Indicatori cheie de marketing pe care ar trebui să le măsurați pentru a vă valida eforturile

SocialNews

Îți analizezi eficient rezultatele? Descoperiți aici principalele valori de marketing pe care ar trebui să le măsurați pentru a vă valida eforturile!

Marketingul , în ochii observatorului de la distanță, poate părea o artă – și într-un fel este – deoarece implică atragerea publicului către un mesaj, convingerea acestuia de el și, în final, făcându-i să plătească pentru el.

Dar pentru cei care experimentează rutina zilnică a marketingului digital , știți că există și un element de știință în spatele strategiilor câștigătoare.

La urma urmei, testarea și urmărirea valorilor este o parte vitală a muncii .

Și apropo, există atât de multe opțiuni pentru metrici încât poate fi dificil să știi pe care să le prioritizezi, nu?

Având în vedere acest lucru, am separat unele dintre valorile cheie de marketing pe care trebuie să le urmăriți îndeaproape pentru a vedea dacă eforturile dvs. au efect. Haide!

În această postare vei vedea:

  • Metrici de atractie
  • Pregătește terenul pentru analiza ta
    • numărul total de vizite
    • Numărul de vizitatori recurenți
    • surse de trafic
    • Trafic pe dispozitivele mobile
  • Valori de conversie
    • rata de respingere
    • Conversii totale
    • Rata de conversie a canalului
    • rata de clic
    • Conversia vizitatorilor noi vs vizitatori care revin
  • Valorile veniturilor
    • CAC — Costul de achiziție a clienților
    • LTV — Valoarea de viață
    • MRR — Venituri lunare recurente
    • ROI — Rentabilitatea investiției
    • NPS — Scorul net al promotorului

Pregătește terenul pentru analiza ta

Înainte de a pătrunde în cele mai importante valori de marketing, trebuie să punem bazele pentru efectuarea unei analize a calității care oferă efectiv rezultate.

Această pregătire poate fi împărțită în două etape: definirea obiectivelor și alegerea instrumentelor potrivite.

Vedeți mai jos câte puțin despre fiecare dintre ele.

Definiţia goals

Definirea obiectivelor dvs. de marketing este primul pas pentru a face analiza valorilor dvs. de succes.

Odată ce știți unde doriți să mergeți cu fiecare campanie, devine mai ușor să măsurați rezultatele și să vă evaluați progresul în timp.

Având în vedere acest lucru, gândiți-vă bine la ceea ce intenționați să realizați și stabiliți termene limită pentru fiecare obiectiv. Acest lucru vă va asigura că valorile sunt utilizate efectiv pentru a vă îmbunătăți performanța.

alegerea instrumentelor

Există atât de multe instrumente disponibile pentru a face analiza valorilor încât este ușor să fii puțin confuz. De aceea, merită să faci de la început lucrări de curatorie, pentru a menține munca simplă și agilă.

În timp ce unele instrumente sunt extrem de complete și elaborate, altele abordează probleme specifice. Unele dintre cele principale sunt:

  • Google Analytics : Este cel mai cunoscut și folosit instrument atunci când vine vorba de analiza valorilor. GA este complet, simplu de implementat și oferă chiar și opțiunea de personalizare a rapoartelor;
  • Mixpanel : Acest instrument a fost folosit din ce în ce mai mult de unele dintre cele mai respectate companii din lume în industriile lor, inclusiv Rock Content! — și se concentrează pe acțiunile întreprinse de vizitatori în timp real;
  • Kissmetrics : software-ul Kissmetrics urmărește comportamentul utilizatorilor pentru a identifica punctele slabe și ceea ce trebuie îmbunătățit pentru a crește conversiile.

metrici de atractie

Deoarece prima parte a muncii de marketing este să atragem publicul, de aici vom începe analiza.

Mai mult decât să urmăriți numărul de persoane care ajung pe canalele dvs. de marketing , este important să înțelegeți cum să utilizați informațiile găsite pentru a optimiza atragerea de noi vizitatori.

Iată câteva dintre valorile cheie ale atracției la care trebuie să fii atent:

numărul total de vizite

Unii consideră că valorile mai ample, cum ar fi numărul total de vizite pe un site web, nu sunt utile, dar acest lucru nu este adevărat. A avea aceste date la îndemână poate fi de mare ajutor.

Desigur, acest indicator în sine nu va face o mare diferență pentru rezultatele dvs., la urma urmei, va fi prea vag pentru a vă ajuta să ajungeți la orice concluzie corectă.

Și chiar dacă arată o creștere mare, numărul de vizite în sine nu spune prea multe despre cum merge strategia ta de marketing , în general.

Cu toate acestea, dacă este utilizat împreună cu alte valori , numărul total de vizite va ajuta, fără îndoială, la identificarea modului în care merge puterea dvs. de a atrage publicul.

Cum se măsoară numărul total de vizite? Este foarte simplu: orice instrument de analiză va avea această caracteristică printre principalele sale caracteristici, așa că nu va trebui decât să fii atent la rapoarte pentru a o vedea.

Numărul de vizitatori recurenți

Numărul de vizite recurente este deja puțin mai specific decât numărul total, deoarece analizează doar persoanele care au intrat pe site-ul tău și au decis să revină mai târziu.

Cu cât sunt mai multe vizite recurente, cu atât mai bine, deoarece acesta este un semn că oamenii se bucură de ceea ce găsesc la prima vizită și vor să revină din nou și din nou.

În plus, este posibil să restrângi și mai mult căutarea de acolo: observând care sunt acțiunile vizitatorilor recurenți, poți identifica ce interesează cel mai mult publicul tău și îi face să revină.

De exemplu, dacă majoritatea celor care vă revin site-ul sunt blogați , conținutul le-a captat atenția.

Pe de altă parte, dacă interesul dvs. principal este în pagina de produse sau servicii, abordarea dvs. de vânzări pe site funcționează.

În cele din urmă, uitați-vă la proporția de vizitatori care revin în timp pentru a vedea cum funcționează noul conținut pe care îl produceți.

Deci, dacă observi că pe măsură ce lunile trec numărul doar crește, noul conținut merge bine. Dacă nu, reevaluează materialul cu care ai avut cele mai bune rezultate și înțelege cum să-l produci din nou.

Pentru a măsura acest aspect, priviți pur și simplu rapoartele instrumentului dvs. preferat, împreună cu numărul total de accesări.

surse de trafic

Sursele de trafic – de unde provin vizitatorii când ajung pe pagina dvs. – sunt esențiale pentru performanța planului dvs. de marketing .

În acest fel, poți ști dacă este vorba despre propriile tale eforturi – cum ar fi profiluri de rețele sociale, SEO bine făcut , link-uri pentru postările pentru invitați etc. — sunt responsabili de acces.

Dacă observați că canalele dvs. de atracție nu aduc la fel de mult trafic pe site-ul dvs. , puteți vedea ce trebuie ajustate în fiecare.

La rândul său, este și posibil să te dedici și mai mult canalelor care dau rezultate bune, pentru a le optimiza în continuare .

Când utilizați Google Analytics, de exemplu, sursele de trafic sunt afișate chiar și în detaliu: pe lângă faptul că știți de pe ce site-uri web provin vizitatorii dvs., primiți chiar și date demografice despre aceștia (țară, limbă, vârstă etc.).

Trafic pe dispozitivele mobile

Cum rămâne cu numărul de persoane care accesează conținutul tău prin intermediul dispozitivelor mobile? Acest aspect, mai mult ca niciodată, trebuie să fie luat în considerare de cei care iau în serios Marketingul Digital.

Au trecut vremurile în care marea majoritate a oamenilor foloseau internetul pe computere desktop sau notebook-uri. Astăzi, tabletele și smartphone-urile sunt majoritatea.

Acest lucru face ca site-urile cu design responsive sau site-urile care au o versiune mobilă să fie preferate și să obțină mai mult trafic.

Cel mai interesant lucru este că acest trafic este calificat, adică compus din persoane care au o intenție reală de cumpărare .

Chiar și pentru că experiența de navigare nu este încă la fel de bună pe dispozitivele mobile precum este pe dispozitivele mai mari.

De aceea, utilizatorii „petrec mai puțin timp” doar urmărind, preferă să-și folosească dispozitivele atunci când intenționează cu adevărat să facă o achiziție.

Mai mult decât numărul de accesări, instrumentele de analiză fac posibilă descoperirea chiar și a browserelor sau sistemelor de operare folosite de utilizatori, ceea ce poate fi foarte util la crearea unei aplicații native .

conținut partajat

Cât din conținutul tău este distribuit de alții? Este adevărat că mulți oameni împărtășesc materiale pe care nici măcar nu le-au consumat, dar aceasta este totuși o măsură valoroasă. De ce?

Cu cât mai mulți oameni văd conținutul tău, cu atât sunt mai mari șansele ca aceștia să facă clic pe el și să profite de ceea ce a fost pregătit.

De asemenea, dacă cineva s-a hotărât să împărtășească, măcar titlul a făcut o treabă bună de a atrage atenția, nu-i așa?

Gândește-te astfel: fiecare distribuire este ca o sămânță a conținutului tău care se răspândește pe web și poate da roade dacă ajunge pe solul potrivit, adică dacă ajunge la persoana ta.

Există multe modalități de a măsura volumul acțiunilor. Instrumente precum Hootsuite , Buffer și Bitly sunt excelente pentru acest lucru.

Toate identifică câte persoane au distribuit, câte clicuri a primit linkul pe baza acestor distribuiri și o serie de alte informații relevante.

Valori de conversie

Cu cât atrageți mai mulți oameni, cu atât sunt mai mari șansele dvs. de a converti vizitatorii în clienți potențiali și, în viitor, în clienți.

Dar nu are rost să ai un volum mare de vizitatori dacă mecanismele tale de conversie nu sunt eficiente.

Pentru a vă asigura că nu există risipă, să ne uităm la unele valori de conversie cărora trebuie să le acordați atenție.

rata de respingere

Rata de respingere  se referă la câte persoane au părăsit site-ul dvs. pe aceeași pagină pe care au intrat, fără a vizita alte pagini de pe site-ul dvs. sau a fi interesați de orice material suplimentar.

De ce este important să urmăriți rata de respingere? Deoarece ar putea indica unele dintre principalele puncte slabe ale site-ului dvs. , cum ar fi pagini care nu oferă ceea ce a promis titlul SEO, navigare proastă etc.

Deoarece fiecare pagină va avea propria sa rată de respingere , este, de asemenea, ușor să vedeți care pagini necesită cel mai mult lucru pentru a satisface așteptările publicului și a-i capta atenția.

Cu toate acestea, este important să ne gândim și la scopul fiecărei pagini. Deși o rată de respingere ridicată pe blogul tău este îngrijorătoare, aceeași rată de respingere pe o pagină de contact nu ar fi prea rea ​​în anumite circumstanțe.

Să presupunem că pagina conține un singur e-mail pe care utilizatorul îl poate folosi pentru a lua legătura. În acest caz, faptul că părăsește pagina nu indică neapărat o lipsă de succes.

Ceea ce poți face este să faci niște măsuri practice pentru a-l încuraja să exploreze mai departe, cum ar fi un CTA bine plasat într-un punct strategic al paginii.

Deoarece este, de asemenea, măsurat automat de instrumentele de analiză de top, nu trebuie să cunoașteți nicio formulă pentru a calcula rata de respingere.

Conversii totale

Conversiile sunt obiectivul principal al oricărei campanii de marketing, așa că aceasta este una dintre cele mai importante valori de urmărit.

În primul rând, să definim ce sunt conversiile: fiecare pas pe care îl face un vizitator pentru a deveni client poate fi considerat o conversie.

Cu alte cuvinte, poate fi de la abonarea la buletinul informativ, descărcarea unei cărți electronice, înscrierea la un webinar, utilizarea versiunii de încercare a produsului sau chiar devenirea unui client permanent.

Un număr redus de conversii face necesară găsirea problemelor care țin vizitatorii la distanță și pot fi orice, de la un site web prost proiectat la conținut în profunzime.

Unele instrumente, cum ar fi Google Analytics, vă permit să setați obiective specifice și să urmăriți acoperirea acestora. În acest fel, puteți selecta fiecare dintre punctele dvs. de conversie și le puteți urmări separat.

Rata de conversie a canalului

Cel mai bun mod de a vă gestiona strategiile de marketing se bazează pe pâlnia , o modalitate simplă și eficientă de a conduce clienții prin călătoria de cumpărare.

Având în vedere acest lucru, în loc să ne uităm doar la numărul total de conversii, este de mare beneficiu să evaluezi și cât de eficientă este strategia ta în fiecare parte a canalului.

Procedând astfel, este posibil să observați că majoritatea problemelor de conversie se concentrează pe o anumită etapă a canalului, în timp ce altele au rezultate bune.

Efectuarea unui diagnostic rapid și precis în acest fel face mult mai ușor să găsiți o soluție la problemă și să îmbunătățiți rezultatele.

Cum se face această urmărire? O modalitate bună este să păstrați o evidență a câți oameni trec de la o etapă la alta a pâlniei și care sunt mecanismele care ajută la prezicerea modului în care va avea loc această tranziție.

rata de clic

Rata de clic – cunoscută și sub numele de Rata de clic sau CTR  - este o altă modalitate relevantă de a măsura succesul campaniilor de marketing prin e-mail și de publicitate plătită. De ce?

În cazul marketingului prin e -mail , acesta arată proporția de persoane care au dat clic pe conținutul e-mailurilor în comparație cu cei care l-au deschis.

De exemplu, dacă 1.000 de persoane deschid un e-mail și 250 dintre ei fac clic pe un link din acesta, rata de clic este de 25%.

Cunoașterea acestui lucru este utilă pentru a determina dacă campaniile dvs. sunt bine primite de abonați și vă ajută să le optimizați în continuare.

În cazul anunțurilor sponsorizate , cu cât CTR-ul dvs. este mai mare, cu atât costul pe clic este mai mic , ceea ce poate însemna mai mulți vizitatori la un preț mai mic.

Conversia vizitatorilor noi vs vizitatori care revin

După cum am spus deja, mai multe acțiuni pot reprezenta o conversie, dar mai există încă un detaliu care trebuie luat în considerare.

Analizarea proporției de conversii realizate la prima vizită și a celor realizate de vizitatorii repetă vă învață lecții valoroase pentru planificarea dvs.

Unul este cât de eficient este site-ul dvs.: multe conversii la prima vizită arată că toate piesele sunt la locul lor.

Cu toate acestea, cel mai frecvent este că sunt necesare câteva vizite pentru ca conversia să aibă loc. În acest caz, care este numărul mediu de vizite până când obțineți una?

Având aceste date la dispoziție, vă va fi de mare ajutor pentru a înțelege mai bine comportamentul vizitatorilor dvs. și pentru a vă optimiza site-ul pe baza acestui lucru pentru a crește rezultatele.

valorile veniturilor

Urmărirea se termină atunci când clienții potențiali devin clienți și încep să plătească pentru produsele sau serviciile dvs.? Departe de!

Este vital să te uiți în continuare la valori pentru a ști dacă investițiile făcute dau cu adevărat roade.

Așadar, rețineți 4 indicatori care vă vor ajuta să faceți planificarea de marketing mai eficientă și mai ieftină în același timp.

CAC — Costul de achiziție a clienților

Costul de achiziție a clienților sau pur și simplu CAC servește pentru a vă arăta exact cât cheltuiți pentru a obține fiecare client nou pentru produsul sau serviciul dvs.

Acest lucru este critic, deoarece, dacă eforturile de marketing epuizează celelalte resurse ale companiei, rețeta eșecului este stabilită.

Dar cum se măsoară CAC? Nu este atât de complicat. Doar adunați toate cheltuielile de marketing pentru o anumită perioadă și comparați-le cu rezultatele pe care le-ați obținut.

De exemplu, să presupunem că cheltuielile dvs. de marketing au fost de 5.000 USD pe o perioadă de două luni și, ca rezultat, ați câștigat 10 clienți noi .

Acest lucru ar da o medie de 2.500,00 R$ cheltuiți și 5 clienți câștigați pe lună, adică CAC-ul dvs. ar fi de 500,00 R$ . De acolo, puteți vedea dacă valoarea găsită este acceptabilă sau nu.

LTV — Valoarea de viață

După ce ați aflat valoarea CAC, de unde știți dacă investiția făcută este sau nu prea mare? Comparându-l cu valoarea pe viață sau cu valoarea clientului pe viață.

Ce este? LTV este, practic, despre a prezice câți bani ar trebui să vă așteptați să câștigați, în medie, de la fiecare client , atâta timp cât cumpără de la dvs.

Calcularea valorii de viață nu este, de asemenea, dificilă, deși depinde de alte valori.

Aveți nevoie de biletul mediu și rata de abandon a clienților pentru a ști cât timp folosesc produsul dvs. în medie.

În acest caz, înmulțim biletul mediu lunar cu durata șederii clienților.

Presupunând că biletul tău mediu este de 200,00 R$ și durata șederii este de 12 luni, avem următorul calcul:

200 (bilet mediu) x 12 (durata șederii) = 2.400,00 R$ (LTV).

MRR — Venituri lunare recurente

Venitul lunar recurent — sau Monthly Recurring Revenue (MRR)  — este foarte util mai ales companiilor care operează pe modelul de abonament.

Aceste companii trebuie să țină cont de suma care vine în fiecare lună pentru a efectua o bună planificare financiară și a rămâne relevante pe piață.

Este bine de reținut că afacerile care adoptă acest model trebuie să aibă o rată mare de retenție, adică să păstreze clienții cât mai mult timp.

MRR-ul este un bun indiciu despre cum te descurci în asta, ca să nu mai vorbim că este o metrică care indică situația reală a afacerii, rezultatele nu mint.

Adăugând venituri recurente la celelalte valori, puteți evalua și necesitatea de a face modificări strategiei dvs. de prețuri.

ROI — Rentabilitatea investiției

Rentabilitatea investiției , care afirmă cât de mult produc de fapt profit pentru companie eforturile dvs. de marketing, este, de asemenea, o măsură indispensabilă .

De fapt, putem spune chiar că ROI este principala metrică de marketing pe care ar trebui să o urmărești , pentru că, la sfârșitul zilei, obiectivul este unul singur: să faci profit.

Și pentru a calcula rentabilitatea investiției, contul este simplu:

ROI = venit -cost de investiție/cost de investiție

Pentru a fi mai ușor de înțeles, să presupunem că ați cheltuit 8.000,00 BRL pentru strategia dvs. de marketing și ați avut venituri de 10.000,00 BRL, contul este:

ROI = 10.000–8.000/8.000

ROI = 2.000/8.000

ROI = 0,25

Randamentul dvs., în acest caz, ar fi de 0,2 (sau 20%) din suma investită.

NPS — Scorul net de promovare

Pe o scară de la 0 la 10, cât de probabil sunt clienții tăi să te recomande cuiva?

Aceasta este ideea Net Promoter Score , care măsoară gradul de satisfacție și potențialul de marketing al clienților tăi actuali.

Cu cât este mai mare NPS-ul tău, cu atât este mai mare „gura în gură” generată în favoarea mărcii tale și șansele ca fiecare campanie să devină un succes.

Așadar, depuneți eforturi pentru a afla NPS-ul afacerii dvs. și pentru a crește acest număr din ce în ce mai mult, pentru a obține promotori și pentru a vă valorifica eforturile de marketing.

În cele din urmă, această măsurătoare depășește chiar și să vedeți dacă strategia dvs. de marketing funcționează, deoarece ajută și să aflați dacă compania, în ansamblu, livrează ceea ce promite .

Urmând aceste valori de marketing – atât individual, cât și colectiv – și acționând pe baza datelor colectate, veți putea să vă validați cu acuratețe eforturile și să vă mențineți strategia pe drumul cel bun, obținând rezultate din ce în ce mai bune.

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
servere vps gazduire web servere dedicate