Microfon dinamic vs. condensator: care este mai bun pentru voce off?

Evans

Cu toate fluxurile care au loc în zilele noastre, ideea de a vă intensifica jocul cu microfonul pentru cuvintele vorbite a fost în prim plan. Există mai multe opțiuni care sunt răspândite în industrie pentru voce off, streaming și radio. Aceste microfoane sunt uneori microfoane cu condensator și uneori sunt dinamice ale stilului de difuzare. Să examinăm 2 microfoane populare pe care le puteți găsi în multe studiouri de înregistrare, Shure SM7B (un microfon dinamic transmis) și Neumann U87ai (un microfon cu condensator). Ambele au avantaje și dezavantaje pentru aplicația voice over, iar o analiză profundă a acestor capse vă va ajuta să decideți ce rută să mergeți – condensator sau dinamic?

Runda 1 – Utilizare standard

Primul test la care am vrut să pun aceste microfoane a fost destul de simplu – folosindu-le în condițiile pentru care au fost concepute. Aș vorbi în microfoane pe axă de la o distanță de aproximativ 3 inci distanță. Shure SM7B are o acoperire integrată pentru filtru pop, iar Neumann U87ai a fost montat în suportul său de șoc cu un filtru pop în fața microfonului.

La prima ascultare, SM7B sună puțin mai plin, dar U87ai conține o cantitate uluitoare de detalii audio. Din experiența anterioară, știu că sculptarea puțin cu un EQ simplu poate scoate în evidență caracterul acelui microfon. SM7B are puțină carne de vită, desigur, dar U87ai are o masă nebună de gurmet. Dacă voi fi „în picioare și într-o cabină vocală”, nu există nicio întrebare pentru mine, aș prefera să folosesc U87ai.

Runda 2 – Utilizare practică

Când redați în flux sau faceți un videoclip, adesea nu veți fi exact pe axă din cauza naturii filmării sau a locului în care microfonul ar putea fi plasat pe un birou. Shure SM7B meu stă într-un braț Rode și este îndreptat în general spre gura mea, dar îmi modific puțin distanța în timp ce redau videoclipuri, iar microfonul este ușor în lateral, astfel încât să pot apărea pe cameră. Am configurat U87ai într-un mod similar. Puțin mai în spate și ușor depărtat de axă.

În acest caz, diferențele au fost puțin mai dramatice – și poate doriți să comparați rezultatele cu fișierul original al aceluiași microfon de mai sus. Am descoperit că microfonul cu condensator (U87) a pierdut destul de mult putere și frecvențe mai scăzute atunci când nu eram direct „pe axă”. SM7B conținea mult mai multă „plinătate” în el (pentru urechile mele) și a fost puțin mai îngăduitor cu privire la deplasarea înapoi și îndreptarea microfonului într-un unghi puțin mai mare.

Runda 3 – Bring in the Noise

Pentru testul final, am vrut să simulez o cameră puțin zgomotoasă. Care microfon ar respinge unele sunete din studio și care ar capta mai mult decât mi-aș dori? Am pornit un purificator de aer și am conectat un încălzitor electric cu ventilator încorporat. Am pus aceste distrageri la aproximativ 20 de picioare de zona mea de înregistrare și am pornit ambele microfoane.

Ambele microfoane au preluat sunetul unităților HVAC, dar microfonul dinamic (SM7B) a respins cu siguranță zgomotul puțin mai mult. Nu prea pot da vina pe condensator, a făcut ceea ce trebuia să facă! A preluat un pic mai mult fiecare detaliu din cameră.

Concluzie

 

În cele din urmă, oricare dintre alegeri poate fi făcută să funcționeze, într-adevăr totul depinde de propria situație de înregistrare. Dacă mi-aș desfășura toată munca de voce off stând departe de birou într-o cabină vocală sau într-o zonă de înregistrare, microfonul cu condensator preia mult mai multe detalii și vă oferă mult mai mult „materie primă audio” excelentă cu care să lucrați. Dacă veți fi la un birou și doriți să aveți libertatea de a nu trebui să fiți în „poziția perfectă” tot timpul pentru a înregistra cuvintele rostite, microfonul dinamic a fost mult mai îngăduitor pentru zgomotul și variația distanței.

Share this Article
Leave a comment
servere vps gazduire web servere dedicate