Farfurie pentru alimentație sănătoasă

Evans

Folosiți farfuria pentru alimentație sănătoasă ca ghid pentru a crea mese sănătoase și echilibrate, indiferent dacă sunt servite la masă sau ambalate într-o cutie de prânz.

Construirea unei diete sănătoase și echilibrate

Pregătiți cea mai mare parte din legume și fructe – jumătate din farfurie.
Încercați culoarea și varietatea și amintiți-vă că cartofii nu sunt considerați legume în farfuria pentru alimentație sănătoasă din cauza impactului lor negativ asupra zahărului din sânge.

Alege cereale integrale – ¼ din farfurie.
Cerealele integrale și intacte — grâul integral, orzul, boabele de grâu, quinoa , ovăzul , orezul brun și alimentele preparate cu acestea, cum ar fi pastele din grâu integral — au un efect mai ușor asupra zahărului din sânge și insulinei decât pâinea albă, orezul alb și altele. cereale rafinate.

Puterea proteică – ¼ din farfurie.
Peștele, carnea de pasăre, fasolea și nucile sunt toate surse de proteine ​​sănătoase și versatile – pot fi amestecate în salate și pot fi combinate bine cu legumele pe farfurie. Limitați carnea roșie și evitați carnea procesată, cum ar fi slănina și cârnații.

Uleiuri vegetale sănătoase – cu moderație.
Alegeți uleiuri vegetale sănătoase precum măsline, canola, soia, porumb, floarea soarelui, arahide și altele și evitați uleiurile parțial hidrogenate, care conțin grăsimi trans nesănătoase. Amintiți-vă că conținut scăzut de grăsimi nu înseamnă „sănătos”.

Bea apă, cafea sau ceai .
Omiteți băuturile dulci , limitați laptele și produsele lactate la una până la două porții pe zi și limitați sucul la un pahar mic pe zi.

Rămâi activ .
Silueta roșie care trece de-a lungul plăcuței de mâncare sănătoasă este un memento că a rămâne activ este, de asemenea, important pentru controlul greutății .

Mesajul principal al farfurii pentru alimentație sănătoasă este să se concentreze pe calitatea dietei:

  • Tipul de carbohidrați din dietă este mai important decât cantitatea de carbohidrați din dietă, deoarece unele surse de carbohidrați – cum ar fi legumele (altele decât cartofii), fructele, cerealele integrale și fasolea – sunt mai sănătoase decât altele.
  • De asemenea, Healthy Eating Plate îi sfătuiește pe consumatori să evite băuturile dulci , o sursă majoră de calorii – de obicei cu valoare nutritivă mică – în dieta americană.
  • Farfuria pentru alimentație sănătoasă încurajează consumatorii să folosească uleiuri sănătoase și nu stabilește un procent maxim de calorii pe care oamenii ar trebui să le primească în fiecare zi din surse sănătoase de grăsimi. În acest fel, Healthy Eating Plate recomandă opusul mesajului sărac în grăsimi promovat de zeci de ani de USDA.

 

Share this Article
servere vps gazduire web servere dedicate