Comisia Europeană și Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor solicită companiilor aeriene să îmbunătățească gestionarea anulării zborului în contextul pandemiei COVID-10. Comisia a elaborat o listă de măsuri pentru companiile aeriene care operează în Uniunea Europeană.

Comisia Europeană și agențiile guvernamentale de protecție a consumatorilor din statele membre UE solicită companiilor aeriene să îmbunătățească modul în care gestionează anulările în contextul pandemiei COVID-19.
Îndeamnă companiile aeriene care operează în Uniunea Europeană să-și îmbunătățească practicile printr-o serie de măsuri formulate de Comisie.
Operațiunea s-a bazat pe rezultatele unui sondaj lansat la începutul acestui an, după ce a primit un număr mare de reclamații ale consumatorilor, care au colectat date privind gestionarea reclamațiilor de la 16 companii aeriene majore. O analiză a răspunsurilor oferite evidențiază unele probleme.

„Drepturile puternice ale pasagerilor sunt o condiție prealabilă pentru un sector aviatic înfloritor. În prezent, evaluăm opțiunile de reglementare pentru a consolida protecția pasagerilor împotriva viitoarelor crize, așa cum se prevede în Strategia noastră de mobilitate durabilă și inteligentă. Vom continua să lucrăm cu Autoritățile naționale pentru ca drepturile pasagerilor să fie comunicate, puse în aplicare și aplicate în mod corespunzător. Pasagerii trebuie să aibă o alegere reală între vouchere și rambursări”
, a spus comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.
Comisarul pentru justiție Didier Reynders a declarat că a primit mai multe plângeri de la consumatori.
„Am primit o mulțime de reclamații de la consumatori, dar am lucrat îndeaproape cu companiile aeriene pentru a înțelege unde există deficiențe și de ce. Companiile aeriene trebuie să respecte drepturile consumatorilor atunci când zborurile sunt anulate. Astăzi cerem soluții simple pentru a oferi consumatorilor certitudine după o perioadă de frământări extreme”
, a spus comisarul.
Companiile aeriene care operează în Uniunea Europeană trebuie să respecte legislația europeană a consumatorilor – de la asigurarea unei comunicări transparente până la informarea proactivă a pasagerilor cu privire la drepturile lor.
În special, aceștia trebuie să ofere o alegere între rambursare și cupon și să informeze pasagerii că au dreptul să schimbe voucherul în orice moment.
Majoritatea companiilor aeriene chestionate nu au rambursat în termen de 7 zile de la data intrării în vigoare a legislației UE. Aceștia trebuie să ia măsuri pentru a se asigura că toate rezervările (achiziționate direct sau prin intermediar) respectă acest termen și absorb rapid rambursările restante până la 1 septembrie 2021.
Sursa: www.stiripesurse.ro