Ce este Google Analytics 4 și de ce trebuie să vă pese?

Evans

Pe 22 martie, Google a anunțat că va renunța la Universal Analytics în iulie 2023, în favoarea Google Analytics 4. Aflați ce înseamnă asta pentru marketeri, care sunt diferențele și de ce ar trebui să acționați acum pentru a vă pregăti.

Dacă aveți vreo implicare în SEO sau marketing digital, veți ști că este o industrie în continuă schimbare, mai ales când vine vorba de Google. Gigantul tehnologic își modifică constant algoritmii și își reformează oferta, iar asta nu este diferit când vine vorba de Analytics.

Pe 22 martie, Google a anunțat că va renunța la Universal Analytics în iulie 2023, în favoarea Google Analytics 4.

Deși acest lucru poate părea mai departe, a trimis deja comunitatea de căutare în acțiune și zarvă. Și, dacă doriți să continuați să monitorizați activitatea site-ului dvs., va trebui să luați măsuri.

Dar, dacă nu sunteți sigur ce înseamnă toate acestea acum, suntem aici pentru a vă ajuta. Vă vom prezenta ce este Google Analytics, cum funcționează și vă vom oferi sfaturi practice despre cum să vă asigurați că aveți cea mai recentă versiune.

Ce este Google Analytics?

Google Analytics este o platformă de analiză web de la Google care oferă o mulțime de date și statistici despre modul în care utilizatorii găsesc și utilizează site-ul dvs. De la lansarea sa în 2005, a devenit un standard industrial pentru agențiile digitale și pentru oricine caută valori pentru site-ul web și mai multe informații despre performanța site-ului lor.

Analytics vă va ajuta să aflați lucruri precum:

  • Câți utilizatori vă vizitează site-ul
  • Cât timp petrec oamenii pe site-ul dvs. – de obicei cunoscut sub numele de durata sesiunii
  • Sursele și canalele dvs. de trafic care generează trafic către site-ul dvs. De exemplu, rețelele sociale, marketingul prin e-mail și rezultatele căutării organice Google
  • Cele mai populare pagini și pagini de destinație
  • Datele demografice ale publicului site-ului dvs. și ce tip de dispozitive folosesc
  • Și mult mai mult!

Cum funcționează Google Analytics?

Google Analytics funcționează folosind codul de urmărire pe care dvs. (sau agenția dvs. de dezvoltare web ) îl veți adăuga la fiecare pagină a site-ului dvs. Această etichetă JavaScript permite Google să colecteze date anonimizate de la utilizatorii dvs. folosind cookie-uri, iar aceste date de la utilizatorii individuali sunt apoi agregate de Google pentru rapoartele dvs. Google Analytics.

Dar, pe măsură ce utilizatorii de internet devin mai înțelepți și mai concentrați pe confidențialitate, utilizarea cookie-urilor pentru a stoca datele utilizatorilor a fost supusă atenției. Au fost introduse politici pentru a se asigura că site-urile web sunt conforme și le permit utilizatorilor să-și protejeze confidențialitatea, ceea ce ar putea duce la un impact asupra datelor site-ului dvs.

Aici intervine GA4.

GA4 își propune să fie centrat pe confidențialitate și folosește un amestec de module cookie primare și învățare automată pentru a colecta date într-un mod care să rămână în conformitate.

Universal Analytics vs. Google Analytics 4

Din 2012, Universal Analytics a fost platforma prestabilită, așa că este probabil că ați folosit-o într-o anumită calitate de-a lungul anilor. I s-au alăturat în 2016 unele dintre celelalte soluții software ale Google din suita de software Google Analytics 360, dar, în principiu, modul în care funcționează Google Analytics a fost același de aproximativ un deceniu.

Pana acum.

Acum intră în joc GA4 și este o schimbare majoră față de predecesorul său. Iată câteva dintre modurile în care Google Analytics 4 este diferit de UA.

Confidențialitate

După cum am menționat, UA se bazează în mare măsură pe cookie-uri, în timp ce GA4 nu. Este conceput pentru a fi flexibil și capabil să se adapteze unui viitor cu sau fără cookie-uri și își completează datele cu învățare automată pentru a face predicții și prognoze.

Urmărire și măsurare

Cea mai mare diferență dintre cele două platforme este modelul de măsurare pe care îl folosesc. Universal Analytics și-a bazat măsurătorile pe sesiuni și afișări de pagină – adică accesări pe site-ul dvs. într-un anumit interval de timp și vizualizări pe anumite pagini.

Modelul de măsurare al GA4 se bazează pe evenimente. Fiecare acțiune urmărită este clasificată ca un eveniment în GA4 – așa că o „vizualizare de pagină” în UA va fi acum un tip de eveniment în GA4.

Măsurarea evenimentului

În UA, putem seta categorii de evenimente, acțiuni și etichete – de exemplu:

  • Categorie – promo, cerere de cotatie, contactati-ne
  • Acțiune – redare video, pauză video, clic pe buton, trimitere formular
  • Etichetă – numele produsului, titlul videoclipului, adresa URL a paginii

Dar nu în GA4. În GA4, fiecare acțiune este un eveniment, iar aceste evenimente pot avea parametri suplimentari. Puteți utiliza acești parametri pentru a detalia și a obține informațiile specifice necesare pentru fiecare tip de eveniment – și puteți avea până la 25 pentru fiecare eveniment.

Valori de implicare

O altă schimbare MARE care ar putea avea un impact asupra raportării este o schimbare a valorilor de implicare. În GA4, rata de respingere nu mai este! În schimb, avem o serie mai detaliată și mai precisă de valori de implicare, cum ar fi sesiunile de implicare, timpul mediu de implicare per sesiune și sesiunile de implicare per utilizator.

Aceasta nu este o listă exhaustivă a diferențelor dintre UA și GA4, dar ar trebui să vă ofere o impresie bună despre cât de multă varietate există între cele două platforme. Cel mai bun mod de a învăța ceva mai mult este să începi cu GA4 pentru tine!

Cum să vă configurați Google Analytics, astfel încât să fie valabil pentru viitor

GA4 a fost lansat în 2020, așa că este deja disponibil pentru marketeri de ceva vreme și acum este cu siguranță momentul să acționați dacă nu ați făcut-o deja.

Primul pas va fi probabil să verificați dacă îl utilizați deja. Puteți face acest lucru verificând selectorul de proprietăți sau pe pagina principală a contului.

Dacă utilizați UA, ID-ul proprietății dvs. va începe cu UA și apoi numerele: UA-XXXXXXX-X

Dacă sunteți deja pe GA4, sunt doar 9 cifre: XXXXXXXXX

Dacă în prezent aveți configurată doar o proprietate UA, este timpul să adăugați o nouă proprietate strălucitoare GA4. Google oferă un expert de configurare GA4 care vă va ajuta să adăugați o proprietate GA4 pe un site care are deja o formă de Analytics.

După finalizare, asigurați-vă că ajustați orice urmărire a conversiilor Google Ads pe care o aveți.

Pentru a vă asigura că sunteți pe deplin pregătit pentru viitor, vă recomandăm, de asemenea, să exportați orice date importante din proprietatea dvs. Universal Analytics pentru a vă asigura că aveți un punct de referință istoric atunci când acesta se va opri în cele din urmă.

Share this Article
Leave a comment
servere vps gazduire web servere dedicate