Mașini din anii 2000 care au cel mai bun rating Euro NCAP

SocialNews

Euro NCAP este o organizație independentă care studiază mașinile din punct de vedere al siguranței din 1997. Un sistem de rating de 5 stele este în vigoare din 1999, iar primul câștigător al punctajului maxim a fost Renault Laguna II. Cum este azi și ce s-a întâmplat de-a lungul timpului? Care mașină este cea mai sigură?

În februarie 1997, primele rezultate ale testelor de impact au fost prezentate la o conferință de presă. Acestea au provocat o reacție negativă din partea producătorilor de automobile, care au sugerat că cerințele pentru vehicule sunt prea mari și că niciunul dintre ei nu va putea atinge maximul pentru timpii de evaluare la momentul respectiv.

Începuturile Euro NCAP

Programul european de evaluare a mașinilor noi Euro NCAP a verificat vehicule de mulți ani. Desigur, în condiții controlate. În anii 1970, Comitetul european pentru vehicule experimentale (EEVC) a început să lucreze la pregătirea unor reguli care să ajute la evaluarea diferitelor aspecte ale siguranței auto. De aceea, atunci când se cumpără o mașină second hand, este recomandat să se acceseze site-ul https://www.carvertical.com/ro.

La începutul anilor 1990, aceste studii au condus la dezvoltarea unei game complete de proceduri de testare a impactului pentru protecția ocupanților mașinii în caz de impact frontal și lateral, precum și pentru siguranța pietonilor loviți de vehicul.

Inițial, ideea de a face încercările obligatorii a întâmpinat rezistență din partea industriei de automobile. Cu toate acestea, decizia a fost forțată de guvernul britanic și după câteva luni de discuții și pregătiri au fost testate șapte mașini.

În noiembrie 1996, agenția guvernamentală suedeză Vägverket și Federația Internațională de Automobile (FIA) s-au alăturat programului, iar reuniunea inaugurală Euro NCAP a avut loc în decembrie. La 27 noiembrie 2003, Euro NCAP a anunțat introducerea evaluării pentru protecția copiilor transportați cu mașina. Cercetările au arătat că peste 60% din scaunele pentru copii nu sunt utilizate corect. Prin noua evaluare, organizația a intenționat să încurajeze producătorii de mașini și scaune, precum și părinții, să își asume responsabilitatea comună pentru siguranța copiilor care călătoresc în mașini.

  Cum am lucrat prima pisicuta

Mașini testate – cum se aleg?

Este imposibil să se testeze fiecare mașină nouă care tocmai iese pe piață. Prin urmare, în fiecare an selecția este făcută din cele mai populare și interesante modele. Fiecare organizație membră Euro NCAP sponsorizează evaluarea a cel puțin un model de mașină pe an. El poate alege o mașină relevantă pentru propria sa piață internă sau într-un segment deosebit de important. În plus, producătorii de vehicule pot sponsoriza o anumită mașină.

Pentru a testa fiecare model, trebuie să se testeze până la patru mașini identice. Atunci când sunt deja la vânzare, Euro NCAP cumpără în general vehiculele de la dealeri în același mod ca și consumatorii obișnuiți. Prin urmare, mașinile sunt achiziționate anonim, fie de la un dealer, fie de la mai mulți. Când mașinile sunt în centrul de testare, organizația cere producătorului să confirme informațiile pe baza VIN, conform site-ului bestvindecoder.com. Dacă, între timp, a fost făcută o modificare a producției, de exemplu cu soluții de siguranță din fabrică, producătorul poate solicita completarea acesteia pe vehicul. Acest lucru asigură că rezultatele sunt reprezentative atunci când sunt publicate.

Teste Euro NCAP

Potrivit Euro NCAP, cele mai sigure mașini sunt selectate în condiții stricte de testare. Sunt evaluate patru categorii – protecția pasagerilor adulți, protecția copiilor în mașină, protecția bicicliștilor și a pietonilor și sistemele de asistență la conducere. Toate acestea au rolul de a recrea cât mai aproape posibil cursul și efectele accidentelor.

Pentru teste sunt folosite manechine speciale echipate cu o serie de senzori electronici. La fiecare test se folosesc 4 exemplare ale unei anumite mașini, de obicei un model care intră pe piață, dar se poate ca Euro NCAP să testeze din nou un model care a participat deja la testele de impact. Se întâmplă ca după standarde mai stricte, mașinile considerate sigure să piardă chiar și câteva stele.

  Lucruri pe care să nu le spui ca Client de Web design

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
Leave a comment