Ce este Influencer Marketing și cum vă poate ajuta strategia digitală?

SocialNews

Aflați de ce Influencer Marketing a câștigat aprobarea profesioniștilor din domeniu din întreaga lume și cum poate ajuta la obținerea de rezultate satisfăcătoare atunci când este aplicat strategiei dvs. digitale!

În epoca marketingului digital , cu toate rețelele sociale, blogurile și alte modalități de a produce conținut, oamenii care au o mulțime de urmăritori joacă un rol de influență imens în luarea deciziilor de cumpărare a celor care îi urmăresc.

Având în vedere acest lucru, specialiștii în marketing au început să parieze pe colaborarea cu acești oameni influenți pentru a transmite informații în favoarea mărcilor lor prin Influencer Marketing .

Ce este Influencer Marketing?

Influencer Marketing, sau Influencer Marketing, se referă la o strategie de marketing digital care implică producători independenți de conținut cu influență asupra unor audiențe largi, extrem de implicate.

Obiectivul colaborării cu acești producători de conținut, cunoscuți sub numele de influenceri digitali, este acela de a crea o punte între brandul dvs. și publicul influențat de aceștia, având un impact pozitiv asupra strategiei dvs. de marketing digital.

Achiziționarea de noi clienți, generarea de valoare și încredere pentru brandul dvs., păstrarea clienților existenți și influențarea deciziei de cumpărare a unui anumit public devine mai ușoară atunci când acești oameni au deja încredere și se identifică cu un influencer și se simt mai aproape de ei.

Prin această identificare a publicului cu influențatorul, mărcile găsesc o oportunitate de a stabili parteneriate cu aceștia pentru a-și folosi, prezenta și media produsele și serviciile.

Cine sunt „Influencerii”?

Influencerii, sau influencerii digitali, sunt persoane prezente pe rețelele de socializare și pe alte vehicule de schimb de informații din mediul digital, care au un volum mare de persoane implicate cu conținutul lor (numere care ajung la milioane de urmăritori) și o putere mare de influență asupra lor.

Există influenceri din cele mai diferite tipuri de segmente, precum: modă, antreprenoriat, estetică, umor, educație, printre altele.

Brandurile care doresc să -și crească clientela și să-și consolideze propria audiență oferă schimburi, plăți pentru divulgare și diferite alte tipuri de parteneriate cu influenți, dacă se raportează bine la segmentul lor de piață și la tipul de conținut pe care îl produc.

Oamenii obișnuiți oferă mai multă credibilitate

Imaginați-vă că doriți să cumpărați un nou produs pentru păr. S-ar putea să fi văzut chiar și o actriță vorbind bine despre el într-o reclamă TV, dar vei avea încredere doar în această părere? Probabil ca nu.

Poți consulta recenzii despre acest produs pe un blog, poți cere păreri prietenilor sau familiei tale, poți conta pe cineva care are un păr asemănător cu al tău și, dacă în timpul acestui  proces de luare a deciziei , dai peste acel youtuber pe care îl iubești, vorbind despre cum mult bine face acea linie pentru părul ei – și arătând acest rezultat în practică – va fi și mai ușor să decizi, nu-i așa?

Influencerii sunt buni promotori pentru că sunt mai aproape de viața reală a majorității oamenilor. Este ușor să-i vezi cumpărând la supermarket, trezindu-se fără machiaj sau întâmpinând probleme de trafic, de exemplu.

Adepții lor au încredere în ei și în recomandările lor, deoarece oferă conținut și nu doar un produs, ceea ce îi face să fie foarte apreciați de adepții lor.

Agențiile de publicitate joacă un rol important în această relație dintre branduri și influenți, deoarece acestea sunt cele care de obicei acționează într-un mod mai operațional, lucrând cu brandul pentru a alege influencerul și, de asemenea, într-un mod mai strategic, ajutând o companie să definească ce procesul  va fi ca.pentru  a ajunge la publicul dvs. în cel mai bun mod.

De ce să investești în Influencer Marketing?

Folosirea Influencer Marketing în strategia ta digitală înseamnă a transmite, printr-o voce recunoscută, admirată și de încredere, informații care influențează călătoria de cumpărare (învățare, recunoaștere, considerație și decizie) a unui număr mare de persoane pentru a -ți favoriza brandul .

Investiția în acest tip de strategie a generat rezultate foarte pozitive pentru companii, în principal pentru că își pot segmenta acțiunile , alegând ce tip de public să ajungă și influenceri cu un profil apropiat de cel al companiei.

Consultați mai multe motive pentru a investi în această strategie:

Accesibilitate

Nu este necesar să ai un buget uriaș pentru a lucra cu Influencer Marketing sau să ai o legătură cu agențiile de publicitate. Puteți contacta direct influenți.

În plus, există influenceri din diferite nișe, număr de urmăritori și care lucrează cu diferite forme de negociere . Căutați-l pe cel care se potrivește cel mai bine publicului și bugetului dvs.

Pentru a găsi influenceri în segmentul mărcii dvs., trebuie doar să fiți prezent pe canalele digitale și să înțelegeți unde sunt clienții dvs., ce tip de conținut consumă și cine sunt influențatorii pe care îi urmăresc.

Rezultate actuale

Potrivit unui sondaj realizat de piata influencer Tomoson , 51% dintre marketerii care folosesc Influencer Marketing spun ca aceasta metoda poate aduce clienti mai calificati pentru a deveni consumatori ai brandului lor.

În plus, profesioniștii care au participat la sondaj au fost mulțumiți de rentabilitatea investiției pe care o are lucrarea cu influenți – li s-a subliniat că au venituri de, în medie, 6,50 USD pentru fiecare dolar investit – unde majoritatea respondenților au avut rezultate solide față de doar 18. % care susțin că nu au generat niciun venit din metodă.

Datorită rezultatelor bune ale strategiei, 59% dintre respondenții la sondaj plănuiesc să-și mărească bugetele de Influencer Marketing în următoarele 12 luni.

Căutare organică x Influencer Marketing

Ca metodă de achiziție de clienți, Influencer Marketing este văzut de profesioniștii care îl folosesc deja ca un canal cu o creștere mai rapidă și o profitabilitate mai mare decât alte canale, cum ar fi căutarea organică și e-mailul.

De asemenea, în sondajul realizat de Tomoson, 22% dintre participanți au indicat marketingul cu influențe drept cea mai rapidă metodă de creștere a achiziției de clienți , față de 17% care au citat căutarea organică.

Grafic: Canale rapide de achiziție de clienți. Sursa: Tomeson.

Încredere

Când trebuie să cumpărați un produs și să vă decideți asupra unei mărci, este obișnuit să căutați informații despre eficacitatea produsului respectiv și opinii de la oameni care au avut deja experiențe cu acesta.

Ai avea mai multă încredere în ceea ce spune brandul că este adevărat despre produs în sine sau în ceea ce spune despre el un prieten sau cineva pe care îl urmărești pe internet?

Deci este.

Sentimentul de apropiere pe care adepții îl au cu influenții lor face ca informațiile pe care le oferă despre anumite mărci și produse să pară mai demne de încredere.

Astfel, cineva este mai probabil să decidă să opteze pentru produsul sau serviciul indicat de cineva care, pentru el, are credibilitate.

Consumatorul însuși poate începe să joace și un rol de promotor de brand pentru rețeaua sa de contacte, chiar dacă la scară mai mică, datorită încrederii acordate informațiilor pe care le-a primit de la un influencer.

Ajungeți la publicul potrivit

Lucrul grozav  despre marketingul de influență este segmentarea publicului. A afecta oamenii care sunt deja interesați de nișa în care își desfășoară activitatea compania poate tăia modalități prin care cititorii și adepții se întâlnesc și interacționează organic.

Prin intermediul influențelor, nu este necesar să investiți pentru a mapa grupuri de oameni care pot fi clienți potențiali, deoarece producătorul de conținut și-a construit deja publicul.

Pentru ca strategia să fie eficientă, trebuie efectuată o analiză a aderării acestui public la publicul țintă al întreprinderii. Influencerii prezintă de obicei date și informații despre  profilul  adepților lor, care oferă o direcție a acțiunilor în funcție de obiectivele propuse.

De exemplu, este obișnuit să vedem mărci de cosmetice angajând influenți conectați cu universul sănătății, frumuseții și modei pentru a câștiga clienți și adepți.

Îmbunătățește imaginea mărcii

Rezultatele generate de marketingul de influență pot merge dincolo de achiziționarea de noi clienți și adepți. Aducerea companiei dvs. mai aproape de oamenii interesați de nișa dvs. și investiția în acțiuni cu influenți vă îmbunătățește, de asemenea, poziționarea mărcii. Cu alte cuvinte, este posibil să se depășească problemele comerciale și să se pătrundă în propunerile instituționale ale companiei.

Cei care caută recunoaștere sau se apropie de inițiative relevante pentru brand pot găsi în marketingul de influență o modalitate de a-și consolida imaginea, valorile și istoria.

În plus, în practică, asocierea unei companii cu un producător de conținut digital îmbunătățește acțiuni precum clasarea în motoarele de căutare, încurajată de acțiunile SEO ale canalelor influencerului. Sună ca o plimbare bună, nu-i așa?

Îmbogățiți-vă strategia de conținut

Apropo de acțiuni SEO, un alt avantaj al marketingului de influență este îmbogățirea strategiei de conținut. Mărcile care împărtășesc materiale de influență primesc o mână de ajutor pentru a crește gradul de sensibilizare și a umple calendarul editorial al companiei și  planificarea rețelelor sociale cu informații relevante  .

Totuși, atenție: este esențial ca construcția conținutului să fie făcută de influencer. În acest fel, abordarea va fi autentică, originală și în concordanță cu linia adoptată de influencer pentru a comunica cu urmăritorii săi.

Acțiunile trebuie să fie complementare strategiei brandului , urmărind să genereze mai multă acoperire și noi canale de contact cu publicul țintă.

Contribuie la îmbunătățirea deciziei de cumpărare

Consultarea recomandărilor de la alți clienți și persoane care sunt de referință în anumite subiecte este o atitudine foarte comună în zilele noastre pentru a lua decizii de cumpărare. Pentru client, nu este suficient să facă cercetări bazate doar pe caracteristicile produsului pentru a rezolva o nevoie.

În acest scenariu, părerea persoanelor care au o afinitate cu subiectul sau serviciul au devenit esențiale pentru a defini ce produs să aleagă. Prin urmare, dezvăluirea făcută de producătorii de conținut este pozitivă și are un potențial ridicat de a se converti în vânzări viitoare, precum și de a ajuta la fidelizarea clienților deja cuceriți.

Construiți parteneriate pentru rezultate

Brandurile care pariază pe marketingul de influență au posibilități mari de a construi parteneriate puternic conectate atunci când sunt bine conduse și selectate.

Dacă scopul companiei tale are totul de-a face cu profilul unui anume influencer, profită de ocazie pentru a conecta aceste două fronturi și a-ți aduce serviciile mai aproape de cei care sunt interesați de ele.

Rezultatele unui parteneriat bine aliniat cu influencerii sunt benefice pentru toți cei implicați, adică pentru brand, producătorul de conținut și mai ales pentru client. La urma urmei, cu gândul la el se fac acțiuni.

De asemenea, atunci când parteneriatul „se potrivește”, consecințele pot fi măsurate în  rezultatele vânzărilor  și indicatorii de prezență online, dar pot da roade și pe termen lung.

Cei care cunosc un brand printr-un influencer pot începe să-l recunoască atât la punctul de vânzare, cât și pe rețelele de socializare și lasă conversia în momentul cel mai oportun, variind în funcție de drumul de cumpărare al fiecăruia.

Permite diferite formate

Există câteva formate de a angaja un influencer digital care sunt deja folosite mai frecvent pe piața de publicitate: publipost, parteneriate și campanii.

În cazul publipost, dezvăluirea este plătită și este de obicei identificată ca publicitate în conținutul însuși. Poate fi intermediat de agenții sau realizat direct de companie.

Practica trimiterii de cadouri și mostre ale unui anumit produs – celebrul „primit” publicat de influenceri – este una dintre cele mai comune opțiuni pentru realizarea de parteneriate. Producătorul de conținut primește comanda și, în schimb, își împărtășește opinia pe rețelele de socializare.

În formatul campaniei, influencerul este mai intens implicat în scopul difuzării. Cei care fac ceva creativ , diferit și inovator ies înainte pentru a promova  angajamentul  adepților lor.

Un alt punct important care trebuie remarcat este faptul că companiile care investesc în influenceri adaugă și beneficii economice, întrucât investiția pentru producerea materialului — precum fotografii și videoclipuri — și pentru distribuție se bazează pe propriile acțiuni ale influencerului.

Cum să aplici Influencer Marketing în afacerea ta

1. Ai obiective clare

În primul rând, notează-l pe hârtie: care este obiectivul principal pe care încearcă să-l atingă echipa ta de marketing?

Brandul tău dorește să promoveze un produs? Generați clienți potențiali ? Consolidați-vă branding-ul?

Având claritatea obiectivului dorit, gândiți-vă:

  • Cum te-ar apropia o campanie cu un influencer de atingerea acestui obiectiv?
  • Ce buget este disponibil?
  • Cum crede compania dumneavoastră despre acest parteneriat?
  • Ce piață de nișă doriți să vizați?

De asemenea, rețineți că, așa cum am menționat, influențatorii sunt prezenți în nișe de diferite tipuri și dimensiuni și scala cu ușurință acoperirea a ceea ce transmit. În plus, lucrează cu diferite forme de parteneriat și de monetizare a muncii lor.

Așadar, fiți clar ce dorește echipa dvs. de marketing să lucreze cu ei.

2. Cunoaște-ți publicul

Fii clar cine este persoana ta . În plus, este interesant să afli mai multe despre obiceiurile ei și despre tipul de conținut digital pe care îl consumă.

Dacă încă nu aveți o persoană definită, să știți că este o piesă cheie atunci când structurați o strategie de marketing digital. Având persoana ta bine definită, este suficient să-ți aprofundezi cunoștințele despre comportamentul ei.

Discutați cu clienții pentru a înțelege mai bine ce canale digitale folosesc cel mai mult, cine sunt influențatorii pe care îi urmăresc , ce le influențează luarea deciziilor de cumpărare.

Este important să-ți cunoști publicul, astfel încât să știi cum să-i atingi, să-i hrănești și să stabilești o relație bună cu brandul tău, lucrând cu influențatorii potriviți.

3. Găsiți influențatorii potriviți

Lucrul cu un influencer bazat doar pe numărul mare de urmăritori pe care îi are poate fi ineficient pentru strategia ta.

Ținând cont de cine dorește marca ta să ajungă, următorul pas este să cauți influenceri care au o audiență similară sau egală cu a ta.

În plus, este important să acordați atenție detaliilor precum limbajul pe care îl comunică (dacă are sens cu limbajul pe care îl folosește marca dvs.), impresia pe care o face și dacă angajarea lui se încadrează în bugetul dvs.

De asemenea, este important să acordați atenție vehiculelor folosite de influencer și dacă acestea coincid cu cele în care publicul lor este prezent.

Instrumente precum NinjaOutreach și Buzzsumo sunt folosite pentru a căuta influenți de pe diferite canale prin intermediul cuvintelor cheie.

4. Planifică-ți acțiunile împreună cu influenceri

Odată ce ai găsit influencerul ideal pentru strategia ta, trebuie doar să ia legătura cu el pentru a vorbi despre angajare și despre cum se va desfășura acțiunea.

Dacă influencerul este de acord să lucreze cu marca dvs., formalizați acordul printr-un contract și structurați acțiunea împreună cu el , aliniind așteptările și detaliile relevante, cum ar fi cerințele de timp de antenă și de exclusivitate.

5. Nu alege influencerul doar după numărul de urmăritori

Este foarte ușor să angajezi pe cineva cu peste 1 milion de urmăritori și este și mai ușor să găsești persoane care au cumpărat acei urmăritori. Dar este acea persoană în care publicul tău are încredere?

Încercați să înțelegeți cum vă afectează publicul și cine este influențat de acesta. Un kit media bun și o analiză de postare pot fi un punct de plecare excelent pentru a determina dacă publicul producătorului de conținut se aliniază cu personalitatea dvs. de client.

Și să nu credeți că numai vedetele dau rezultate bune. Publicitatea cu ei este mai scumpă și mai competitivă, așa că nu este întotdeauna cea mai bună opțiune, publicul acestui tip de influencer este mai puțin segmentat.

Multe mărci au înțeles deja acest lucru și fac parteneriate cu influențe mai mici, care au o nișă de piață foarte implicată. În acest fel, puteți ajunge la consumatori care sunt efectiv relevanți pentru tipul dvs. de afacere.

6. Definiți o structură pentru parteneriat

Fă-ți timp să vorbești cu influențatorul și să-i clarifice care este scopul mărcii și ce trebuie să producă. Lăsați-l să vorbească și despre relația lui cu brandul și să colaboreze cu idei, astfel încât să vă aliniați abordarea și așteptările.

Definirea modului în care va fi plata și vorbirea despre drepturile de utilizare a conținutului și imaginii de către brand sunt, de asemenea, aspecte importante. În plus, postările trebuie să indice că fac publicitate.

Consumatorilor nu le place să se simtă înșelați de ceva ce au crezut că ar fi organic și a fost practic publicitate deghizată. Acest lucru afectează relația de încredere și dăunează mărcii. Amintiți-vă că marketingul de influență este direct legat de autenticitate.

7. Respectă libertatea creativă a influencerului

Cu cât recomandarea este mai naturală, cu atât campania ta va avea mai mult succes. Prin urmare, este foarte important să-l lăsați pe influencer să producă conținutul în funcție de identitatea sa și ceea ce știe că va fi aprobat de publicul său.

Îl puteți direcționa, dar lăsați la latitudinea dvs. să creați conținut autentic. Influencerul nu trebuie privit ca un vehicul care reproduce doar un mesaj gata făcut, ci un partener al mărcii, cineva căruia îi place propria părere și îi place să o împărtășească. Brandul trebuie să aibă sens și să aibă de-a face cu persoana aleasă, altfel este doar comercial și forțat.

SFAT BONUS: Fii cu ochii pe podcasturi!

2019 pare să fie anul în care podcasturile au câștigat din plin avânt. Consumul acestui tip de conținut crește foarte mult și mai multe branduri profită deja de această oportunitate. Podcastul permite o interacțiune mult mai personală, deoarece ascultătorul este cel care alege subiectul pe care îl va asculta: are autoajutorare, știri, divertisment, filozofie, psihologie, umor…

Știi acea publicitate care a venit între o melodie și alta când încă ascultai radioul mergând la lucru? Acum poate intra rapid în mijlocul acelui podcast pe care îți place să-l asculți zilnic. O modalitate excelentă de a vorbi cu publicul mărcii dvs. în timp ce aceștia sunt pe deplin implicați cu un subiect la care îi pasă.

Marketingul de influență poate aduce o rentabilitate mare a investiției și proeminență a mărcii fără a fi nevoie de investiții mari. Secretul este să studiezi din greu și să aprofundezi în strategie înainte de execuție.

Amintiți-vă întotdeauna că acest cont include brandul cu istoria, valorile și scopurile sale, influencerul cu stilul de viață și consumatorul care urmărește brandul și influencerul și dorește să se simtă reprezentat. Cele trei elemente trebuie să fie foarte bine conectate pentru ca obiectivele de marketing influencer să fie atinse.

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
Leave a comment
servere vps gazduire web servere dedicate