Înțelegeți ce este identitatea vizuală și cât de importantă este aceasta pentru strategia dvs. de afaceri

SocialNews

Identitatea vizuală este ansamblul elementelor grafice care urmăresc să comunice publicului ideea, valorile, scopul și misiunea unei companii, produsului sau serviciului. Unele elemente ale identității vizuale sunt: ​​numele, sloganul, culorile, tipografia, ambalajul și alte piese publicitare.

Toată lumea are un set de caracteristici – de la numele său până la aspecte ale personalității și aspectului său – care îi fac să fie amintiți și recunoscuti de alții.

A avea o identitate bine definită este important nu numai pentru ființele umane din societate, ci și pentru mărci și afaceri în ansamblu. La urma urmei, cum să fii recunoscut fără imagine?

Importanța unei bune identități vizuale în strategia oricărei afaceri trebuie privită ca o prioritate . Când strategia este bine elaborată, procesul de încântare și de conversie a clienților este mai ușor .

În cazurile în care este rar sau slab dezvoltat, realitatea este dură, dar directă: nimeni (sau aproape nimeni) nu va acorda afacerii tale importanța cuvenită.

Vrei să știi cum se întâmplă acest lucru în practică? Vă spunem în continuare!

Ce este identitatea vizuală?

Identitatea vizuală este o construcție a diverselor elemente grafice și vizuale responsabile de crearea unei atmosfere despre cine este compania, care sunt valorile acesteia și chiar cum vede lumea și societatea.

A fost conceptul neclar? Atunci încearcă să-ți imaginezi următoarele situații: „Uau, de câte ori văd pe cineva într-o rochie cu buline mă gândesc la Maria. Este marca ta comercială!” sau „Uau, cum înțelege Paula despre filme. Nu mă uit la o emisiune de premii fără să-mi amintesc!”.

Gândește-te un minut la tine: dintre toate caracteristicile tale (fizice sau nu), există preferatele tale, care captează privirea celorlalți și te fac, într-un fel, să fii amintit.

Chiar și cei care nu sunt favoriți sau fac parte din setul care formează personalitatea contează: ai un nume și o imagine a ta care te diferențiază de ceilalți.

Pentru ca un brand să fie la fel de pozitiv recunoscut și, în consecință, să reușească în nișa sa , este necesar să -l definești și să-i evidențiem cele mai bune calități pentru a-l face unic și interesant.

În acest fel, marca va fi recunoscută la momentul cumpărării și luării deciziilor în ansamblu.

Setul de aspecte care formează identitatea vizuală depășește cu mult o carte de vizită pentru a atrage potențiali clienți într-un mod estetic superficial: gândiți-vă la el ca practic „personalitatea” unei companii sintetizate și expuse lumii.

Prin urmare, cu cât strategia este mai bună, mai detaliată și mai ușor de înțeles, cu atât brandul câștigă mai mult spațiu în viața de zi cu zi a consumatorului. Sunt companii care isi lucreaza atat de bine identitatea vizuala pana la punctul de a fi recunoscute doar dupa culori!

Unele dintre elementele principale care compun dezvoltarea unei identități vizuale sunt logo -ul , tipografia, paleta de culori , materialele publicitare (flyere, afișe și panouri publicitare, de exemplu) și, mai nou, elemente ale rețelelor sociale precum imaginile postărilor, avatar și coperta .

Cât de important este pentru un brand?

Fundal roșu cu sigla albă, un punct roșu lângă unul galben-portocaliu, litera galbenă M aplicată pe fond roșu.

Dacă te-ai gândit fără prea multe dificultăți la Coca-Cola, MasterCard și McDonalds, tocmai ai demonstrat că întărirea și investiția într-o identitate vizuală bună sunt strategii frumoase de recunoaștere a mărcii.

Dacă nu, sunt sigur că aș face-o extrem de ușor când mă uit la imaginile undeva acolo.

Dovadă în acest sens a fost acțiunea recentă a MasterCard: după decenii în care și-a semnat propriul nume pe logo, cele două cercuri vor fi principalele – și singurele, în cele mai multe cazuri – componente prezente.

Acțiunea de eliminare a numelui logo-ului a fost o strategie adoptată după ce s-a dat seama că identitatea vizuală era capabilă să promoveze o rată de recunoaștere care a ajuns la 80%. Cu alte cuvinte: nu mai era necesar să se întărească cine este MasterCard, oamenii știau deja doar uitându-se la grafică.

Este important să se lucreze cu identitatea vizuală din mai multe motive, dar unul dintre principalele este că, odată cu ea, se poate defini într-un mod vizual, practic și „la prima vedere” cine este compania.

Imaginați-vă dacă McDonalds nu ar avea un logo sau o paletă de culori definită? Probabil că s-ar pierde devreme printre celelalte unități de fast-food de acolo, pierzând ocazia de a ieși în evidență și de a câștiga inimile (și stomacurile) oamenilor din întreaga lume.

După cum am subliniat, nimeni nu există fără identitate și același lucru este valabil și pentru mărci.

Identitatea vizuală duce la recunoașterea și valoarea unui brand : cu cât prezența elementelor în viața cuiva este mai mare, cu atât este mai mare sentimentul de proximitate și chiar nevoie în raport cu produsele sau serviciile oferite.

În timp, acea identitate va câștiga un spațiu păstrat în creierul consumatorului, transformând procesul de alegere (favorabil mărcii) în ceva practic automat.

Gândiți-vă la mărcile de la care cumpărați fără să vă gândiți. Ei, cel mai probabil, au muncit extrem de mult ani de zile pentru a-și construi o identitate vizuală bună și eficientă.

Subiectiv, identitatea vizuală este responsabilă pentru generarea unui sentiment puternic de identificare, încredere, apartenență și implicare față de mărci. Doriți o modalitate mai bună de a crește și de a genera vânzări?

Identitate vizuală, branding și branding: care sunt principalele lor diferențe?

Conceptele de identitate vizuală, branding și rebranding pot genera o oarecare confuzie între ele. Oricât de mult se află în același spectru, semnificațiile lor nu sunt similare și este foarte important să poți diferenția un concept de altul.

Brandul unei companii este practic logo-ul acesteia . Este posibil să desfășori cuvântul și să-l folosești cu alte sensuri, chiar am făcut-o în această postare când definim un brand ca companie, de exemplu, dar în lumea designului, vorbim despre logo.

Un logo de afaceri este reprezentarea vizuală a cine este și a modului în care dorește să se poziționeze pe piață. Există logo-uri mai tradiționale, moderne, îndrăznețe sau conservatoare și, credeți-mă, toate variațiile prezente în ele spun multe despre compania în cauză.

Branding, pe de altă parte, este cuvântul care definește o întreagă strategie și management care depășește logo-ul și identitatea vizuală.

Este întregul proces de dezvoltare a strategiei, planificare și creare de concepte despre cine este compania, cum se poziționează, cum vede lumea și cum vrea să vorbească cu clienții: foarte asemănător cu ceea ce vorbim despre identitatea vizuală. Cu toate acestea, brandingul depășește cu mult problemele grafice.

Fără un branding bine definit, nu se poate crea o identitate, deoarece aceasta dictează premisele mărcii, adică definește esența care se va desfășura în conținutul vizual.

Atunci când lucrăm setul de identitate vizuală, branding și branding strategic, devine mult mai ușor să intri și să te stabilești pe o piață în mod spontan, generând consumatori și promotori fideli ai produsului sau serviciului respectiv. Prin urmare, este extrem de important să investești în acțiuni cu atenția și importanța cuvenite.

Acum că cunoașteți principalele informații despre conceptul de identitate vizuală, continuați să studiați acest subiect și urmați cursul nostru despre Branding și Buzz!

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
servere vps gazduire web servere dedicate