZohoCRM este foarte recunoscut în întreaga lume. Software-ul a primit chiar și un premiu pentru excelență pentru experiența excelentă a utilizatorului și altul ca cel mai bun CRM, potrivit experților în domeniu.

Aplicația este gratuită pentru până la 3 utilizatori și are suport în portugheză. Prețurile variază de la 18 la 45,00 pe utilizator/lună.

3. Pipedrive

Pipedrive este folosit de peste 75.000 de companii din sute de țări, inclusiv Brazilia. Nu trebuie să spună mult mai mult decât atât, nu?

Propunerea Pipedrive este de a simplifica viața companiei dumneavoastră. Prin urmare, marele atu al instrumentului este ușurința în utilizare .

Prețurile variază de la 15 USD la 59 USD pe utilizator/lună, dar îl puteți încerca gratuit înainte de a lua o decizie finală.

4. HubSpot CRM

HubSpot este una dintre cele mai respectate companii din lume când vine vorba de produse de marketing digital și oferă CRM de calitate, 100% gratuit.

Aplicația se pretinde a fi ideală pentru întreprinderile mici, dar are caracteristici atât de cuprinzătoare încât și companiile mai mari pot beneficia de ea. Chiar și așa, HubSpot are mai multe opțiuni pentru cei care au nevoie de soluții mai robuste.

5. RD Station CRM

RD Station CRM este marcat de cea mai mare companie de automatizare a marketingului din America Latină, Resultados Digitais. Instrumentul are un plan gratuit, fără limită de contacte sau utilizatori înregistrați .

Creat pentru a fi foarte ușor de utilizat, software-ul CRM de la RD este nativ în portugheză. În plus față de planul gratuit, are o opțiune care costă 39,90 R$ pe utilizator/lună și are integrare completă cu RD Station Marketing.

6. CRM client

Clienter  este un CRM brazilian  care permite gestionarea completă a clienților activi, inactivi și potențiali.

Acest  sistem CRM  are caracteristici care vă permit să vizualizați ținte de vânzări, clienți nesupravegheați, urmărire, rapoarte de vânzări, propuneri, produse și curba ABC a lui Pareto.

Cu valori accesibile, este excelent pentru industriile mici și furnizorii de servicii.

Cum se implementează permanent un CRM

Implementarea unui CRM depășește alegerea instrumentului. Fără o planificare și o execuție adecvată, sistemul nu poate funcționa.

Practic, ceea ce aveți nevoie pentru a implementa cu succes CRM este:

  1. Instruire : Toată lumea trebuie să înțeleagă pe deplin cum funcționează sistemul pentru a-l putea folosi bine. Antrenamentul este cheia.
  2. Exemplu de leadership : dacă liderii nu folosesc instrumentul, nu le pot cere angajaților să facă acest lucru. Pune CRM în centrul strategiilor, iar echipa ta va urma exemplul.
  3. Acțiune rapidă pentru optimizarea rezultatelor : încetul cu încetul, rapoartele vor indica ce merge bine și ce este greșit. Cand vezi ceva in neregula, nu intarzia prea mult sa actionezi, altfel problema creste si durerea la fel.
  4. Răbdare : poate la început nu toată lumea înțelege 100% cum să folosească CRM, așa că pot apărea greșeli. Cu răbdare urmând acest flux de lucru, toată lumea își va lua ritmul rapid.

CRM este mai mult decât o listă de contacte cu funcții suplimentare. Este sistemul care vă va transforma relația cu clienții și rezultatele companiei dumneavoastră. Acum tot ce trebuie să faci este să alegi soluția ideală și să începi să lucrezi!

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
Leave a comment
servere vps gazduire web servere dedicate