Ce este marketingul de conținut? Tot ce trebuie să știi pentru a deveni un expert în domeniu

SocialNews

Content Marketing este o strategie de atragere a clienților prin crearea de conținut relevant (texte, videoclipuri, cărți electronice, postări pe rețelele de socializare). Content Marketing este o metodă de marketing care nu promovează direct brandul, ci atrage publicul țintă aducând soluții la problemele acestora.

Știți deja că Marketingul Digital nu mai este o tendință de piață de a deveni o investiție indispensabilă în majoritatea companiilor, nu? Oricine dorește să rămână relevant pentru clienții lor astăzi trebuie să aibă vizibilitate online.

Prin urmare, ideea astăzi nu mai este nevoia de a fi pe internet, ci cum să te pui pe el pentru a câștiga atenția publicului și a ieși în evidență în rândul concurenței, care este deja acolo.

Trebuie să adoptați cele mai bune și mai moderne strategii de achiziție de clienți, cum ar fi Content Marketing , care este folosit și recomandat de cei mai buni experți din lume.

Dacă încă nu știi ce este Marketingul de conținut sau nu stăpânești pe deplin această strategie, am pregătit acest ghid definitiv pentru ca tu să înveți tot ce trebuie să știi pentru a deveni și un expert în această metodologie.

  • Ce este marketingul de conținut
  • A metodologia Inbound
  • Beneficiile marketingului de conținut
  • Planul strategiei de conținut
  • Executarea si masurarea strategiei
  • Instrumente de marketing de conținut

Ce este marketingul de conținut

Marketingul de conținut este o strategie de marketing axată pe implicarea publicului țintă și creșterea rețelei de clienți și potențiali clienți prin crearea de conținut relevant și valoros. Atrageți, implicați și generați valoare pentru oameni pentru a crea o percepție pozitivă asupra mărcii dvs. și astfel a genera mai multe afaceri.

Ei bine, aceasta este definiția pe care o folosim aici la Rock Content. Este chiar definiția pe care o prezentăm clienților noștri pentru a explica conceptul.

Dar pentru a fi și mai clar în mintea ta, o voi descompune și o voi explica în detaliu acum:

„Marketingul de conținut este o strategie axată pe interacțiunea cu publicul țintă și pe creșterea rețelei de clienți și clienți potențiali…”

În primul rând, trebuie să înțelegeți că vremurile în care eram forțați să ne uităm pasiv la reclame TV au trecut. Astăzi, publicul are mai multă putere ca niciodată să aleagă ce conținut doresc să consume și cum să răspundă la acesta.

În același timp, aveți puterea și cunoștințele de a produce exact conținutul pe care publicul dumneavoastră îl dorește.

„…prin crearea de conținut relevant și valoros…”

Profesionistilor traditionali le este greu sa nu mai vorbeasca despre produsele lor si sa se concentreze pe dorinta publicului, care este un continut cu adevarat util pentru ei.

Conținutul bun nu este axat pe vânzare, ci pe aducerea unor beneficii celor care îl citesc , cum ar fi rezolvarea unei probleme, clarificarea unei îndoieli sau predarea ceva. Vânzarea este doar o consecință a acestui proces.

„…atrage, implică și generează valoare pentru oameni…”

Conținutul pe care îl creați nu este doar util, ci trimite mesajul potrivit publicului potrivit în momentul în care are cea mai mare nevoie de el! Depășești așteptările oferind conținut atât de uimitor, publicul tău va dori să-l împărtășească altora.

„…pentru a crea o percepție pozitivă asupra mărcii dvs. și, astfel, a genera mai multe afaceri.”

Aceasta este partea cea mai tare! Pe măsură ce v-ați ajutat publicul atunci când avea nevoie de el, publicul începe să aibă o viziune pozitivă asupra mărcii dvs. Și oamenii sunt mai probabil să facă afaceri cu mărci pe care le cunosc și pe care le plac decât cu mărci necunoscute.

Strategia de marketing de conținut

Strategia de marketing de conținut își propune să ridice și să documenteze toate punctele necesare înainte de a trece la treabă.

Știți deja că Marketingul Digital nu mai este o tendință de piață de a deveni o investiție indispensabilă în majoritatea companiilor, nu? Oricine dorește să rămână relevant pentru clienții lor astăzi trebuie să aibă vizibilitate online.

Prin urmare, ideea astăzi nu mai este nevoia de a fi pe internet, ci cum să te pui pe el pentru a câștiga atenția publicului și a ieși în evidență în rândul concurenței, care este deja acolo.

Trebuie să adoptați cele mai bune și mai moderne strategii de achiziție de clienți, cum ar fi Content Marketing , care este folosit și recomandat de cei mai buni experți din lume.

Dacă încă nu știi ce este Marketingul de conținut sau nu stăpânești pe deplin această strategie, am pregătit acest ghid definitiv pentru ca tu să înveți tot ce trebuie să știi pentru a deveni și un expert în această metodologie.

  • Ce este marketingul de conținut
  • A metodologia Inbound
  • Beneficiile marketingului de conținut
  • Planul strategiei de conținut
  • Executarea si masurarea strategiei
  • Instrumente de marketing de conținut

Ce este marketingul de conținut

Marketingul de conținut este o strategie de marketing axată pe implicarea publicului țintă și creșterea rețelei de clienți și potențiali clienți prin crearea de conținut relevant și valoros. Atrageți, implicați și generați valoare pentru oameni pentru a crea o percepție pozitivă asupra mărcii dvs. și astfel a genera mai multe afaceri.

Ei bine, aceasta este definiția pe care o folosim aici la Rock Content. Este chiar definiția pe care o prezentăm clienților noștri pentru a explica conceptul.

Dar pentru a fi și mai clar în mintea ta, o voi descompune și o voi explica în detaliu acum:

„Marketingul de conținut este o strategie axată pe interacțiunea cu publicul țintă și pe creșterea rețelei de clienți și clienți potențiali…”

În primul rând, trebuie să înțelegeți că vremurile în care eram forțați să ne uităm pasiv la reclame TV au trecut. Astăzi, publicul are mai multă putere ca niciodată să aleagă ce conținut doresc să consume și cum să răspundă la acesta.

În același timp, aveți puterea și cunoștințele de a produce exact conținutul pe care publicul dumneavoastră îl dorește.

„…prin crearea de conținut relevant și valoros…”

Profesionistilor traditionali le este greu sa nu mai vorbeasca despre produsele lor si sa se concentreze pe dorinta publicului, care este un continut cu adevarat util pentru ei.

Conținutul bun nu este axat pe vânzare, ci pe aducerea unor beneficii celor care îl citesc , cum ar fi rezolvarea unei probleme, clarificarea unei îndoieli sau predarea ceva. Vânzarea este doar o consecință a acestui proces.

„…atrage, implică și generează valoare pentru oameni…”

Conținutul pe care îl creați nu este doar util, ci trimite mesajul potrivit publicului potrivit în momentul în care are cea mai mare nevoie de el! Depășești așteptările oferind conținut atât de uimitor, publicul tău va dori să-l împărtășească altora.

„…pentru a crea o percepție pozitivă asupra mărcii dvs. și, astfel, a genera mai multe afaceri.”

Aceasta este partea cea mai tare! Pe măsură ce v-ați ajutat publicul atunci când avea nevoie de el, publicul începe să aibă o viziune pozitivă asupra mărcii dvs. Și oamenii sunt mai probabil să facă afaceri cu mărci pe care le cunosc și pe care le plac decât cu mărci necunoscute.

Strategia de marketing de conținut

Strategia de marketing de conținut își propune să ridice și să documenteze toate punctele necesare înainte de a trece la treabă.

Practic, este împărțit în cinci pași:

  • planificare : în acest prim pas, planul trebuie să precizeze cine sunt responsabili pentru sarcini și cum vor atinge obiectivele;
  • crearea personajului : din momentul în care dezvoltați personajul, crearea conținutului începe să aibă sens odată ce știți către cine să le direcționați;
  • crearea de conținut : conținutul poate fi realizat în diferite formate, atâta timp cât sunt relevante pentru publicul dvs. (ex. postări pe blog, carte electronică, e-mail, video etc.);
  • distribuție : pe lângă producerea conținutului, este necesară promovarea acestuia în canalele în care se găsește persona, precum rețelele de socializare și listele de e-mail;
  • Măsurarea rezultatelor : pentru a fi sigur că acțiunile funcționează, trebuie să analizați rezultatele în ceea ce privește traficul, interacțiunile sociale, rețelele și SEO.

Ei bine, știm deja că scopul final al marketingului este acesta: să aducă întotdeauna rezultate pozitive companiei! Și sper că am precizat foarte clar că prin Content Marketing, acel obiectiv poate fi atins.

Ca? O sa explic mai bine acum.

Metodologia Inbound

Inbound Marketing este principala strategie de marketing digital astăzi. Și în cadrul acestuia se află Marketingul de Conținut. În acest subiect vă vom arăta cum principiile Inbound fac toată diferența în strategia de conținut.

Pentru a vorbi despre beneficiile și importanța marketingului de conținut, este esențial să înțelegem mai întâi care este metodologia Inbound.

Inbound Marketing este orice strategie de marketing care urmărește să capteze interesul oamenilor într-un mod neinvaziv sau perturbator.

Spre deosebire de reclamele agresive care aruncă reclame în fața oamenilor atunci când nu sunt pregătiți, scopul lor este să atragă subtil publicul .

Îl lași să vină la compania ta la timpul lui și îți dai permisiunea de a-ți transmite mesajul. De aceea, inbound se mai numește și marketing de atracție.

Pentru a realiza acest lucru, Inbound se bazează pe patru piloni:

  • Atrage : prin conținut relevant, inbound atrage vizitatori interesați de afacere;
  • Convert: aici, scopul este de a transforma vizitatorii în clienți potențiali, aducându-i mai aproape de afacerea ta și transformându-i în potențiale vânzări;
  • Vindeți: clientul dvs. este interesat de produsul sau serviciul oferit de compania dvs.? Acesta este momentul să arăți că soluția ta este cea mai bună și să închizi vânzarea;
  • Încântare: relația dintre compania ta și clientul tău nu se termină după achiziție. Inbound predică o relație de durată, în care oferiți tot sprijinul necesar, pe lângă faptul că încântați clientul cu materiale interesante și un serviciu competent.

Practic, ceea ce trebuie să știți este că a  face Marketing de conținut înseamnă a urma metodologia Inbound .

Adică, este să-ți atragi audiența pentru a-i câștiga încrederea și pentru a câștiga adepți fideli brandului tău. Dar există câteva alte beneficii ale marketingului de conținut pentru afacerea dvs., așa cum voi explica acum.

Beneficiile marketingului de conținut

De ce să folosiți marketingul de conținut? În acest subiect vom arăta principalele avantaje ale strategiei pentru ca compania dumneavoastră să-și atingă obiectivele de afaceri.

Pentru a vă face o idee despre importanța marketingului de conținut, 73% dintre companiile braziliene adoptă deja această metodologie în strategia lor de achiziție de clienți și 61,8% dintre cele care încă nu o folosesc intenționează să o adopte în curând.

Ei bine, motivele sunt multe și foarte interesante pentru afacerea ta! Pe lângă faptul că generează valoare pentru persoana dvs., Marketingul de conținut:

Creșteți traficul pe site-ul dvs

Conform Content Trends 2018, 86,7% dintre oameni folosesc Google pentru a obține informații. Cu alte cuvinte, site-ul dvs. este poarta principală de acces pentru noi clienți, iar Google este calea de a ajunge acolo.

Producerea de conținut relevant este cea mai bună modalitate de a vă aduce site-ul pe prima pagină a Google, unde va fi întotdeauna găsit de publicul dvs. și de a părăsi ușa invitându-i să intre.

Dovada în acest sens este că companiile care folosesc Content Marketing au, în medie, de 2,2 ori mai multe vizite pe site-urile lor. Și, dacă produceți mai mult de 13 conținut pe lună, acest număr crește de 4,2 ori!

Conștientizarea mărcii Gera

Producția de conținut ajută mai mulți oameni să vă recunoască marca și să cunoască produsele și/sau serviciile pe care compania dumneavoastră le oferă.

După cum am explicat deja, oamenii sunt mai predispuși să cumpere mărci care le sunt familiare și care le plac .

Un cititor obișnuit al blogului dvs. , de exemplu, va prefera marca dvs. atunci când trebuie să cumpere un produs sau un serviciu. La urma urmei, el te cunoaște deja și l-ai ajutat de mai multe ori cu conținutul tău.

Crește implicarea mărcii

În timp ce gradul de cunoaștere a mărcii crește numărul de persoane care vă cunosc și au o percepție pozitivă asupra mărcii dvs., implicarea urmărește să construiască o relație strânsă și constantă cu un public mai selectiv .

Producând conținut de calitate, creșteți interacțiunile oamenilor cu marca dvs., creând acel angajament.

Rezultatul este evanghelizatorii care îl recomandă și chiar îl apără.

Educație pe piață

Adesea, publicul tău țintă nu înțelege piața pe care te afli, pentru ce sunt produsele oferite de compania ta etc.

În acest caz, nu renunța! Produceți conținut care răspunde la întrebările clienților și îi învață tot ce trebuie să știe pentru a lua singuri decizia de cumpărare.

Dacă conținutul tău este cu adevărat de calitate, vei sparge obiecțiile și vei crește satisfacția clienților, deoarece aceștia vor ajunge la achiziție cu deplină conștientizare a produsului tău și a modului de utilizare.

genera vânzări

Pun pariu că te gândești: dar Peçanha, nu dorește orice companie să genereze vânzări?

Desigur ca da! Cu toate acestea, acesta nu este întotdeauna scopul final al procesului de marketing de conținut.

Creșterea numărului de vânzări, în acest caz, înseamnă să vă concentrați producția de conținut pentru a ghida clienții potențiali prin întregul proces de cumpărare și pentru a-i pregăti pentru luarea deciziilor .

Dar acestea sunt doar câteva exemple de obiective. Important este să-l identifici pe al tău pentru a-ți direcționa corect planificarea.

Sporiți generarea de lead-uri

Bine, aveți deja vizitatori pe site-ul dvs. Dar fără informații despre ei, nu veți putea trimite conținutul potrivit pentru a le transforma în clienți potențiali și a le conecta cu un vânzător.

De aceea, generarea de lead-uri este obiectivul principal al 64,7% dintre companiile braziliene! Iar unii dintre ei primesc deja de 3,2 ori mai mulți clienți potențiali prin marketing de conținut.

Și cel mai bun: cu o strategie solidă, care va continua să aducă rezultate pe termen lung , generând trafic și clienți potențiali chiar dacă nu produci conținut în mod regulat.

Crește valoarea de viață

Valoarea pe viață (LTV) este suma totală pe care un client o cheltuiește pentru compania dvs. în ansamblu. De exemplu: dacă clienții dvs. cumpără un produs în valoare de 50,00 R$ de două ori, în medie, LTV-ul dvs. este de 100,00 R$.

Fiecare proprietar de afaceri știe că este mai ieftin să revândi unui client existent decât să aduci un client nou. Deci, utilizarea unei strategii de conținut în acest scop este o mișcare bună, deoarece menține clientul implicat cu afacerea dvs.

Puteți folosi diverse tipuri de conținut post-vânzare, cum ar fi buletine informative exclusive pentru clienți, pentru a oferi produse noi sau reduceri în magazinul dvs.

Reduce costul de achiziție a clienților

CAC, Customer Acquisition Cost, este o valoare care indică suma pe care o investiți în marketing și vânzări pentru a obține un nou client.

Dacă câștigarea unui nou client este ieftină, venitul generat de acesta acoperă cheltuielile create până acum și face totuși profit. Prin urmare, scopul oricărei companii este ca CAC-ul său să fie cât mai scăzut posibil.

Dar de ce explic asta? Pentru că majoritatea companiilor au încă o echipă mare de vânzări concentrată pe prospectarea și injectarea de bani în media plătită pentru a obține noi clienți.

Aceste acțiuni funcționează, dar au ca rezultat și un CAC ridicat. Chiar și pentru că personalul și publicitatea nu sunt ieftine, ești de acord?

Cu o strategie de marketing de conținut, reduceți CAC oferind materiale care elimină îndoielile clienților în momentul achiziției și oferind echipei dvs. de vânzări cărți electronice, seminarii web și alt conținut care poate reduce procesul de vânzare.

Puteți folosi în continuare Content Marketing pentru a vă instrui echipa de vânzări, pentru a îmbunătăți conversia clienților potențiali, pentru a construi autoritate pe piață etc., doar pentru a numi câteva beneficii.

Dar, desigur, înainte de a culege beneficiile, vei avea nevoie de o strategie bine definită.

Planul strategiei de conținut

Unul dintre aspectele cel mai neglijate de cei care fac Content Marketing este că acesta trebuie să se bazeze pe o strategie organizată și structurată pentru a genera rezultate. Înțelegeți acum ce este nevoie pentru o strategie de succes.

Puneți un blog corporativ online și scrieți o postare atunci când simțiți că nu este Marketing de conținut! Departe de asta, de fapt.

Marketingul de conținut, în general, este o muncă în trei pași: planificare, execuție și măsurare. Și asta o să te învăț acum să faci.

Planificarea strategiei de conținut

Marketingul de conținut merge mult dincolo de scriere. De fapt, asta este cea mai mică parte. Înainte, este necesar să se definească obiective, strategii de utilizat și ce metrici să evalueze. Înțelegeți cum să faceți o planificare consecventă pentru a obține rezultate bune!

Planificarea este tot ceea ce vine înainte de a începe să creezi efectiv conținut: alegerea temelor, a limbii, a cuvintelor cheie.

  Elitium Expert Credit: Profesionalism și Comunicare care Inspira Încredere

Este momentul în care clarifici rezultatele pe care vrei să le obții cu strategia ta de Content Marketing, calea pe care o vei urma pentru a ajunge acolo și cum îți vei măsura progresul.

Producerea de conținut fără planificare este ca și cum ați face o călătorie fără GPS – s-ar putea să vă distrați pe parcurs (mai ales dacă aveți o mașină mare), dar probabil că veți ajunge să vă pierdeți în mijlocul nimicului cu o anvelopă deflată.

De aceea, în etapa de planificare, definim toți pașii strategiei de Content Marketing a companiei, începând cu personajul.

Stabilirea obiectivelor și KPI-urile

Un obiectiv clar vă ajută echipa să înțeleagă ce valori trebuie urmărite și ce acțiuni trebuie întreprinse pentru a îmbunătăți rezultatele. Fiecare strategie trebuie să urmărească un obiectiv care să aducă beneficii reale afacerii!

Am enumerat mai sus câteva dintre beneficiile marketingului de conținut pentru compania dvs. care pot fi folosite ca obiective:

  • Conștientizarea mărcii Gerar;
  • Creșterea angajamentului față de brand;
  • Educar o mercado;
  • Generați vânzări;
  • Reduce costul pe vânzare;
  • Creșteți valoarea de viață.

Aceste exemple cuprind majoritatea cazurilor pe care le vedem zilnic. Deci evaluați ce rezultate trebuie să obțineți în momentul actual al afacerii dvs. și ce obiectiv vă va ajuta să ajungeți mai repede acolo.

Obiectiv definit, următorul pas în planificarea strategiei de marketing de conținut este să vă definiți KPI-urile, indicatorii cheie de performanță .

Este esențial ca această definiție să fie bine făcută, deoarece există două tipuri de oameni care nu știu dacă campaniile lor au performanțe bune: cei care nu urmăresc suficient valorile și cei care se uită la prea multe valori. Și ambele generează același tip de problemă!

În primul caz, dacă nu măsori niciun rezultat, mergi orbește, neștiind dacă calea pe care o urmezi este cea corectă.

În al doilea caz, urmărirea fiecărei valori disponibile înseamnă a avea o cantitate imensă de date, dar nu există informații relevante.

Conceptul de KPI sunt cele mai importante metrici pentru a determina succesul strategiei tale.

Unele caracteristici ale unui KPI bun sunt:

  • Fii important: atunci când alegi metricile care vor fi utilizate ca indicatori de calitate, este esențial ca acestea să aibă un impact asupra atingerii obiectivului. Alegerea unei metrici „de vanitate” sau doar pentru că are performanțe mai bune este periculoasă;
  • Fii simplu de înțeles: un KPI nu poate fi un index extrem de complicat. Trebuie să fie ușor de înțeles pentru a putea fi împărtășit clar întregii echipe;
  • Fii ușor de măsurat: pentru a fi pus în context și asociat cu un obiectiv, acesta trebuie măsurat într-un mod simplu. Un KPI abonat de e-mail, de exemplu, este ușor de măsurat și legat de o țintă de creștere de 10% pe lună;
  • A fi capabil să conducă la acțiuni pozitive: acesta este cel mai important punct. Dacă analiza KPI-urilor dvs. nu aduce acțiuni de îmbunătățire a poziției companiei în raport cu obiectivele sale, ați ales KPI-urile greșite.

Definirea KPI-urilor este următorul pas după alegerea obiectivelor , deoarece acestea sunt direct legate. În continuare, vă vom arăta un obiectiv și care KPI pot fi observați pentru a urmări succesul:

  • Conștientizarea mărcii : aprecieri pe Facebook, urmăritori pe Twitter, vizionări video YouTube, vizite la site-uri web;
  • Angajamentul mărcii : partajare pe rețelele sociale, numărul de pagini vizitate pe site, rată de respingere scăzută, comentarii la postări;
  • Educație de piață : numărul de pagini vizitate pe site, abonații la newsletter-ul acestuia și abonații la fluxul RSS;
  • Generare de clienți potențiali : conversii pagini de destinație , creșterea bazei de contacte;
  • Generarea vânzărilor : numărul de vânzări, vânzări/leads;
  • Cost pe vânzare : timpul necesar pentru a face o vânzare, numărul de vânzări, CAC (costul de achiziție al clientului);
  • Valoarea de viață : durata contractului fiecărui client.

Și așa mai departe.

Așa că uită-te la obiectivul tău și reflectă: ce valori îmi vor arăta că sunt pe drumul cel bun pentru a-mi îndeplini obiectivul, fiind singurele valori pe care nu pot să nu le monitorizez?

Definiţia Personas

Unul dintre pilonii marketingului de conținut este că nu doriți să atrageți pe oricine pe site-ul dvs. Îți dorești persoana potrivită, cea care are cu adevărat profilul pentru a deveni client.

De aceea, toată planificarea trebuie să se bazeze pe cunoștințele despre persoana ta , căutând să te ajute în toate durerile tale și să te conducă prin pâlnia de vânzări.

Conceptul de persoană este total diferit de cel de public țintă. În timp ce publicul țintă se bazează pe descrierea unui grup demografic pe care doriți să îl vizați, personajul este o descriere semifictivă a clientului dvs. ideal.

Semi-fictiv pentru că procesul de creare a personajelor trece prin interviuri aprofundate cu cei mai buni clienți ai tăi, în încercarea de a identifica trăsăturile comune dintre ei și care ar trebui repetate la viitorii clienți.

O sa dau un exemplu ca sa fie mai clar, ok?

Să presupunem că publicul țintă al unui anumit brand de șampon poate fi descris ca fiind femei între 20 și 30 de ani, care lucrează și studiază și nu au timp să meargă la salonul de înfrumusețare pentru a-și îngriji părul.

Dar aceste informații nu spun prea multe despre preferințele clienților, despre modul în care gândesc sau acționează.

Așa că acest brand a intervievat câțiva dintre cei mai fideli clienți ai săi și a desenat un profil compus din caracteristicile care descriu cel mai bine clientul său ideal.

Rezultatul este personajul Joana, o studentă universitară de 25 de ani care lucrează cu jumătate de normă ca profesor particular, îi place să iasă la dans în weekend, prețuiește sănătatea buzunarelor, caută mereu să economisească bani și citește frumusețe. bloguri care caută sfaturi.practici pe care le poate replica de la sine.

Pe măsură ce personajul este mai detaliat, vă permite să luați acțiuni mai precise , cum ar fi producerea de conținut perfect pentru a ajuta femei precum Joana.

În plus, cunoașterea persoanei tale este esențială pentru a mapa călătoria de cumpărare a clientului tău ideal, pas cu pas pe care îl urmează din momentul în care te întâlnește până în momentul în care iau decizia de a cumpăra efectiv.

Și, desigur, poți produce conținut care să-ți facă persoana să se miște mai repede de la un pas la altul. Voi vorbi despre asta acum.

Canalul de vânzări și conținutul: cum să te încadrezi în strategia ta

Pâlnia de vânzări a fost folosită de multă vreme de marketeri deoarece este o modalitate simplă de a ilustra procesul de vânzare, de la primul contact cu publicul până în momentul în care se realizează vânzarea.

Așa cum o pâlnie este capabilă să primească mult volum în partea de sus, dar, la sfârșit, lasă puțină materie să treacă; pâlnia de vânzări demonstrează că, dintre multele persoane care vin la tine, doar o parte va trece prin întregul proces și va deveni efectiv client .

Această reprezentare este extrem de importantă pentru a clasifica în ce moment al conversiei se află un potențial client și ce eforturi sunt necesare pentru a-l duce la pasul următor până ajung la decizia de cumpărare.

În mod tradițional, o mare parte din procesul de vânzare este realizat de echipa comercială. Cu toate acestea, putem folosi Content Marketing pentru a face acest proces și mai eficient astăzi, scurtând ciclul de vânzări!

Una dintre bazele marketingului de conținut este generarea de conținut relevant care să-ți intereseze publicul, promovând interacțiunile și implicarea cu brandul tău, nu? Dar lucrul cu Content Marketing este în esență o muncă strategică.

Așadar, dacă dorim să folosim conținut pentru a optimiza procesul de vânzare, trebuie să ne gândim la conținut care să ajute în derularea fiecărei etape a pâlniei.

Partea de sus a conținutului pâlniei

Partea de sus a pâlniei este etapa de învățare și descoperire.

Publicul de aici nu caută încă soluții la nicio problemă. Adesea, nici nu știe că există o problemă de rezolvat și caută doar să se informeze.

Prin urmare, scopul vârfului pâlniei este de a atrage atenția asupra descoperirii problemei și de a duce audiența în procesul de vânzare.

Rețineți că cititorul nu are încă o relație cu marca dvs. și înțelege puțin despre serviciul dvs. Prin urmare, conținutul dvs. ar trebui să aibă puține sau deloc bariere de consum și nu ar trebui să fie niciodată reclamă.

Creează conținut interesant care îi va face să revină des pe blogul tău și să se familiarizeze cu marca ta. Acest lucru poate ajuta la aducerea vizitatorului în pâlnie, determinându-l să încheie o înțelegere cu compania dvs. în viitor.

Câteva exemple de conținut care poate fi produs pentru partea de sus a pâlniei sunt postările pe blog, videoclipurile, podcasturile și cărțile electronice informative, cum ar fi ghiduri cuprinzătoare pe un anumit subiect.

Conținut pentru mijlocul pâlniei

Mijlocul pâlniei este etapa de recunoaștere și considerare.

Oamenii de aici au descoperit deja că au o nevoie și caută modalități de a-și rezolva problemele. Din acest motiv, este deja posibil să se creeze o barieră mai mare în ceea ce privește consumul de conținut, cum ar fi un formular cu mai multe câmpuri, care va transforma o persoană interesată într-un lead.

Conținutul din mijlocul pâlniei este, de asemenea, diferit de partea de sus a pâlniei. Postările de blog, conținutul interactiv și multimedia sunt încă o opțiune bună, dar ar trebui să se concentreze mai mult pe soluții decât pe informare.

Ca o modalitate excelentă de a obține clienți potențiali calificați, cărțile electronice și documentele albe sunt cruciale în mijlocul pâlniei.

Webinarii, pe lângă faptul că vă ajută să răspundeți la întrebările clienților potențiali, sunt și o modalitate puternică de a vă poziționa ca un mare expert în domeniul dvs., plasând soluția dvs. printre cele pe care cititorul ia în considerare.

Partea de jos a conținutului pâlniei

Partea de jos a pâlniei este etapa deciziei, unde magia se întâmplă!

În acest moment, oamenii se gândesc deja să cumpere produsul dvs. și caută informații care îi vor ajuta să ia această decizie. Deci, cu cât au mai multe contacte și informații, cu atât vor avea mai multă încredere în cumpărarea de la compania dvs.

Materialele de la fundul pâlniei ar trebui să se concentreze în mod deschis asupra companiei sau produsului dvs.

Mărturiile și cazurile clienților sunt exemple bune de conținut pentru această etapă, deoarece arată cum compania dvs. a rezolvat deja probleme similare și poate face acest lucru și pentru noul client.

Seminariile web axate pe produs și demonstrațiile de utilizare, pe lângă eliminarea oricăror îndoieli cu privire la valoarea soluției, pot determina clientul potențial direct să cumpere

Paginile de destinație cu oferte specifice, cum ar fi reduceri, teste de produse, printre altele, pot fi, de asemenea, impulsul final pentru vânzare. pariu!

Conținut post-vânzare

Post-vânzare este etapa de reținere.

Una dintre cele mai mari greșeli ale oricărei companii este să creadă că investițiile în Marketing se termină atunci când se face vânzarea.

Dacă și dvs. credeți așa, știți că achiziționarea unui client nou este mult mai costisitoare decât atragerea pe cineva care a făcut deja cumpărături cu dvs. și, desigur, a avut o experiență pozitivă, să facă din nou afaceri.

Iar marketingul de conținut poate ajuta foarte mult pentru ca această relație cu noul client să dureze. La urma urmei, compania ta are deja o mulțime de informații despre aceasta și poate oferi conținut super personalizat care te ajută să obții mai mult din produsul achiziționat și să rezolvi problema mai rapid.

Merită să pariezi pe postări de blog, infografice, webinarii… Orice format care generează valoare pentru cineva care a achiziționat deja soluția și îl menține mulțumit de achiziție!

Canale

Acum că aveți o persoană bine structurată și o pâlnie de vânzări creată, este timpul să alegeți în ce canale de achiziție de clienți să investiți. Adică unde îți vei distribui conținutul.

Aici este important să subliniezi că un canal bun este cel în care se află persoana ta. Nu are rost să postezi conținut pe Twitter dacă persoana ta nici măcar nu cunoaște această rețea socială, bine?

De asemenea, alege doar canale cărora te poți dedica cu adevărat. Este mai bine să nu fii pe un canal decât să ai o prezență proastă, care postează doar din când în când și nu creează niciodată o relație cu adevărat.

Acestea fiind spuse, să trecem la principalele canale de achiziție care există în prezent, avantajele acestora și câteva date:

Blog

Conform Content Trends 2018, postările pe blog sunt a doua cea mai folosită strategie de companii, cu o aderență de 70,5%. Este pe locul doi după rețelele sociale, cu 89,2% din preferințe.

De obicei, este fundamentul unei strategii de Content Marketing, deoarece oferă o gamă largă de posibilități, atât în ​​tipurile de conținut suportate, cât și în opțiuni pentru a converti clienții potențiali și a genera mai multe oportunități de afaceri.

Dar cel mai mare beneficiu al blogging-ului pentru o strategie este că tot traficul pe care îl primiți către blog este al dvs. Nu ești supus să-ți pierzi întreaga audiență cu traficul împrumutat de pe altă platformă, ca în cazul rețelelor sociale.

În plus, simplul act de blogging generează trafic către site-ul tău web. Dovadă în acest sens este că companiile care publică postări pe blog primesc de aproximativ 3,7 ori mai multe vizite pe lună!

Retele sociale

În zilele noastre este imposibil să ne gândim la o strategie de Content Marketing care să nu includă rețelele sociale . Asta pentru că beneficiile acestor platforme sunt multe – conștientizarea mărcii, implicarea publicului, generarea de trafic pe blog și oportunități de vânzare etc.

În plus, cererea de conținut pe rețelele de socializare crește în fiecare an. Un sondaj Hubspot a relevat că doar între 2014 și 2016, consumul de conținut pe Facebook a crescut cu 57%, Twitter cu 25% și LinkedIn cu 21%.

Nu este de mirare că 94,4% dintre companiile braziliene sunt prezente pe rețelele sociale, potrivit Social Media Trends 2018 .

Videoclipuri

Utilizarea videoclipurilor în strategia dvs. de marketing de conținut este o inițiativă puternică de a vă crește autoritatea pe piață și de a vă educa audiența și care este de așteptat să crească și mai mult în următorii ani.

Prognoza este că, în 2019, 80% din traficul de internet va fi videoclipuri, potrivit unui raport Cisco .

Unul dintre marile avantaje ale conținutului video este că este ușor de consumat pe diverse tipuri de dispozitive, precum telefoane mobile, tablete etc. În plus, acest format are o percepție ridicată a valorii de către cei care îl urmăresc, în timp ce este mai ieftin și mai ușor de realizat decât pare.

materiale bogate

Materialele bogate sunt piese precum cărțile electronice, șabloanele și cărțile albe, care au conținut și mai valoros și mai informativ decât postările de blog.

Producerea de materiale bogate este o modalitate excelentă de a arăta că compania dvs. este o autoritate într-un anumit subiect. La urma urmei, aveți suficiente cunoștințe pentru a vorbi despre asta în profunzime și pentru a educa în continuare piața.

Dar cea mai mare valoare a acestor materiale constă în capacitatea lor de a genera clienți potențiali și de a vă crește baza de contacte.

Gândește-te cu mine: cu cât valoarea percepută a unui conținut este mai mare, cu atât este mai mare dorința publicului de a depăși o barieră pentru a o obține.

Această barieră poate fi un formular de înregistrare, de exemplu, care vă va ajuta să obțineți informații valoroase despre clienții potențiali, cum ar fi dacă folosesc deja o soluție ca a dumneavoastră sau nu. Gandeste-te la asta!

E-mail

Aici este întotdeauna important să spunem că nu, marketingul prin e-mail nu este mort. Dimpotrivă, deși este discreditat de mulți oameni, email-ul este unul dintre canalele cu cel mai mare ROI (rentabilitatea investiției) într-o strategie de Content Marketing.

De asemenea, potrivit Grupului Radicati , utilizarea e-mailului la nivel mondial va ajunge la 3 miliarde de utilizatori în 2020. Adică, e-mailul nu este nici măcar pe punctul de a muri.

În plus, oferă avantaje foarte bune, precum predictibilitatea intervalului și costul redus, deoarece aveți nevoie doar de un singur instrument și de un analist pentru a efectua fotografiile și știți exact câte persoane au primit, au deschis și au dat clic pe mesajul dvs.

Alții

Dar acestea sunt doar câteva canale pe care le puteți folosi. Există companii care au strategii de succes folosind altele, precum prezentările SlideShare, webinarii și chiar formate offline precum reviste sau ziare.

Așa că ține-te mereu la curent cu știrile de pe piață și știi cum să identifici ce noi canale pot ajuta cu adevărat compania ta să aibă rezultate bune, astfel încât să nu cazi în capcana sindromului obiectului strălucitor.

Doar pentru că ceva este nou și atrage atenția nu înseamnă neapărat că va fi pozitiv pentru strategia ta de conținut. Asigurați-vă că persoana dvs. este activă, implicată și că sunteți cu adevărat capabil să produceți conținut relevant pentru canalul respectiv.

Adevărul este că, fără planificare și dăruire, investiția în orice canal va fi o risipă de bani!

Executarea si masurarea strategiei

Cu planificarea în mână, este timpul să trecem cu adevărat la treabă! Înțelegeți ce este nevoie pentru a vă pune strategia în practică.

Executarea strategiei de conținut

De nenumărate ori am văzut că planuri de afaceri spectaculoase s-au scurs în momentul în care urmează să fie executate.

Pentru a preveni acest lucru, este esențial să nu pierdeți din vedere ceea ce a fost definit în etapa de planificare și să mențineți frecvența generării și distribuției conținutului.

  Ce valori de vânzări ar trebui să urmărească compania dvs.?

De asemenea, înțelegeți că execuția dvs. trebuie să fie deschisă la mici schimbări în calea către obiectivul final.

Acest lucru poate părea complicat acum, dar voi explica pas cu pas cum să vă conduceți strategia începând cu producția de conținut.

Productie de continut

Producția este inima unei strategii de marketing de conținut, în care toată planificarea ta ia contur!

Crearea de conținut de calitate nu este o sarcină ușoară și necesită o investiție de timp, dăruire și muncă. Dar urmând câteva recomandări, acest proces poate deveni mult mai puțin laborios.

Unii dintre factorii care ar trebui luați în considerare sunt:

Alegerea cuvintelor cheie

Cuvintele cheie sunt termeni sau expresii pe care oamenii le folosesc atunci când efectuează o căutare pe internet. Ele sunt partea principală atunci când faci SEO (Search Engine Optimization), optimizarea conținutului tău pentru a apărea bine clasat în motoarele de căutare.

Ideea este să descoperiți cuvinte cheie relevante pentru afacerea dvs. și să vă investiți producția în această temă.

Dar rețineți: textul dvs. se adresează unui public și nu unui motor de căutare. Nu deraiați niciodată experiența utilizatorului în favoarea Google.

Dimensiunea și formatul conținutului

Dimensiunea și formatul conținutului pot varia de la un site la altul. La urma urmei, cel mai important lucru este să oferiți valoare cititorului .

Dar există câteva sfaturi care vă pot ajuta să vă ghidați producția, cum ar fi evitarea textelor inutil de lungi și complicate sau textele prea scurte și lipsite de informații.

O dimensiune bună pentru a începe este de 500 de cuvinte, suficientă pentru a răspunde la întrebările persoanei și suficient de lungă pentru a beneficia de Google, care tinde să favorizeze textele mai complete.

De asemenea, este important să variați formatul pentru a menține publicul implicat. Oferiți infografice, podcasturi și experimentați cu noi formate pentru a vedea ce rezonează cel mai mult cu persoana dvs.

Videoclipurile sunt o tendință mare și numără puncte SEO în comparație cu concurenții care nu oferă acest tip de conținut pe site-urile lor. pariu!

Scanabilitate

Lucrul la scanabilitate înseamnă formatarea textului, astfel încât să fie atractiv de privit.

Înainte de a citi un conținut, toți oamenii îl „glisează” pentru a vedea despre ce este vorba și dacă merită să citească mai departe. Adică scanează textul.

Intertitlurile, imaginile, listele și caracterele aldine sunt excelente pentru a crește capacitatea de scanare a conținutului, deoarece acestea se abat de la standardul de rulare a textului.

Deoarece sunt diferite, aceste caracteristici atrag atenția ochiului și îi informează că acele puncte sunt importante și trebuie citite. Investi!

Și nu uitați să folosiți propoziții scurte și paragrafe curate. Blocurile mari de text împiedică înțelegerea mesajului acolo unde începe și se termină o linie de raționament.

Revizuire

Un text plin de greșeli de ortografie poate distruge toată autoritatea pe care ai muncit atât de mult să o construiești.

Așadar, examinați tot conținutul pe care îl produceți, nu doar pentru erori, ci pentru a vedea dacă se încadrează în standardele menționate mai sus .

Ideal este să aștepți ceva timp după ce ai scris pentru a face revizuirea, pentru că dacă o faci imediat, unele greșeli care îți sunt sub nas pot trece neobservate.

Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

Cu conținutul tău de calitate pregătit, nu este suficient să-l publici. Trebuie să-l optimizezi astfel încât să fie găsit de persoana ta.

Și aici intervine SEO (Search Engine Optimization), una dintre principalele strategii ale metodologiei Inbound, care sunt practicile de optimizare pentru motoarele de căutare.

Vedeți, motoarele de căutare precum Google și Bing folosesc algoritmi pentru a clasa tot conținutul indexat.

Prin acești algoritmi Google, de exemplu, definește că articolul X este mai important decât articolul Y și de aceea ar trebui să fie plasat pe primul loc pe pagină atunci când o persoană caută un anumit cuvânt cheie.

Cu cât motoarele consideră mai relevante conținutul tău, cu atât acesta va fi mai bine în clasament. Și să fii bine plasat în clasament este esențial pentru a-ți ajunge la persoana, deoarece, conform unui raport al Internet Marketing Ninjas , primul loc câștigă 21% din clicuri!

Același sondaj spune că al doilea câștigă 10%, al treilea doar 7%, iar acel număr este din ce în ce mai mic. Adică dacă nu ești bine plasat, este aproape ca și cum nu ai exista.

Cu toate acestea, deoarece algoritmii sunt logici, este posibil să urmați câteva principii pentru a le arăta motoarelor de căutare că conținutul dvs. este cu adevărat relevant.

Principala este prezența cuvântului cheie în tot textul într-un mod organic. Adică nu repetarea frenetică a cuvântului cheie, ci variații ale acestuia care abordează limbajul vorbit.

Și nu doar prezența cuvântului cheie organic în text, ci și în titlu, în URL , în meta-descriere, în alt-textul imaginii.

Dar acesta este doar factorul principal. Există multe altele precum: link-uri de pe site-uri cu domeniu puternic, site optimizat pentru mobil, autoritate de pagină etc.

Dezvăluirea conținutului

Oricât de mult Google este un motor de căutare eficient, nu te poți baza doar pe el pentru a-ți găsi conținutul.

Este necesar să o puneți la vedere, ducând-o publicului dumneavoastră și încurajând oamenii să citească această lucrare pe care ați dezvoltat-o ​​cu atâta dăruire.

O promovare eficientă a conținutului influențează direct rezultatele strategiei tale. Așa că nu o lăsa pe fundal și nu precupeți eforturi pentru a o face din ce în ce mai bună!

Am separat două canale de diseminare care sunt interesante pentru orice strategie de Content Marketing. Verifică:

Retele sociale

După cum am explicat în acest ghid, rețelele sociale sunt un canal important de achiziție de clienți. Pentru a vă face o idee, 92% dintre specialiști în marketing spun că rețelele sociale sunt importante pentru afacerea lor ( Social Media Examiner ).

Dar promovarea conținutului pe care îl produceți merge puțin mai departe decât simpla postare a unui link pe Facebook. Chiar și pentru că poate nici nu ai nevoie să fii pe Facebook.

Pentru a obține rezultate prin intermediul rețelelor sociale, trebuie să faci parte doar din rețelele în care publicul tău este prezent. Dacă persoana ta nu este pe Facebook, nu ai niciun motiv să distribui conținut acolo, ești de acord?

Un alt punct important este să înțelegeți că fiecare dintre mediile în care vă publicați conținutul are audiențe și așteptări diferite. Cunoașteți tonul care trebuie folosit în fiecare rețea de socializare, ce formate au cel mai mult succes și ce vor oamenii să citească în fiecare dintre ele.

Twitter, de exemplu, este o rețea mai dinamică, care solicită texte scurte și acceptă limbaj informal, meme și conținut interactiv. LinkedIn, pe de altă parte, îți cere să fii puțin mai formal, împărtășind doar conținut relevant pentru piața ta și lăsând glumele altor rețele.

Marketing prin e-mail

E-mailul este un canal puternic pentru promovarea conținutului, deoarece îl livrați direct utilizatorului și îi puteți urmări implicarea .

Cea mai comună modalitate de a disemina conținut prin email marketing este prin trimiterea de buletine informative, compilate cu conținutul principal produs de compania dumneavoastră într-o perioadă de timp determinată de dumneavoastră.

Dar puteți, de asemenea, să faceți fotografii specifice pentru fiecare moment al călătoriei de cumpărare a clientului, oferind conținut care îl va ajuta să avanseze prin pâlnie, cum ar fi cărți electronice și alte materiale bogate.

De asemenea, este posibil să se difuzeze conținut în fluxurile de nutriție, fluxurile de lucru prin e-mail bazate pe comportamentul utilizatorului, declanșate de un anumit eveniment, cum ar fi descărcarea unei cărți electronice, de exemplu. Doar recomandați în fluxul de e-mailuri câteva materiale complementare conținutului care a servit drept declanșator.

generarea de lead-uri

După cum ați învățat deja în subiectul pâlnie de vânzări, volumul de oameni care ajung la conținutul de top este mare, dar trebuie să-i aducem pe acești oameni în canalul unde pot fi lucrați pentru a deveni oportunități.

Acest proces de plasare a acestora în pâlnie se numește generare de lead-uri .

Clientii potențiali sunt persoane care și-au arătat interesul pentru conținutul dvs. până la punctul de a oferi informații precum e-mail și numere de telefon în schimbul acestuia.

Sunt importante pentru o strategie de Content Marketing deoarece, odată ce ai informații despre o persoană, poți trimite conținut personalizat pentru a o face să treacă mai repede prin pâlnie.

Cel mai eficient mod de a genera clienți potențiali este prin crearea de puncte de conversie pe blogul tău. Aceste puncte pot fi formulare, în care vizitatorul își înregistrează e-mailul pentru a primi un newsletter, de exemplu; sau pagini de destinație, unde răspunde la câmpuri personalizate în schimbul unui anumit conținut.

Toate cu scopul de a construi o bază mare de clienți potențiali gata să fie alimentat, așa cum voi explica mai jos.

hrănirea plumbului

Cu clienții potențiali în baza ta, trebuie să lucrezi la ei, astfel încât să treacă la următoarea etapă a pâlniei și să fie din ce în ce mai pregătiți pentru a fi abordați de echipa de vânzări.

Cel mai bun mod de a face acest lucru este prin ceea ce numim lead nurturing. Adică, „alimentează” clienții potențiali cu conținut pentru a obține din ce în ce mai multe informații despre aceștia , sporind în același timp interesul și cunoștințele despre compania ta.

De obicei facem acest lucru prin trimiterea de e-mailuri programate, cu scopul de a educa liderul, de a îmbunătăți percepția mărcii dumneavoastră față de ei și de a-i îndruma către momentul achiziției. Fiecare e-mail nou califică clientul potențial puțin mai mult decât e-mailul anterior.

Această secvență de e-mailuri, numită flux de nutriție, trebuie să se bazeze pe un eveniment sau caracteristică care identifică acest public: descărcarea de material, completarea unui formular, numărul de angajați, printre altele.

Pentru a crea fluxuri de nutriție bune, sunt necesare mai multe teste. Dacă acest proces este realizat eficient, rezultatele vor fi clare – iar rezultatele sunt următorul nostru subiect.

Măsurarea strategiei de conținut

Acum că știți să planificați și să executați, să învățăm cum să măsuram eficacitatea acțiunilor dvs.! Această parte este delicată și merită o atenție suplimentară atunci când alegeți metrici pentru a înțelege cu adevărat rezultatele obținute.

Analiza rezultatelor este unul dintre cele mai delicate momente ale întregii strategii de Content Marketing. Prin măsurare vei descoperi ce funcționează și ce nu și, astfel, vei face corecturile de curs pe care le-am menționat la începutul acestui ghid.

Cel mai mare avantaj al marketingului digital față de alte media este că este posibil să urmăriți KPI-urile în timp real și să schimbați rapid strategiile pentru a evita pierderi mari. Ceva ce nu poți face într-o reclamă TV, de exemplu.

În plus, deoarece este posibil să urmăriți toți pașii unui vizitator, să știți exact câte oportunități de afaceri au fost generate cu un conținut, ce canale generează mai mulți clienți potențiali, puteți ști exact ce profit aduce companiei strategia dvs. de marketing de conținut. . Deci să mergem?

Frecvența de măsură

Fiecare măsurătoare are o frecvență de măsurare ideală. Unele sunt zilnice, altele săptămânale și chiar avem valori trimestriale.

Pentru a cunoaște frecvența ideală de urmărire, trebuie să le cunoașteți bine pe fiecare și să aflați timpul ideal de colectare a datelor pentru a obține relevanța statistică.

De exemplu, verificarea zilnică a costului de achiziție a clienților (CAC) nu este necesară, deoarece acest număr tinde să fie mai stabil și sunt necesare multe evenimente pentru a aduce o schimbare relevantă.

Dar verificarea traficului pe site-ul dvs. la această frecvență poate avea sens, deoarece o scădere de doar câteva ore poate avea un impact enorm asupra întregului canal de vânzări.

O modalitate bună de a afla frecvența ideală de măsurare este evaluarea comparativă cu companii partenere și experți din industrie. Incearca-l!

Rentabilitatea investiției în marketingul de conținut

ROI este una dintre cele mai importante valori pentru orice strategie de marketing de conținut și, probabil, cea mai iubită măsură de șefi și directori. Este folosit pentru a măsura eficiența unei investiții , exprimată ca procent.

Pentru a calcula rentabilitatea investiției, trebuie doar să luați cât ați câștigat pe un stoc minus cât ați cheltuit și împărțiți la cât ați cheltuit. Este o măsură foarte simplă de lucrat, care servește la a oferi o idee generală a performanței oricărui tip de investiție.

Una dintre cele mai mari dificultăți în calcularea rentabilității investiției este înțelegerea conceptului de „valoare generată”, deoarece Content Marketing are obiective variate, dintre care unele sunt pe termen lung și greu de măsurat direct.

Este însă extrem de utilă, mai ales cu obiective „mai concrete”, precum numărul de clienți dobândiți sau veniturile obținute într-o anumită perioadă. Nu uitați să urmați.

Instrumente de marketing de conținut

După cum ați văzut, o strategie de marketing de conținut necesită multă muncă din partea tuturor celor implicați! Dar există modalități de a facilita rutina acestor profesioniști fără a neglija procesele și a ține un ochi pe toate valorile importante.

Din fericire, avem pe piață câteva instrumente complete și eficiente. Aceste platforme vă pot ajuta să măsurați rezultatele unei strategii de marketing de conținut, să automatizați procesele și să creșteți volumul de conținut creat și diseminat de echipa dvs.

Vrei să întâlnești câțiva? Am separat cele mai populare și accesibile instrumente pentru tine în câteva categorii.

instrumente de blog

Mult mai mult decât scrierea și postarea de texte, îngrijirea unui blog presupune să creați o structură de navigare, să moderați comentariile vizitatorilor, să îmbunătățiți aspectul (aspectul) blogului dvs., să urmăriți datele de acces și multe altele.

De aceea, fiecare blogger are nevoie de un sistem de management al conținutului (CMS) .

Unele opțiuni sunt Joomla , Drupal și WordPress , cel mai popular CMS din lume.

Instrumente pentru SEO

Pentru cei care lucrează cu SEO, provocările sunt: ​​efectuarea cercetării cuvintelor cheie, găsirea oportunităților de clasare, efectuarea de optimizări care pot duce conținutul pe prima pagină și monitorizarea concurenței.

Câteva instrumente utile pentru aceasta sunt SEMRush , Ahrefs , BuzzSumo și Google Keyword Planner .

Instrumente de social media

Gestionarea rețelelor sociale este o activitate care necesită instrumente care vă permit să programați postări pe mai multe rețele, să monitorizați acoperirea publicului și implicarea cu aceste postări și chiar să generați rapoarte de rezultate.

Unele opțiuni din această zonă sunt Buffer , Hootsuite , SimplyMeasured și Quintly . Și există și altele specifice unor rețele sociale, precum Postgrain (fostul Instamizer) pentru Instagram, Fanpagekarma pentru Facebook și Commun.it pentru Twitter.

instrumente de automatizare

Profesionist responsabil de lead nurturing trebuie să scrie și să trimită e-mailuri, să segmenteze baza de clienți potențiali, să creeze fluxuri și multe altele.

A face această treabă fără un instrument este de neconceput! Dar există opțiuni foarte bune pe piață, care se ocupă de o mare parte din această muncă.

Cele mai populare și recomandate opțiuni sunt Hubspot , RD Station și MailChimp .

instrumente de monitorizare

Fiecare marketer trebuie să monitorizeze performanța strategiei sale. Există mai multe instrumente care ajută în această sarcină, inclusiv cele deja menționate.

Un instrument de monitorizare esențial este Google Analytics , deoarece vă oferă numerele pe canalul de achiziție a traficului pentru blogul dvs. – trafic provenit din e-mail, trafic provenit din organic, trafic din social…

Un altul foarte bun este Power BI , care centralizează toate valorile de marketing și oferă vizualizare interactivă a datelor, care oferă mai multe informații.

Opțiunile sunt multe, dar ceea ce face ca un instrument să fie cu adevărat ideal este satisfacerea nevoilor companiei tale!

Totul depinde de numerele pe care trebuie să le monitorizezi. Deci mai întâi identificați numerele pe care trebuie să le analizați și apoi alegeți instrumentul de monitorizare.

Acum că am ajuns la finalul acestui ghid, sperăm că ați reușit să cunoașteți mai bine strategia de Content Marketing și să vă rezolvați toate îndoielile cu privire la cele mai bune practici de dezvoltat.

Și dacă vrei să afli și mai multe despre cum să o aplici în afacerea ta, profită de ocazie și vorbește gratuit cu unul dintre consultanții noștri!

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
1 Comment