Tot ce trebuie să știți pentru a genera rezultate cu reclame pe Social Media

SocialNews

Reclamele de pe rețelele sociale sunt importante pentru a îmbunătăți acțiunile de comunicare pe aceste platforme și, astfel, pentru a scala rezultatele.

O altă problemă importantă: media plătită de pe aceste canale ajută și la îmbunătățirea performanței organice a publicațiilor dvs.

Regula de aur pentru a reuși în această strategie este respectarea particularităților fiecărei rețele de socializare. Tacticile generice nu funcționează, deoarece profilul publicului este diferit, la fel ca și limbajul care trebuie adoptat.

Acest articol își propune să vă arate beneficiile reclamelor pe rețelele sociale. Pentru aceasta, vom prezenta caracteristicile principalelor platforme și vom oferi sfaturi despre ceea ce ar trebui să fie luat în considerare atunci când utilizați publicitate pe aceste canale. Urmare!

Reclame pe rețelele sociale: cum să ai succes?

Precizia în definirea obiectivelor campaniei este crucială pentru succesul (sau eșecul) strategiei tale.

Așadar, primul pas pentru a obține rezultate bune pe acest front este să indicați care sunt nevoile mărcii dvs. în acel moment.

Conștientizarea

Este ideea de a face publicul conștient de existența produsului sau serviciului tău? Prezintă-ți marca? Această situație este obișnuită pentru cei care încep o afacere sau chiar pentru cei care trebuie să-și extindă raza de comunicare.

Considerare

Este brandul relativ cunoscut, dar nu dă rezultate bune în ceea ce privește implicarea? Dacă acesta este cazul, din punct de vedere tehnic, să presupunem că obiectivul campaniei dvs. este de a lucra la luarea în considerare a publicului.

Conversie

Scopul este de a îmbunătăți răspunsul publicului la îndemnurile dvs. (îndemnuri)? Prin urmare, accentul se pune pe conversii . Amintiți-vă, acestea nu implică doar vânzări în sine. Înregistrări, descărcări, partajare, pe scurt, definiția conversiei depinde de ceea ce vă așteptați de la acea campanie.

O greșeală comună în strategiile de marketing digital (și care se repetă în planificarea publicității pe rețelele de socializare) este căderea în capcana că este posibil să „îmbrățișăm lumea”. Cu alte cuvinte, atingerea mai multor obiective în același timp.

Nu vă înșelați: cu cât campania este mai direcționată, cu atât mai bine. Definiți un public prioritar, cel cu cel mai mare potențial și definiți bine ce așteptați de la un răspuns.

Procedând astfel, rezultatele sunt mai bune în ceea ce privește performanța și, de asemenea, este mult mai ușor de măsurat.

După cum vom vedea în subiectele următoare, obiectivele pot chiar ghida utilizarea unei anumite platforme, deoarece unele rețele funcționează mai bine pentru conversie, în timp ce altele sunt mai potrivite pentru munca de conștientizare.

Desigur, în acest caz, ne referim la branduri care au o prezență puternică pe toate rețelele de socializare.

Vom clarifica mai departe cum funcționează. Verifică!

Care sunt măsurile de precauție în planificare?

Atunci când programați investiții în publicitate, este important să acordați prioritate rețelelor sociale în care marca dvs. are un răspuns bun al publicului. Propunerea aici este extinderea acoperirii și, dacă totul merge bine, implicarea și, bineînțeles, conversia.

Urmând această linie de raționament, nu are rost să mergi la reclame dacă răspunsul încă nu este pozitiv în rezultatele organice ale mărcii.

Dacă acesta este cazul tău, primul pas este să înțelegi ce se întâmplă. Conținutul tău este relevant? Publicul care contează pentru brandul tău este prezent pe aceste platforme?

Oricum, cu cât poți aduna mai multe informații, cu atât este mai bine pentru analiza care trebuie făcută înainte de a-ți planifica publicitatea pe aceste canale.

Rețineți că, printre particularitățile prezentate de fiecare dintre rețelele de socializare, se remarcă profilul public . Este de obicei distinct, în principal în ceea ce privește grupa de vârstă.

Dacă te concentrezi pe tineri, este greu să ignori importanța Pinterest și Snapchat, de exemplu. La cealaltă extremă, LinkedIn, fiind o rețea profesională, nu include adolescenții printre țintele sale prioritare.

În această poveste, Facebook este un caz aparte . Datorită leadership-ului și volumului mare de audiență (mai mult de 100 de milioane de utilizatori numai în Brazilia), are rezultate semnificative practic la toate vârstele și clasele sociale.

În ceea ce privește domeniul de aplicare, rezultatele Social Media Trend 2021 ajută la înțelegerea modului în care atenția publicului a fost împărțită între canale. În studiul realizat de Rock Content, rețelele au înregistrat următoarele participări:

  • Facebook – 95%
  • Instagram – 89,1%
  • LinkedIn – 69,2%
  • Twitter – 62,1%
  • Youtube – 40,2%
  • Pinterest – 19,3%

Ce criterii ar trebui adoptate în fiecare rețea?

Facebook

obiective

Specificați ce doriți să obțineți cu campania. În cazul Facebook , sistemul de gestionare a reclamelor este destul de intuitiv. Astfel, este suficient să indicați unul dintre obiectivele propuse de instrumentul în sine, precum:

  • clicuri sau conversii pe site;
  • angajarea publicațiilor pe pagină;
  • instalarea aplicației;
  • răspunsuri la eveniment.

Pentru a greși, luați în considerare stadiul în care se află marca dvs. în călătoria de cumpărare a clientului respectiv: conștientizare, considerație sau conversie.

Tipuri de anunțuri

În general, vei putea alege între fotografie, video, carusel (pentru a afișa mai multe imagini), prezentare multimedia, colecție sau Messenger.

Pentru a facilita utilizarea celor mai comune tipuri, Facebook are și versiuni specifice pentru înregistrare, direcționare către site (acestea se numesc reclame cu linkuri) și prezentare a produsului (pentru aceasta, alegeți opțiunea „reclame dinamice).

Investiție

Opțiunile sunt flexibile, alegi să plătești prin obiectiv, impresie sau conversie. Schema este aceeași folosită în alte platforme digitale: licitația.

Stabiliți bugetul campaniei (zilnic sau pentru o anumită perioadă) și suma licitată.

În plus, este important să rețineți costurile de producție ale pieselor. Prin urmare, vă sugerăm să luați în considerare și posibilitatea de a utiliza  platforme Creative Automation  pentru a vă scala producția de piese și a reduce costurile.

Modul de a face

Sfaturi de optimizare

Profitați de funcțiile de direcționare ale reclamelor Facebook. Pe lângă datele sociodemografice, există o modalitate de a rafina tipul de audiență la care va fi atins pe baza unor criterii mai sofisticate.

De exemplu, dacă aveți o listă de e-mailuri, puteți utiliza informațiile pentru a direcționa anumite anunțuri către fiecare grup de clienți potențiali . Astfel, oferta va fi personalizată în funcție de stadiul în care acea persoană se află în pâlnia dumneavoastră de vânzări.

Când utilizați videoclipuri, amintiți-vă că „începutul” definește succesul mesajului. Studiile efectuate de companie demonstrează că, cu cât audiovizualul este mai scurt, cu atât rezultatul este mai eficient.

Instagram

obiective

Reclamele Instagram folosesc aceleași instrumente și presupuneri ca și Facebook, deoarece platformele sunt integrate și aparțin aceleiași companii. Pentru a vă face o idee, compania dumneavoastră nici măcar nu are nevoie să aibă un profil anume în rețea pentru a face publicitate.

Ce funcționează cel mai bine pe aici? Campanii de conștientizare a mărcii, în special cele destinate consumatorului final. Cu alte cuvinte, acțiunile B2C ar trebui să aibă prioritate.

Tipuri de anunțuri

Dacă ideea este să vă concentrați media plătită doar pe Instagram , faceți doar această indicație în sistemul de gestionare a reclamelor Facebook.

Atenție: vor fi acceptate doar opțiunile cu imagini, pentru a păstra caracteristicile acestei rețele.

Diferența, în cazul publicațiilor obișnuite, este că mesajul dvs. publicitar va apărea cu eticheta „sponsorizat”.

De asemenea, este important să ne amintim că Instagram necesită mai multă atenție în ceea ce privește producerea de imagini, deoarece asta prețuiește utilizatorii. Recomandarea este ca textele să nu depășească 20% din suprafața publicitară.

Investiție

Se aplică aceleași reguli ca și Facebook, așa că definiți bugetul zilnic sau pe viață (termenul este folosit pentru a desemna durata campaniei).

Sfaturi de optimizare

Pentru a spori relevanța conținutului, recomandarea este ca reclamele să fie făcute conform formatului postărilor. Aceasta este o modalitate de a obține mai multă interacțiune și implicare.

Evaluați posibilitatea de a utiliza Povești, care sunt imagini sau videoclipuri care se deschid offline după 24 de ore. Atenție: întrucât reclamele de aici vor fi accesate doar de cei care vă vizitează profilul, merită să utilizați această opțiune doar dacă aveți deja un număr semnificativ de urmăritori.

LinkedIn

obiective

LinkedIn și-a sporit reprezentarea în rețelele de socializare, dar își păstrează principala caracteristică: este un mediu axat pe networking profesional.

Numerele sale de audiență sunt mai mici decât cele ale concurenților precum Facebook și Instagram, însă are un avantaj: calificarea audienței.

Pentru publicitate, putem spune că abordările B2B funcționează cel mai bine. Cu acest accent, mai multe reclame instituționale joacă un rol important, deoarece pot consolida construirea reputației mărcii.

Pe de altă parte, atâta timp cât există atractivitate corporativă, se recomandă și oferta de produse și servicii. Atenție la problema limbii: în mediul profesional este mai dificil să cumperi din impuls, prin urmare, subliniază mai mult condițiile care favorizează vânzarea.

Tipuri de anunțuri

În ceea ce privește formatele, sunt disponibile trei opțiuni de anunțuri:

  • Conținut sponsorizat
  • Reclame text
  • InMail sponsorizat
  • Conversational Ads

În toate, propunerea este de a explora resursele de segmentare, care sunt mai cuprinzătoare decât cele ale altor platforme. Explicația este simplă: folosesc și informații legate de performanța profesională.

Astfel, este posibil să alegeți profilul utilizatorului în funcție de datele sociodemografice, funcția îndeplinită, nivelul de experiență și chiar sectorul companiei.

Investiție

Costul pe clic (CPC) al LinkedIn este mai mare decât cel al altor platforme, tocmai din cauza calificării publicului. Licitația este, de asemenea, metoda de setare a valorii și o puteți seta prin CPC sau după CPM (cost per mia de afișări).

Sistemul in sine face de obicei cateva indicatii de oferte pentru campanii, in functie de buget si de nivelul de concurenta pentru acel segment.

Modul de a face

Primul pas, dacă nu ați făcut-o deja, este să creați o pagină de companie, deoarece veți avea nevoie de aceasta pentru majoritatea formatelor. De acolo, introduceți acest link și configurați campania.

Sfaturi de optimizare

Nu uitați de teste, deoarece acestea vor ajuta la îmbunătățirea rezultatelor obținute în fiecare campanie.

O altă problemă importantă este măsurarea. Platforma prezintă diferite tipuri de rapoarte cu rezultatele campaniei. Este important să evaluați și, dacă este necesar, să faceți ajustări pentru a optimiza performanța anunțurilor.

Există un consens că, în ciuda costului mai mare, anunțurile de pe LinkedIn pot merita pe baza rezultatelor. RD Station are un caz de succes în acest domeniu. A reușit să crească rata de conversie la niveluri mult mai mari decât cele realizate pe alte canale. Merită să analizăm acest exemplu și alte exemple.

Stare de nervozitate

obiective

Reclamele pe Twitter vă pot ajuta să vă creșteți numărul de urmăritori, să vă asigurați o acoperire mai mare pentru mesajele dvs. (prin sponsorizarea anumitor subiecte) și să genereze trafic (sau clienți potențiali, în funcție de nivelul de maturitate al mărcii de pe platformă).

Baza de utilizatori este reprezentativă, totuși Twitter s-a poziționat ca o rețea socială importantă de actualizat. Ceea ce contează, în acest caz, este instantaneitatea, din cauza caracteristicilor postărilor și a profilului utilizatorului.

Tipuri de anunțuri

Agentul de publicitate poate alege dintre trei tipuri de reclame:

  • Tweeturi sponsorizate (sau promovate): Deși este etichetat „promovat”, rezultatul acestui tip de publicitate este bun, odată ce brandul intră în feedul utilizatorilor. Dacă contestația este relevantă pentru persoana respectivă, șansele de implicare (răspunsuri, retweet, etichetare etc.)
  • Conturi promovate : obiectivul, în acest caz, este de a câștiga adepți și de a crește recunoașterea mărcii.
  • Subiecte promovate : anunțurile de acest tip apar pe lateral și sunt, de asemenea, marcate ca „promovate”.

Investiție

Twitter oferă două tipuri de licitații: oferta automată (setată de sistemul însuși) și suma licitată maximă (în acest caz, agentul de publicitate definește cât dorește să plătească per follower, lead, engagement sau click).

Ca și alte rețele sociale, compania plătește doar atunci când utilizatorul finalizează acțiunea definită pentru campanie. Adică, vizitarea paginii dvs., a deveni un urmăritor, descărcarea unei aplicații etc.

Sfaturi de optimizare

Atunci când segmentați campania, luați în considerare oportunitatea de a profita de opțiuni specifice pentru această rețea, cum ar fi direcționarea mesajului pe baza utilizării unui anumit hashtag sau chiar a profilului cuiva.

Așa cum este obișnuit în acest tip de mediu, este imposibil să săriți peste efectuarea testelor A/B. Din ele pot fi ajustate campaniile în funcție de obiectivele mărcii.

Puteți experimenta cu modificări ale textelor și ale tipului de segmentare, dar nu uitați de regula de bază: testați o singură opțiune odată, astfel încât să puteți valida rezultatele.

Youtube

obiective

Este cea mai importantă platformă de acces video din lume, așa că este greu să ignori importanța YouTube pentru succesul strategiei tale de marketing . Datele oficiale ale companiei indică un total de 1,5 miliarde de utilizatori.

Poate că ați citit sau auzit deja despre el, dar să subliniem: video-ul este „mare lucru” pe internet, cucerind tot mai mult spațiu printre formatele preferate ale publicului, inclusiv pentru consumul pe dispozitivele mobile.

Reclamele YouTube trebuie configurate prin Google AdWords, platforma de publicitate Google.

Deci, dacă folosești linkuri sponsorizate în campaniile tale, nu vei avea dificultăți, deoarece platforma de configurare este aceeași.

În ceea ce privește obiectivele, opțiunile din acest canal sunt destul de cuprinzătoare, deoarece audiovizualul funcționează bine pentru prezentări instituționale, în favoarea construirii mărcii, dar dă și rezultate excelente în prezentarea produselor sau serviciilor și chiar a ofertelor .

Tipuri de anunțuri

Google AdWords oferă multe posibilități celor interesați de publicitate în Rețeaua de căutare și Rețeaua de display, în principal în ceea ce privește direcționarea.

Mai exact pe YouTube, poți alege dintre trei formate:

  • In-Stream: videoclipul de marcă va fi afișat înainte sau după videoclipurile selectate de utilizator, care are chiar și opțiunea de a nu-l viziona;
  • Trueview: videoclipurile sponsorizate sunt afișate în căutările legate de acest format;
  • Bannere: cele mai comune formate sunt dreptunghiurile afișate în partea de jos a videoclipului.

Investiție

Istoricul taxării la licitație a fost creat de Google, așa că are sens ca acesta să fie modelul de plată adoptat pe platformă. CPV (costul pe vizionare) este specific videoclipurilor și include inserările acestora pe YouTube sau în Rețeaua de display.

Detaliu important: agentul de publicitate plătește doar atunci când videoclipul este vizionat mai mult de 30 de secunde sau când este înregistrată un anumit tip de interacțiune a utilizatorului cu mesajul.

Valorile campaniei pot varia foarte mult în funcție de formatul și tipul de direcționare utilizat pentru a livra mesajul publicitar. Prin urmare, este dificil să se determine un cost mediu pentru buget. Dar vezi asta: dacă investești R$ 20 reale pe zi, ai dreptul să primești ajutorul unui specialist în publicitate YouTube.

Modul de a face

Dacă începeți experimentele dvs. de publicitate YouTube, începeți prin a accesa acest link . Veți găsi o prezentare completă pentru prima dvs. campanie video, precum și povești de succes care pot fi inspirate.

Sfaturi de optimizare

Optimizarea, în cazul reclamelor YouTube, se referă la utilizarea corectă a funcțiilor de direcționare. Este posibil să depășim cu mult problema demografică, concentrându-ne, de exemplu, pe interesele publicului.

În funcție de tipul de material care va fi folosit, merită să legați vizualizarea cu unul sau un set de cuvinte cheie.

După cum ați văzut pe parcursul acestui articol, publicarea reclamelor pe rețelele de socializare necesită o atenție sporită poziționării mărcii și, desigur, aspectelor tehnice.

Prin urmare, este important să fii conștient de modul în care funcționează acest tip de publicitate, dar pentru faza de execuție a campaniilor este important să ai ajutorul unor servicii specializate.

Ți-a plăcut articolul? Mai aveți întrebări despre cel mai bun mod de a utiliza rețelele sociale în strategia dvs. de marketing?

Share this Article
Follow:
Socialnews este site-ul dumneavoastră preferat de știri sociale, mondene, sănătate, fashion, turism și muzică. Vă oferim zilnic cele mai variate informații despre domenii cu adevărat importante!
servere vps gazduire web servere dedicate