Cum să creezi un calendar de marketing de conținut (și de ce ai nevoie de unul)

Evans

Marketingul de conținut ar trebui să fie o parte cheie a eforturilor dvs. de marketing online și SEO. Dar este nevoie de ceva organizare pentru a profita cu adevărat la maximum. Aflați cum să vă planificați strategia de conținut și sfaturile noastre de top pentru a vă construi propriul calendar de marketing de conținut.

Ce este marketingul de conținut?

Marketingul de conținut pune conținutul în centrul eforturilor dvs. de marketing, folosind conținut rafinat de înaltă calitate pentru a implica clienții potențiali.

Institutul de marketing de conținut definește marketingul de conținut ca:

Marketingul de conținut este o tehnică de marketing de creare și distribuire de conținut valoros, relevant și consistent pentru a atrage și a dobândi un public clar definit – cu obiectivul de a conduce la acțiuni profitabile ale clienților.

Să despachetăm acea definiție.

Principala concluzie aici este că orice conținut pe care îl produceți ar trebui să fie consistent, valoros și relevant pentru un public țintă predefinit.

Nu este suficient să-ți actualizezi blogul ocazional atunci când ai ceva de spus și speri că este mai bine. Are nevoie de o strategie clar definită. Și aici un calendar de marketing de conținut poate fi cu adevărat util.

SEO și marketing de conținut

Veți auzi adesea expresia marketing de conținut împreună cu SEO . Marketingul de conținut vă poate ajuta să vă alimentați strategia SEO mai largă – este locul perfect pentru a viza acele cuvinte cheie și fraze lungi pe care le caută clienții dvs. și pentru a le captura mai devreme în canalul de vânzări. 

De exemplu, cineva care cumpără jaluzele noi pentru locuința sa ar putea să nu vrea să facă imediat pasul în a comanda jaluzele pe măsură pentru fiecare cameră a casei sale. În schimb, doresc să petreacă timp cercetând diferența dintre diferitele jaluzele disponibile. Ar putea căuta o expresie precum „Care jaluzele sunt cele mai bune pentru uși glisante de sticlă?” 

Dacă un comerciant cu amănuntul de jaluzele se clasează pe Google pentru acest termen și este capabil să ofere conținut valoros și de înaltă calitate pentru a ajuta procesul de decizie, atunci clientul poate fi mai înclinat să ia legătura cu el atunci când este gata să facă o achiziție.

Strategia de marketing de conținut

Am vorbit deja despre modul în care marketingul de conținut ar trebui să fie rafinat și planificat cu atenție pentru a oferi valoare publicului țintă. Aici intervine strategia. Dar cum vă definiți propria strategie de conținut? Iată câteva lucruri de luat în considerare:

  • Publicul dvs

Înțelegerea audienței dvs., a motivațiilor acestora și a întrebărilor la care doresc să li se răspundă vă va ajuta să înțelegeți cum să le oferiți conținut valoros. Există o gamă întreagă de moduri de a vă înțelege mai bine publicul prin sondaje și testarea utilizatorilor . Vă recomandăm să creați persoane de cumpărător (dacă nu le aveți deja) și să vă uitați la canalul de vânzări pentru a înțelege modul în care diferiți oameni navighează în procesul de cumpărare.

  • Conținutul dvs. existent

Conținutul dvs. existent este o mină de aur de informații. Vă poate ajuta să înțelegeți ce funcționează și ce nu și să identificați eventualele lacune în oferta dvs. actuală. Aruncă o privire asupra analizelor tale pentru a identifica conținutul cu cele mai bune performanțe și orice lacune în strategia ta actuală.

  • Cuvintele tale cheie

Aici intervine SEO. Este important ca conținutul tău să fie valoros, dar este, de asemenea, esențial ca acesta să fie relevant pentru publicul tău și pentru ceea ce caută. Amintiți-vă că, cu toate cercetările de cuvinte cheie , doriți să găsiți fructele care nu se așteaptă – cuvinte cheie cu volum de căutare bun și concurență mai scăzută.

Odată ce ți-ai făcut cercetarea, este timpul să pui în practică acea informație și strategia de conținut, folosind un calendar de conținut.

Ce este un calendar de marketing de conținut?

Un calendar de marketing de conținut este un program vizual al planului dvs. de conținut. Ar putea acoperi un program de publicare pentru blogul și marketingul pe rețelele sociale, precum și un program de promovare și distribuție. 

Este un concept simplu, dar poate lua multe forme diferite. Puteți alege să planificați zilnic, săptămânal, lunar sau anual. Ar putea fi un flux de lucru vizual cu coduri de culori sau o simplă foaie de calcul Excel. 

Totul depinde de ceea ce funcționează cel mai bine pentru tine și echipa ta pentru a te ajuta să te organizezi și să înțelegi strategia de conținut, fluxul de lucru și distribuția.

Cum să construiți un calendar de marketing de conținut

Deci, acum ai o idee despre tipul de conținut pe care vrei să-l incluzi, este timpul să organizezi aceste informații într-un calendar editorial.

Platforme de calendar

În primul rând, ce va găzdui calendarul dvs. de conținut? Există într-adevăr o gamă întreagă de opțiuni pentru aceasta, așa că este important să găsiți soluția care funcționează cel mai bine pentru dvs. Unele dintre cele mai comune platforme sunt:

Foaie de calcul

Uneori, opțiunea mai tradițională este cea mai bună. Puteți începe prin a vă construi calendarul în Excel sau Google Sheets. Acest lucru permite multă personalizare, deoarece puteți adăuga coloane și categorii după cum credeți de cuviință și puteți sorta după valori numerice, cum ar fi data sau volumul de căutare. De asemenea, puteți include foi suplimentare pentru ideile de conținut viitoare și pentru evaluarea și auditarea conținutului trecut.

Calendar

Casa naturală pentru calendarul tău ar putea fi de fapt un calendar. Google Calendar este alegerea noastră preferată pentru aceasta, dar există o mulțime de platforme de calendar online disponibile. Vederea planului de conținut sub formă de calendar vă va ajuta să vizualizați și să identificați lacune în conținut, zile liniștite sau oportunități. De asemenea, puteți adăuga coduri de culori bazate pe canale, autori sau teme.

Utilizarea unei aplicații de calendar este excelentă pentru a oferi echipei dvs. o imagine de ansamblu a programului dvs. de conținut, dar ar putea permite detalii sau personalizare mai puțin granulare decât unele dintre celelalte opțiuni.

Software de management de proiect

Software-ul de management al proiectelor este popular dintr-un motiv – ajută la simplificarea proiectelor complexe, permițându-vă să creați un flux de lucru vizual la care toată lumea poate colabora. Există o mulțime de opțiuni care oferă diferite funcționalități, de la aplicații precum Trello până la cele create special pentru conținut precum Coschedule și platforme de gestionare a rețelelor sociale precum Hootsuite.

Conținut de inclus

Ce informații ar trebui să includeți în calendarul dvs. de conținut? Acest lucru poate depinde de platforma pe care o utilizați și de cât de detaliat doriți să obțineți, dar iată câteva elemente la care să vă gândiți.

  • Format de conținut – Acesta poate include articole, infografice, conținut video, documente albe, șabloane descărcabile și multe altele. 

  • Tema de conținut – O înțelegere a temei de conținut va facilita organizarea grupurilor de subiecte și a secțiunilor mai jos.
  • Titlu, metadate sau copie de pe rețelele sociale – În funcție de funcționalitatea calendarului dvs., este posibil să doriți să includeți detaliile copiei în calendar sau să păstrați aceasta separată.
  • Publicul țintă – Tot conținutul trebuie creat având în vedere publicul dvs., așa că încercați să vă rafinați publicul sau alegeți o persoană de cumpărător care să vizeze fiecare conținut pe care îl creați.
  • Cuvinte cheie vizate – Aceștia sunt termenii de căutare pe care veți încerca să îi vizați atunci când vă creați conținut, deci este important să înțelegeți aceștia încă de la începutul procesului.
  • Membrii echipei – Fiecare parte de conținut este atribuită unui membru individual al echipei? Aveți o gamă largă de autori care colaborează sau preiau subiecte diferite? Luați în considerare timpul și abilitățile necesare pentru a crea conținutul, pentru a obține o imagine de ansamblu asupra modului în care conținutul dvs. va afecta timpul întregii echipe de marketing.
  • Scale de timp – Utilizați această secțiune pentru a defini termenele limită și cât timp va dura fiecare etapă a procesului dvs. de creare a conținutului. În acest fel, veți avea o cronologie realistă pentru publicare, iar toată lumea din echipă ar trebui să fie pe aceeași pagină.
  • Date – Poate părea evident, dar adăugarea de date la strategia și planul dvs. de conținut este ceea ce îl face un calendar. Este, de asemenea, o oportunitate de a lua în considerare anotimpurile, sărbătorile și ocaziile cheie și modul în care conținutul tău se poate integra în acestea.
  • Stare – De exemplu, scriere, editare, încărcare etc. Calendarul dvs. ar trebui să fie un document viu, actualizat în fiecare etapă a procesului.
  • Canale/Distribuție   – Luați în considerare ce canale pe care va fi publicat conținutul dvs. și cum îl veți promova și distribui. Dacă abia începi cu un calendar de conținut, poate fi cel mai bine să începi pur și simplu cu un calendar editorial de blog. Acesta poate fi extins la o dată ulterioară pentru a include și canale precum rețelele sociale și marketingul prin e-mail.
  • Active – Poate doriți să includeți funcții suplimentare, cum ar fi imagini, infografice proiectate sau chiar instrumente ca parte a conținutului dvs. Stabilirea ce active sunt necesare și cine trebuie să le furnizeze poate fi de mare ajutor.

Cele mai bune șabloane de calendar de marketing de conținut de pe web

Dacă sunteți în căutarea unor citiri suplimentare sau a unui șablon de calendar de marketing de conținut pentru a începe, am adunat mai jos câteva dintre favoritele noastre. Poate fi necesar să furnizați detaliile dvs. pentru a descărca aceste șabloane de calendar de conținut. Amintiți-vă că acestea sunt doar un punct de plecare – nu ezitați să vă extindeți și să le faceți al dvs.!

Acest calendar editorial Excel este un loc minunat de început pentru conținutul blogului. Are o serie de coloane, inclusiv autor, etapa pâlnie, cuvinte cheie și îndemnuri – dar nu vă fie teamă să le adăugați pe ale dvs. pentru a se potrivi afacerii dvs.!

Site-ul web de management al proiectelor de marketing Coschedule oferă două șabloane Excel, un calendar de prezentare generală și unul special pentru rețelele sociale

Dacă blogul dvs. este în WordPress, acest plugin WordPress vă oferă o prezentare generală a calendarului pentru a verifica cu ușurință când sunt programate toate postările de pe blog.

Acest plugin WordPress recent lansat oferă o alternativă mai modernă, cu o vizualizare atractivă a calendarului cu coduri de culori, unde vă puteți adăuga, edita și programa conținutul. Strive costă 7 USD pe lună, dar puteți începe cu o încercare gratuită.

 

Hootsuite oferă o gamă largă de șabloane pentru a începe, inclusiv un calendar editorial de bază și un calendar pentru rețelele sociale. Toate rulează prin Foi de calcul Google, dar poate fi necesar să vă înscrieți pentru a descărca unele dintre ele.

Share this Article
servere vps gazduire web servere dedicate