Un ghid pentru un stil de viață sănătos

Evans

În cei mai simpli termeni, un stil de viață sănătos este un mod de viață care reduce riscul de a te îmbolnăvi grav sau îți reduce speranța de viață. Deși nu putem preveni toate bolile, multe boli grave pot fi prevenite prin adoptarea anumitor tipuri de comportament și evitarea altora.

 

Bolile netransmisibile sunt cauza principală de mortalitate la nivel mondial, dar sunt legate în mod concludent de factori ai stilului de viață, cum ar fi obezitatea, activitatea fizică, fumatul și alimentația necorespunzătoare. Bolile de inimă, accidentul vascular cerebral și cancerul pulmonar reprezintă împreună o treime din toate decesele anual în țările cu venituri mari, consumul de tutun fiind citat ca fiind cel mai mare risc autoimpus pentru sănătate.

 

O meta-analiză mare recentă a arătat că persoanele care au adoptat un stil de viață nesănătos, inclusiv fumatul, consumul de tutun, consumul excesiv de alcool, lipsa exercițiilor fizice și dieta nesănătoasă, au avut un risc de mortalitate cu 66% mai mare decât cei care au adoptat cel puțin patru comportamente sănătoase. .

 

Cu toate acestea, un stil de viață sănătos nu se preocupă doar de evitarea îmbolnăvirii și a morții. Este, de asemenea, despre îmbunătățirea aspectelor de bunăstare socială, mentală și fizică pentru a vă bucura mai mult de mai multe aspecte ale vieții.

 

Care sunt caracteristicile esențiale ale unui stil de viață sănătos?

Un studiu de cohortă prospectiv pe scară largă, efectuat în Statele Unite, a analizat comportamentele de sănătate a aproximativ 120.000 de adulți pe o perioadă de treizeci de ani. A folosit aceste informații pentru a înțelege modul în care factorii stilului de viață au afectat durata de viață și riscul de deces din cauza bolilor netransmisibile, cum ar fi bolile de inimă și cancerele. Ei au identificat cinci caracteristici sănătoase:

 

O dietă sănătoasă

O dietă sănătoasă presupune consumul unei varietăți de alimente în proporții corecte și consumul unui aport de calorii care să permită menținerea greutății corporale sănătoase. Deși acest lucru variază pentru toată lumea, ca ghid general, acesta ar trebui să includă:

 

Cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi ar trebui să reprezinte o treime din aportul zilnic de alimente. Dovezile au arătat că persoanele care îndeplinesc această cerință au un risc mai scăzut de a dezvolta anumite tipuri de cancer și boli de inimă. O meta-analiză a găsit o relație doză-răspuns între consumul de fructe și legume și boală, riscul de deces din cauza bolilor de inimă scăzând cu 8% per porție de fructe sau legume consumate zilnic, până la zece porții, în timp ce riscul de cancer a scăzut cu 3. % pe porție.

Alimente bogate în amidon, în special soiurile de cereale integrale care conțin mai multe fibre și nutrienți decât soiurile albe. S-a demonstrat că cerealele integrale reduc riscul apariției mai multor cancere, diabet de tip 2 și boli de inimă și promovează bacteriile intestinale sănătoase.

Proteinele slabe, în special peștele, ouăle și carnea albă, sunt esențiale pentru repararea celulară și oferă o gamă largă de vitamine și minerale.

Lactatele și alternativele lor, care sunt o sursă bună de proteine ​​și oferă calciu.

Cantități limitate de grăsimi nesaturate.

 

Activitate fizica

Organizația Mondială a Sănătății recomandă tuturor adulților să efectueze o activitate fizică regulată, inclusiv cel puțin treizeci de minute de activitate aerobă moderată zilnic, completată de cel puțin două sesiuni de activitate cu greutate pe săptămână. A fi în formă fizică protejează împotriva bolilor precum bolile cardiovasculare, unele tipuri de cancer, diabetul zaharat și osteoporoza și ajută la prevenirea secundară (adică, agravarea simptomelor) unor astfel de tulburări.

 

Greutate corporală sănătoasă

Menținerea greutății corporale sănătoase este esențială pentru sănătatea generală și protejează împotriva numeroaselor boli. Indicele de masă corporală (IMC), o estimare a grăsimii corporale calculată folosind înălțimea și greutatea, poate fi un indicator util pentru a stabili dacă greutatea corporală este sănătoasă. Un scor normal al IMC variază între 18,5 și 24,9, un scor de 25,0 – 29,9 indică faptul că o persoană este supraponderală, iar un scor de 30+ indică obezitate. Scorul IMC este corelat pozitiv cu riscul de boală, scorurile mai mari indicând un risc crescut de apariție a mai multor boli, inclusiv:

 

Diabet de tip 2

Boala de inima

Boală de ficat

Hipertensiune

Tulburări de dispoziție

Tulburări de reproducere

Risc de cancer

Excesul de greutate sau obezitatea contribuie la dezvoltarea bolii, modificând profilul hormonal și metabolic și plasând o povară fizică crescută asupra diferitelor locuri și organe ale corpului.

 

Share this Article
Leave a comment
servere vps gazduire web servere dedicate